Bagudvendt eller forvendt autosæde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Har du dit barn i en forvendt eller bagudvendt autostol?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.826 visninger
22 svar
0 synes godt om
23. april 2011

Lisbeth85

http://www.youtube.com/watch?v=Q8gU9zzCGA8

Efter at have set denne video på youtube sidder jeg virkelig med en klump i halsen. Det er jo helt forfærdeligt, at børn så let kan brække nakken i en bilulykke i en forvendt autostol!! Jeg har altid været overbevist om, at når min søn ikke kunne sidde i babyautostolen mere, ja så skulle han da sidde, så han kunne kigge fremad. Lige nu er jeg så meget i tvivl derom, da han jo vil komme MEGET mere til skade, hvis vi skulle komme i en ulykke

Hvad har du og hvorfor har du valgt det sæde?

God påske herfra

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2011

NinaNymannMadsen

da hun var mindre var hun i en bagud vendt. nu er asta 22 mdr og er i en forudvent.

har stemt bagudvendt da det var rettet mod børn mellem 0-1 jo.

Anmeld

23. april 2011

lykkekevin

ja puha så tænker man måske lige en ekster gang min den stor vender fra hun er 20 mdr den lille vender bag ud... men ja hvordan skal man reger... det hele kommer jo også and på hvordan man bliver ramt

Anmeld

23. april 2011

SpunkenJo

Hvis du lægger mærke til det, så taler kvinden på videoen svensk. Jeg gætter på det er fordi man har skrevet ind i deres lovgivning vedrørende børn i biler, at de SKAL sidde bagudvendt indtil (tror det er) 3 år.

Barnets nakke er set ikke udviklet til at sidde med ansigtet i kørselsretningen før de er 3-4 år gamle.

Derfor vil jeg klart anbefale folk at kigge på den anden side af sundet når der skal købes autostole. Både pga pris, men allermest fordi svenskernes sikkerhedskrav er meget strengere end her i DK.

Vi har selv købt autostole fra denne hjemmeside:
http://www.carseat.se/

Kvik og kompetent betjening samt hurtigt leveret

Så skal man købe ny og er ens bil indrettet til det, bør mannikke vælge andet end at sætte sine børn i en bagudvendt stol!

Den i vores kan han sidde i indtil 25 kg, og den i svigermekanikkens kan han sidde i indtil 20 kg. Bagudvendt naturligvis

Happy hunting, og kan ikke oppe denne tråd nok, for hvor er det en lille forskel med en kæmpe effekt! Og ikke mange danske forældre er klar over det

Anmeld

23. april 2011

SpunkenJo

lykkekevin skriver:

ja puha så tænker man måske lige en ekster gang min den stor vender fra hun er 20 mdr den lille vender bag ud... men ja hvordan skal man reger... det hele kommer jo også and på hvordan man bliver ramt

Den kollision man ser på videon er jo harmonika og frontalt.

Dem der sker flest af er de "skæve" og sidekollisionerne. Og der gør en bagudvendt jo ikke den store forskel, det kan vidst være ligegyldigt om man vender den ene eller den anden vej

Anmeld

23. april 2011

SpunkenJo

lykkekevin skriver:

Den kollision man ser på videon er jo harmonika og frontalt.

Dem der sker flest af er de "skæve" og sidekollisionerne. Og der gør en bagudvendt jo ikke den store forskel, det kan vidst være ligegyldigt om man vender den ene eller den anden vej

Anmeld

23. april 2011

Camillee

http://www.youtube.com/watch?v=Q8gU9zzCGA8

Efter at have set denne video på youtube sidder jeg virkelig med en klump i halsen. Det er jo helt forfærdeligt, at børn så let kan brække nakken i en bilulykke i en forvendt autostol!! Jeg har altid været overbevist om, at når min søn ikke kunne sidde i babyautostolen mere, ja så skulle han da sidde, så han kunne kigge fremad. Lige nu er jeg så meget i tvivl derom, da han jo vil komme MEGET mere til skade, hvis vi skulle komme i en ulykke

Hvad har du og hvorfor har du valgt det sæde?

God påske herfra

Puha, altså!

... men for at svare på dit spørgsmål (:
Vi har en Be Safe izi combi x2.
Elias kan nemlig heller ikke sidde i sin "baby" autostol fordi han er meget lang, og kunne flytte autostolen hvis han strak hans ben ( vi har en ældre bil uden isofix)
Vi valgte en Be safe izi combi x2 fordi den giver muglighed for at kunne have barnet bagudvendt til 3 års aldren( hvis de da gidder det &nbsp men den kan menlig også monteres fremadvendt (:

Vi er rigtigt glade for den og synes den er pengene værd

- det eneste minus er at det ikke er en stol man bare lige flytter fordi svigerforældrene vil have hans stol med, på weekend. 

Har lige vedhæftet et billede for at vise hvad jeg mener (: den bliver nemlig også spændt rundt om sædet foran (;
kvaliteten og Farven ser så bare lidt mærkelig ud men den er altså sort

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

23. april 2011

Camillee

Camillee skriver:

Puha, altså!

... men for at svare på dit spørgsmål (:
Vi har en Be Safe izi combi x2.
Elias kan nemlig heller ikke sidde i sin "baby" autostol fordi han er meget lang, og kunne flytte autostolen hvis han strak hans ben ( vi har en ældre bil uden isofix)
Vi valgte en Be safe izi combi x2 fordi den giver muglighed for at kunne have barnet bagudvendt til 3 års aldren( hvis de da gidder det &nbsp men den kan menlig også monteres fremadvendt (:

Vi er rigtigt glade for den og synes den er pengene værd

- det eneste minus er at det ikke er en stol man bare lige flytter fordi svigerforældrene vil have hans stol med, på weekend. 

Har lige vedhæftet et billede for at vise hvad jeg mener (: den bliver nemlig også spændt rundt om sædet foran (;
kvaliteten og Farven ser så bare lidt mærkelig ud men den er altså sort

Hmm ved ikke hvorfor din film ligger der?
den har jeg da ikke lagt ind hvad har jeg lavet? hehe

Anmeld

23. april 2011

Ciss

Bagudvendt pga af sikkerheden. Jeg ville ikke kunne tilgive mig selv, hvis jeg bevidst havde fravalgt bagudvendt og der så skete noget. Lillebror er nu 17 måneder.

Anmeld

23. april 2011

Lisbeth85

Ciss skriver:

Bagudvendt pga af sikkerheden. Jeg ville ikke kunne tilgive mig selv, hvis jeg bevidst havde fravalgt bagudvendt og der så skete noget. Lillebror er nu 17 måneder.

Okay...Ja, bagudvendt er nok også den løsning, som jeg vil vælge netop pga. sikkerheden. Men håber bare, at han synes det er spændende nok, at sidde sådan, når vi kører

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.