Min mor skeptisk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.668 visninger
31 svar
0 synes godt om
22. april 2011

Anonym trådstarter

Hej.
Ville lige høre lidt om nogen ved noget om, det jeg skriver her længere nede.

Det drejer sig om min mor, jeg bor ikke hjemme mere, og har jeg ikke gjort siden jeg var 15 næsten 16, men nu er jeg så 17 og nogle måneder, jeg havde fødselsdag den 5. januar 1994. Jeg bor sammen med min forlovet som er 19 bliver 20 her i december.

Nu er jeg blevet gravid og vi har besluttet os for at beholde det, og gennem gå en graviditet.

Jeg har arbejde og medlem af en fagforening, og min forlovet går sygmeldt fra skole.

Men problemet ligger i at min mor vil nu kontakte kommunen, pga jeg er blevet gravid, og vi har hele støtten fra min forlovet's familie, fordi de besøger os tit og kan se hvordan vi bor og lever. Så de siger vi sagtens kan klare det.

Men mit spørgsmål var, hvad kan kommunen gøre ud over holde øje med os ? De kan da ikke forlange abort ?

Ville lige høre noget om hvad jeres mening er

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2011

Rosa

De kan absolut ikke tvinge jer til abort! Det er KUN jer der kan bestemme det. Men de kan tilbyde jer en masse råd og vejledning og støtte lige i starten, indtil I har vænnet jer til at være forældre. I er jo begge ret unge, så derfor er det endnu mere rart for jer at få den hjælp. Det er som regel noget med ekstra besøg af sundhedsplejersken som kommer og kigger til jer, hjælper til med at svare på spørgsmål og vise jer forskellige ting som er super rart for alle mødre og fædre at få vist. Så sig da endelig ja tak til det - det er ikke noget som er trælst eller ubehageligt  Jeg synes det var superfedt når der kom sundhedsplejerske, og jeg var 10 år ældre end dig da jeg fik min søn 

Og tillykke med graviditeten!

Mvh

Rosa

Anmeld

22. april 2011

4xGreve

Anonym skriver:

Hej.
Ville lige høre lidt om nogen ved noget om, det jeg skriver her længere nede.

Det drejer sig om min mor, jeg bor ikke hjemme mere, og har jeg ikke gjort siden jeg var 15 næsten 16, men nu er jeg så 17 og nogle måneder, jeg havde fødselsdag den 5. januar 1994. Jeg bor sammen med min forlovet som er 19 bliver 20 her i december.

Nu er jeg blevet gravid og vi har besluttet os for at beholde det, og gennem gå en graviditet.

Jeg har arbejde og medlem af en fagforening, og min forlovet går sygmeldt fra skole.

Men problemet ligger i at min mor vil nu kontakte kommunen, pga jeg er blevet gravid, og vi har hele støtten fra min forlovet's familie, fordi de besøger os tit og kan se hvordan vi bor og lever. Så de siger vi sagtens kan klare det.

Men mit spørgsmål var, hvad kan kommunen gøre ud over holde øje med os ? De kan da ikke forlange abort ?

Ville lige høre noget om hvad jeres mening er

Jeg er ikke sikker i min sag men så vidt jeg ved så nej de kan ikke forlange abrot men de kan tvangsfjerne barnet hvis i bor et sted hvor det er uhensigtsmæssigt eller hvis i på ingen måder egner jer som forældre...

Anmeld

22. april 2011

Anonym trådstarter

Rosa.

Tak for svaret, det var dejligt og vide.
Vi føler os 100% klar  Og vi passer nogle gange min forlovets niece som er 1½ år og der er ikke noget mere dejligt og pjatte med hende og lege med hende  Så nu glæder vi os bare til at det bliver vores egen tur

Wii.

Vi bor et børnevenligt kvarter, med det hele tæt på os, så tror ikke der bliver svært der. Vi bor okay langt fra en stor vej. 
Så mon ikke de lader ham/hende blive hos os.
Der er ikke rigtig noget og komme efter, vores økonomi er iorden, vi rydder op og gør rent dagligt. Så her er bestemt ikke beskidt.
Og vi holder os i gang hele tiden med vores dejlige hund, som er den mest børnevenlige hund jeg kender.
Man kan gøre alt ved ham, og han gør ikke noget igen på nogen måder. 

