Bagudvendt eller forvendt autosæde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. april 2011

Lisbeth85

Camillee skriver:

Hmm ved ikke hvorfor din film ligger der?
den har jeg da ikke lagt ind hvad har jeg lavet? hehe

Filmen ligger der, fordi du citerede mit startindlæg, og der havde jeg lagt filmen ind i

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2011

Lisbeth85

Astasmor skriver:

da hun var mindre var hun i en bagud vendt. nu er asta 22 mdr og er i en forudvent.

har stemt bagudvendt da det var rettet mod børn mellem 0-1 jo.

Ja, afstemningen er tiltænkt de 0-1 årige, for min søn er kun ½ år, men er vokset ud af den autostol for en del siden egentlig. Han vejer ikke 13 kg, som den går til, men hans ben stikker ret langt udover.

Selvom din pige er 22 måneder, så kan der jo også ske noget meget slemt med hende i forudvendt autostol. Hun er lidt stærkere i kroppen selvfølgelig Hvorfor har du valgt en forvendt autostol?

Anmeld

23. april 2011

Mi

Jeg har stemt andet. Det er MEGET sikre at have børnene siddende i bagudvendte stole, og mig bekendt er det meget udbredt i sverige. Men der er ikke så stort et udvalg af sådanne stole i Danmark. Vores datter sidder i en kiddy infinity pro som er en forudvendt stol, men MEGET anderledes end alm stole. Hun er ikke spændt fast i en sele i stolen, men sidder med en pude foran maven. På den måde vil hun med større sandsynlighed undgå skader på sin nakke ved et sammenstød, og stolen er også testet som bedst i test af tænk (sikre end rømer isofix og maxicosi isofix), og har også vundet en lign test i tyskland. Herhjemme forhandles den kun i bilka.

Anmeld

23. april 2011

NinaNymannMadsen

Lisbeth85 skriver:

Ja, afstemningen er tiltænkt de 0-1 årige, for min søn er kun ½ år, men er vokset ud af den autostol for en del siden egentlig. Han vejer ikke 13 kg, som den går til, men hans ben stikker ret langt udover.

Selvom din pige er 22 måneder, så kan der jo også ske noget meget slemt med hende i forudvendt autostol. Hun er lidt stærkere i kroppen selvfølgelig Hvorfor har du valgt en forvendt autostol?

det var det eneste vi kunne finde som passed til hendes vægt og højde. hun vejer en 15 kg eller der omkring.

der kan ske mange ting men det kan der jo også medd en bagudvent vil jeg da mene altså hvis de køre galt så er amn jo ikke beskyttet bare der for jo. hun er spændt godt fast og sidder altid på bagsædet. nu køre vi ikk ret meget da vi ikk selv har bil.

Anmeld

23. april 2011

NinaNymannMadsen

Mi skriver:

Jeg har stemt andet. Det er MEGET sikre at have børnene siddende i bagudvendte stole, og mig bekendt er det meget udbredt i sverige. Men der er ikke så stort et udvalg af sådanne stole i Danmark. Vores datter sidder i en kiddy infinity pro som er en forudvendt stol, men MEGET anderledes end alm stole. Hun er ikke spændt fast i en sele i stolen, men sidder med en pude foran maven. På den måde vil hun med større sandsynlighed undgå skader på sin nakke ved et sammenstød, og stolen er også testet som bedst i test af tænk (sikre end rømer isofix og maxicosi isofix), og har også vundet en lign test i tyskland. Herhjemme forhandles den kun i bilka.

vores er også købt i bilka og er af mærket concord trimax.

Anmeld

23. april 2011

Fru'Rugaard

Vi har ikke en forudvendt- en 9-36 kg, som der betyder 9 måneder og 9 kg.
Barnet vil jo aldrig kunne ryge så langt fremad, som der vises i filmen, hvis barnet er spændt ordentligt fast?

Anmeld

23. april 2011

JustAnotherName

Vores vendte bagud mens de var små.
Idag vender de fremad. Ellers kan benene ikke være der for ryglænet!

Anmeld

23. april 2011

MaliksMor

Camillee skriver:

Puha, altså!

... men for at svare på dit spørgsmål (:
Vi har en Be Safe izi combi x2.
Elias kan nemlig heller ikke sidde i sin "baby" autostol fordi han er meget lang, og kunne flytte autostolen hvis han strak hans ben ( vi har en ældre bil uden isofix)
Vi valgte en Be safe izi combi x2 fordi den giver muglighed for at kunne have barnet bagudvendt til 3 års aldren( hvis de da gidder det &nbsp men den kan menlig også monteres fremadvendt (:

Vi er rigtigt glade for den og synes den er pengene værd

- det eneste minus er at det ikke er en stol man bare lige flytter fordi svigerforældrene vil have hans stol med, på weekend. 

Har lige vedhæftet et billede for at vise hvad jeg mener (: den bliver nemlig også spændt rundt om sædet foran (;
kvaliteten og Farven ser så bare lidt mærkelig ud men den er altså sort

Jeg troede de skulle vende den anden vej ?

- malik har altid siddet så han kunne se os..

Anmeld

23. april 2011

Camillee

CamillaRH skriver:

Jeg troede de skulle vende den anden vej ?

- malik har altid siddet så han kunne se os..

altså så kan sidder og kigger i køreretningen??
den kan monteres begge veje,hvis det var det nu mener  (:  

Anmeld

24. april 2011

Lisbeth85

Fru'Rugaard skriver:

Vi har ikke en forudvendt- en 9-36 kg, som der betyder 9 måneder og 9 kg.
Barnet vil jo aldrig kunne ryge så langt fremad, som der vises i filmen, hvis barnet er spændt ordentligt fast?

Jeg tror, at selvom barnet er spændt godt fast, så vil det stadig kunne blive slynget en del fremad - lige som os. Vi er spændt fast, men selen låser jo ikke helt med det samme, hvis man kører galt. Men hvorom alting er, så skal man gøre det, som man selv har det bedst med. Og alle de forvendte stole er jo også sikre Vigtigt at huske på jo

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.