Henriette1973 skriver:
Tillykke med graviditeten
Jeg ved ikke så meget om det at være ung mor
er selv en "gammel af slagsen"
Men jeg vil bare skrive lidt om det der med "kommunen".
Du kan vælge at se det som noget træls noget, at "de der fra kommunen" kommer og blander sig.
Eller at de kommer for at hjælpe dig og din kæreste med at få den bedste start på det at blive forældre. For det er hårdt arbejde om man er 16, 27 eller som jeg var 35 år, da jeg blev mor for første gang
Men selvfølgelig kommer de også for at forsikre at jeres kommende barn trives og udvikles som det skal. Og det er i jo også selv interesseret i.
Det er en hjælp, så mit råd er: tag i mod det
Held og lykke og tillykke
Tak skal du have for dit svar
Her heller ikke noget imod at de kommer og hjælper lidt og giver råd.
Jeg vil ikke mod arbejde på nogen moder, for det kan i værste ende komme til at koste os vores barn og det vil vi ikke igennem.
Min mor var selv 33 da hun fik mig, men var dog kun 22 da hun fik den allerførste
Så hun har på 11 år fået 5 børn, men jeg syntes bare hun er en gammel tusse, der kun tænker på sig selv nu. Og må hun have gjort i noget tid, siden jeg flyttedehjemme fra som 15 årige meget tæt på at være 16, uden at hun kæmpede imod på nogen måder, tvært imod overførte hun nogle af mine børnepenge til mig.
Så kan ikke se hvorfor hun skal være sådan, men har endnu engang snakket med min Svigermor som også fødte som 17 årige, og hun har været igennem det samme, og hun siger vi får intet problem, og vil med glæde tage med til møderne hvis vi får alle mulige breve fra kommunen 
Anmeld