Verdens mest utålmodige mor...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

906 visninger
15 svar
0 synes godt om
27. april 2011

AnneBJ

ja, det må så være mig!! Shit altså, min lille søde Felix, som normalt aldrig siger noget, med mindre jeg er for længe om at finde babsen til ham, græder og græder!

Det har stået på siden søndag eftermiddag og jeg er ved at miste tålmodigheden! Han spiser stadig fint - vi havde lige fundet en ok rytme hvor han fik mad ca. hver 3. time. Som oftest sov han fra vores aftensmad og så til 22-23 stykker hvor han fik mad igen. Så tog han en 2-3; måske 3,5 timer og fik så mad igen. Omkring kl. 7 stod vi op ham og jeg, han fik mad og en lur på mellem en halv og en hel time. Og så ellers leg og udforudsigelig dag

Men nu græder han! Uanset at han er mæt, nyskiftet, stimuleret, hos os, eller ikke hos os... Han virker ikke til det er pga. mavekneb (hver gang) og jeg passer på med han ikke får lov at trøstespise (for tit) for så får han jo bare ondt i maven. Han bruger sut og er rigtig glad for den!

Jeg tænker at det måske kan være 5-ugertigerspring, og uanset hvad det er, er jeg egentlig ligeglad, bare min lille dreng snartbliver sig selv igen - mest for sin egen skyld! Jeg har været til frisør idag, Jørn passede baby imens, det gik ok men ikke overvældende godt. Fordi Felix skreg! Og skreg! Og det blev han så ved med til vi var hjemme ham og jeg - Jørn kørte på arbejde. Jeg skulle med bus hjem, og endte med at tage ham op og vugge ham. Da jeg skulle ud af bussen lagde jeg ham i vognen igen, og han satte i et hyl. Jeg er temmelig slidt, sover ikke ret meget om  natten og det var bare lige dråben. Jeg blev så gal på ham, at jeg satte liften ret hårdt, da jeg skulle låse op, bumlede op gennem opgangen med lift i hånden og SATTE liften på sofabordet. Knægten græd og græd og det gjorde jeg også! 

Tog mit overtøj af, og tog en dyb indånding, tog min grædende baby op af liften og kyssede ham en million gange mens jeg undskyldte! Han har ikke bedt om at blive slæbt rundt, eller at blive født, eller at blive overvældet af en masse indtryk; det glemte jeg bare, og blev megairriteret på ham!

Nu sover han for første gang siden kl. 7 i morges og jeg får lidt frokost. Når jeg er færdig med det går jeg i seng og sover til han vågner! Jørn er først hjemme fra arb kl. 23 i aften, så havde lige brug for at læsse af - tak fordi du læste med! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2011

Lilje82

Sender dig et KÆMPE Kender godt de der dage.

Anmeld

27. april 2011

IAH

Hej Anne...

Jeg har gjort noget lignende med Frederik.

Han skreg og skreg.. Midt i det hele ringede min svigernor, som bestemt ikke mener jeg ved noget som helst om spædbørn.  Så smed jeg Frederik fra mig - ikke voldsomt, men på en måde jeg ellers ikke vill gøre. Jeg gik væk for at køle af. og fortrød med det samme at jeg havde ladet mig pirre af skrigeriet..

Jeg har ikke oplevet noget lignende siden og er også blevet en del mere hærdet siden.  Så du er ikke alene om det... babygråd kan drive en på kanten af vanvid...

Apropos mit andet indlæg. Han har ikke forstoppelse pga væskemangel? Det kan give et forbandet skrigeri..

Knus 

Anmeld

27. april 2011

CA

Sov godt Anne! De dage kender jeg godt og hvor har jeg dårlig samvittighed, for nej det er ikke hans skyld. Det lyder tumpet, men jeg går tit og siger undskyld for at have slæbt ham rundt osv mens jeg trøster. For at minde mig selv om at det ikke er hans skyld...

Dejligt tur ved frisøren. Du ser vel tæskelækker overskudsagtig ud nu så

Sov godt!

Anmeld

27. april 2011

Sofia

Åh Anne jeg kender alt til det. Alfred havde også en uge hvor han bare græd og var urolig, men det er slet ikke så slemt mere. Lægen sagde kolik, men det tror jeg bestemt ikke det er. Vi var hjemme ved DK en aften hvor hun sådan hørte hvor meget han græd - og hun mente heller ikke det var kolik, fordi kolik mere er hvor han bare græder sådan nærmest 4 timer i træk eller lignende. men jeg kan sagtens forstå du er udkørt for det er bare hårdt når man ikke forstår hvorfor han pludselig græder. Men jeg synes du skal give det lidt tid, det kan sagtens være et tigerspring! Og det kan sagtens gå langt bedre igen om en uge - det var hvad der skete her

Anmeld

27. april 2011

PeruBaby

Kære Anne

Håber du får sovet godt. Det er ikke noget så tærrende som en skrigende unge og manglende søvn. Her har jeg også præsteret bare at aflevere Sofia i hendes fars arme så snart han trådte ind af døren, fordi hun skreg... og jeg ikke kunne klare mere.

