lige et spørgsmål om amning/babygylp.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.849 visninger
7 svar
0 synes godt om
28. oktober 2008

Plysbjørnen

Ja som i nok kan gætte så er det lille Benjamin den er gal med... Nogen gange når han ammer så gylper han, og det er vel og mærke lige så snart jeg har taget ham fra malkeriet... Andre gange sker der ingen ting...

Kan det være fordi han har spist for meget... Skal man af bryde spisningen så det kan nå "at synke til bunds"... Kan man gøre noget for at undgå de gylper...

Masser af måske dumme spørgsmål men jeg ammede ikke Laura ret længe (4 uger max) og ja hun gylpede ikke...

Betina - som håber i har nogen gode råd...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2008

Millebasse

Nu må jeg lige se om jeg kan øse lidt ud af min korte erfaring som neonatal sygeplejerske

Han kan sagtens gylpe fordi at han har spist for meget. Det kan også være at det er fordi at der er en bøvs i vejen. Du kan prøve halvvejs i måltidet at tage ham på skulderen og se om han vil bøvse og så ligge ham til igen. Hvis der ligger en bøvs mellem mælken, så vil bøvsen presse mælken op og derved gylper han.

Håber at det var til at forstå og at det kan hjælpe

Anmeld

29. oktober 2008

Anja

Jeg tager Esther fra brystet 1-2 gange i et måltid for at hun kan komme op og bøvse. Jeg gør det når hun alligvel holder en sutte pause .... tror det virker for hun gylper ikke.

Anmeld

29. oktober 2008

Tikki

Iza gylpede som en gal indtil hun blev omkring 10 måneder, selvom hun blev bøvset, fik små portioner osv. og min sundhedsplejerske sagde, at nogle børn bare gylpede og at det forsvandt med alderen...hvilket det også gjorde i vores tilfælde. Det var meget voldsomt, da hun var helt lille, så jeg efter hvert måltid blev i tvivl, om hun fik nok mad. Men som sagt så aftog det stille og roligt med alderen. Det er noget med at lukkefunktionen ved mavesækken er umoden og nogle børn har det længere end andre. Vi vænnede os til at vaske meget tit og have tonsvis af stofbleer med alle vejne.....men det er ikke ligefrem lækkert.

Anmeld

29. oktober 2008

Plysbjørnen

okay, vil prøve med at afbryde så... og håbe på at det hjælper lidt...

Betina

Anmeld

29. oktober 2008

Rasmine

Nemlig...
"Mellembøvsning" var også super her.

Anmeld

29. oktober 2008

Muffinmus

Tja..william var bare gylpe barn...der var sgu inget der hjalp på det overhovedet... Noget med at nogle børns lukkemekaniske er lidt dårligere end andres...og det var Williams indtil han var ca 6-7 mdr i hvert fald...gylp dagen lang uanset mængde af mad, bøvser og alt det gejl.
Så har du bare et gylpebarn der ikke reagerer på det du gør, kan du ikke gøre en dyt ved det...
Bare spørg Tynen..Stealle kunne slå William i gylp og han var slem...hun var bare lidt slemmere60.png

Anmeld

30. oktober 2008

Plysbjørnen

Tror bare lidt at det simpelhen bare er en gylper jeg har fået mig, for i dag præsterede han at gylpe 1½ time efter at han havde spist...

Betina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.