MFR-vaccine igen igen...igen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

484 visninger
7 svar
0 synes godt om
29. oktober 2008

Tikki

Iza blev vaccineret tirsdag for 1 uge siden og har haft det meget svingende siden....og så i dag, da hun vågnede af middagsluren har hun sgu 40 i feber. Nu har hun fået et skud panodil og sover.....men hun er godt sløj.

Der er så gået 7 dage mod de 10, jeg fik at vide, inden feberen kom........nogen, der ved hvor længe feberen så varer i forbindelse med denne vaccine?

Jeanette, nu med feberramt barn igen igen igen..ihhh altså

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2008

Lise

Aner intet om det egentlig (så undskyld at jeg svarer) og Simon er endnu ikke vaccineret - MEN synes bare at jeg læser og hører alle steder at virkningen kommer 12-14 dage efter stikket. Måske Iza bare er almindelig sløj?

Anmeld

29. oktober 2008

Astrid P

Vores læge sagde, at statistisk set så reagerede børnene mellem 5 og 12 dage efter vaccinen!!! Flot, det er så en uges spændvidde, så er man lissom helgarderet...

Anmeld

29. oktober 2008

Tikki

Lise skriver:

Aner intet om det egentlig (så undskyld at jeg svarer) og Simon er endnu ikke vaccineret - MEN synes bare at jeg læser og hører alle steder at virkningen kommer 12-14 dage efter stikket. Måske Iza bare er almindelig sløj?

Hmm...synes det lyder lidt vildt med 40 i feber så....hun har jo lige afsluttet sin penicilinkur mod mellemørebetændelse og er kommet sig over sin tre-dagesfeber....og blev opfølgningstjekket i mandags hos lægen for at være sikker på alt var fint i øre, hals osv....og det var det. Så tror det må være den vaccine.....

Min læge sagde at det ret præcist var 10 dage efter og at Iza helt sikkert ville få høj feber eftersom hun har reageret ret meget på de andre vacciner...og i øvrigt får vildt høj feber næsten bare hun slår en prut ej ok..måske en anelse overdrevet....

Anmeld

29. oktober 2008

Tikki

Astrid P skriver:

Vores læge sagde, at statistisk set så reagerede børnene mellem 5 og 12 dage efter vaccinen!!! Flot, det er så en uges spændvidde, så er man lissom helgarderet...

Ha ha -ja, typisk lægekommentar. Nå, men jeg må jo så bare håbe det ikke varer i 100 år som 3-dagesfeberen (de skulle have kaldt den 6 dages feberen )

Anmeld

29. oktober 2008

Mary

Altså.....jeg fik at vide at der kan gå helt op til 3 uger før en reaktion viser sig! Så det er jo ikke til at planlægge noget ud fra Har aldrig før hørt om en så lang reaktionsperiode, men det er vel også lige meget - enten reagerer de eller så gør de ikke... altså ikke at det er ligemeget det du skriver Synes bare at 3 uger er et så vidt begreb....ikk?

Men vildt nok med 40 i feber lige pludselig - har du talt med lægen? Når det er så høj feber, synes jeg at man bør høre sin læge. Det behøver jo ikke være en reaktion på vaccinen.... Bare en tanke

Anmeld

29. oktober 2008

Tikki

Mary skriver:

Altså.....jeg fik at vide at der kan gå helt op til 3 uger før en reaktion viser sig! Så det er jo ikke til at planlægge noget ud fra Har aldrig før hørt om en så lang reaktionsperiode, men det er vel også lige meget - enten reagerer de eller så gør de ikke... altså ikke at det er ligemeget det du skriver Synes bare at 3 uger er et så vidt begreb....ikk?

Men vildt nok med 40 i feber lige pludselig - har du talt med lægen? Når det er så høj feber, synes jeg at man bør høre sin læge. Det behøver jo ikke være en reaktion på vaccinen.... Bare en tanke

Kan godt forstå du spørger om jeg har talt med lægen ..40 i feber er højt. Men også helt normalt for Iza....og resten af familien. Vi er arveligt belastet med feberkramper - min oldemor, min mor, mig og min lillebror har alle altid haft meget høj feber hurtigt og så fået feberkramper som små.......Iza har endnu ikke haft dem - 7-9-13 - , men jeg er også vildt på vagt, når hun bare får lidt feber med panodil og hurtig nedkøling........så derfor er vi lidt vant til meget høj feber her uden det behøver at betyde noget alvorligt....og derfor har jeg ikke ringet til lægen

Anmeld

29. oktober 2008

Tikki

Fandt lige dette på nettet om MFR:

- Feber kommer hos 5-12% af børnene og ofte 9-10 dage efter vaccinationen er givet og feber varer ofte 1-3 dage.

- Ca 5% af børnene får udslæt, det kommer ofte 7-10 dage efter og varer 1-3 dage.

Så ved vi det.......hvis det passer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.