Jeg sidder lige med bogen "The Wonder Weeks" og slog op under 5. uge. Her står bl.a. "Between 4 and 5 weeks old, you baby goes through a whole set of changes that affect his senses - the way he experiences the world, the way he feels even the way he digests his food. His world feels, looks and smells different. Some of these changes may have direct consequences that you can see. For example this may be the first time that you notice him cry real tears. He may stay awake for longer priods and seem more interested in the world around him. Just after birth he was only able to focus on objects that were up to a foot away - now he can focus at longer distances."  

Ud fra din beskrivelse synes jeg godt at det kunne lyde som et tigerspring Det er ikke sjovt, men hold ud!! Det går over!! Her tog det 1 uge...

Anmeld

27. april 2011

AnneBJ

Lilje82 skriver:

Sender dig et KÆMPE Kender godt de der dage.

Tak for krammet! 

Anmeld

27. april 2011

AnneBJ

IAH skriver:

Hej Anne...

Jeg har gjort noget lignende med Frederik.

Han skreg og skreg.. Midt i det hele ringede min svigernor, som bestemt ikke mener jeg ved noget som helst om spædbørn.  Så smed jeg Frederik fra mig - ikke voldsomt, men på en måde jeg ellers ikke vill gøre. Jeg gik væk for at køle af. og fortrød med det samme at jeg havde ladet mig pirre af skrigeriet..

Jeg har ikke oplevet noget lignende siden og er også blevet en del mere hærdet siden.  Så du er ikke alene om det... babygråd kan drive en på kanten af vanvid...

Apropos mit andet indlæg. Han har ikke forstoppelse pga væskemangel? Det kan give et forbandet skrigeri..

Knus 

Dejligt at vide jeg ikke er alene!!

Jeg tænkte sådan på din Frederik da jeg skulle til at tilbyde et trøstebryst på et tidspunkt - for han skal jo ikke få ondt i maven, og heller ikke vænnes til at spise sig i søvn men altså... i går tilbød jeg ham lidt kogt vand fra et snapseglas - han var lige ved at kaste op det lille pus... Må prøve at putte lidt sukker i næste gang.. 

I dag har jeg læst, at børn der ammes fuldt ikke kan få forstoppelse - det regulerer sig selv..smart nok, men jeg ved da ikke helt om jeg "bare" tror på det?! Heldigvis er der ligeså mange våde bleer som sædvanligt!

Anmeld

27. april 2011

AnneBJ

Carina87 skriver:

Sov godt Anne! De dage kender jeg godt og hvor har jeg dårlig samvittighed, for nej det er ikke hans skyld. Det lyder tumpet, men jeg går tit og siger undskyld for at have slæbt ham rundt osv mens jeg trøster. For at minde mig selv om at det ikke er hans skyld...

Dejligt tur ved frisøren. Du ser vel tæskelækker overskudsagtig ud nu så

Sov godt!

Tak søde Carina! Jeg sov rigtig godt, ja det gjorde vi faktisk begge i 2½ time! Det hele så lidt lysere ud bagefter, men lunten er ikke så lang når han så græder "tænk hvis han bliver ved ligesom igår"...

Det VAR dejligt ved frisøren, overskudsagtig ser jeg vist næppe ud, men nyklippet i hvert fald!

Anmeld

27. april 2011

AnneBJ

Sofia skriver:

Åh Anne jeg kender alt til det. Alfred havde også en uge hvor han bare græd og var urolig, men det er slet ikke så slemt mere. Lægen sagde kolik, men det tror jeg bestemt ikke det er. Vi var hjemme ved DK en aften hvor hun sådan hørte hvor meget han græd - og hun mente heller ikke det var kolik, fordi kolik mere er hvor han bare græder sådan nærmest 4 timer i træk eller lignende. men jeg kan sagtens forstå du er udkørt for det er bare hårdt når man ikke forstår hvorfor han pludselig græder. Men jeg synes du skal give det lidt tid, det kan sagtens være et tigerspring! Og det kan sagtens gå langt bedre igen om en uge - det var hvad der skete her

Ih hvor jeg håber det er det samme hos os! Og dejligt at Alfed har det bedre, det er så synd for dem når de bare græder! Jeg tror nu heller ikke det er kolik her, for han er til at få til at stoppe (med lidt held) og så sover han en halv time og så starter det hele forfra... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.