Anmeld

22. april 2011

3600MorTil2

hvorfor er det din mor vil kontakte kommunen ved du det ?? 

Anmeld

22. april 2011

Anonym trådstarter

3600mortil2.
Jeg har ingen ide, fordi jeg snakker ikke rigtig med min mor, efter jeg er flyttet hjemmefra og står på egne ben.
Det er ikke hende vi kommer til, da hun altid har haft travlt med den ene kæreste efter den anden.
Så har ikke rigtig noget forhold til min mor, min syntes alligevel at hun skulle have af vide at hun skulle være mormor.
Men med det resultalt at hun ikke vil have noget med det at gøre, fordi hun mener ikke at vi kan finde ud af noget.

Anmeld

22. april 2011

signe.

Anonym skriver:

3600mortil2.
Jeg har ingen ide, fordi jeg snakker ikke rigtig med min mor, efter jeg er flyttet hjemmefra og står på egne ben.
Det er ikke hende vi kommer til, da hun altid har haft travlt med den ene kæreste efter den anden.
Så har ikke rigtig noget forhold til min mor, min syntes alligevel at hun skulle have af vide at hun skulle være mormor.
Men med det resultalt at hun ikke vil have noget med det at gøre, fordi hun mener ikke at vi kan finde ud af noget.

jeg tænker om det er sådan lidt for at være på tværs at hun vil melde jer til kommunen fordi hun bare lige kan konstatere at I ikke kan klare det.. uden selvfølgelig at have nogen viden om det! Men helt ærligt, så lad hende gøre det, og så kan I jo bare bevise overfor både hende og kommunen at det med et barn , det kan I sagtens klarer selvfølgelig er I unge, menjeg synes man har hørt om mange unge som gør det godt... Ikke altid man skal tage udgangspunkt i serien " de eunge mødre"

held og lykke med det hele

Anmeld

22. april 2011

Anonym trådstarter

signe.

Jeg tror også det må være sådan noget, for ellers ser jeg ingen grund til at hun skal gøre det, men har også sagt kommunen skal være mere end velkommen her, for vi har ikke noget og skjule, og ved hele min svigerfamilie står ved vores side. Og de siger vi nok skal klare det sammen. For de ved hvordan vi bor og lever, og de vil støtte op og kan vejlede hvis vi er i tvivl.

Anmeld

22. april 2011

signe.

Anonym skriver:

signe.

Jeg tror også det må være sådan noget, for ellers ser jeg ingen grund til at hun skal gøre det, men har også sagt kommunen skal være mere end velkommen her, for vi har ikke noget og skjule, og ved hele min svigerfamilie står ved vores side. Og de siger vi nok skal klare det sammen. For de ved hvordan vi bor og lever, og de vil støtte op og kan vejlede hvis vi er i tvivl.

Så burde der ikke være problemer.. men mener også at kommunen ofte lægger ekstra besøg af sundhedsplejerske osv ind ved meget unge forældre UDEN anmeldelse, og det jo bare en hjælp, HVIS man lige har behov for at kunne snakke om nogle ting, for det er jo en stor mundfuld uanset hvad (om man er meget ung eller over 30 )

Anmeld

22. april 2011

Anonym trådstarter

signe. skriver:

Så burde der ikke være problemer.. men mener også at kommunen ofte lægger ekstra besøg af sundhedsplejerske osv ind ved meget unge forældre UDEN anmeldelse, og det jo bare en hjælp, HVIS man lige har behov for at kunne snakke om nogle ting, for det er jo en stor mundfuld uanset hvad (om man er meget ung eller over 30 )

Ja nu må vi se hvad der sker, for tror ikke rigtig der sker noget, man skal vel bare samarbejde med alle sammen

Men det skal nok gå alt sammen, mon ikke også min mor bliver god nok på et eller andet tidspunkt.

Men nu må vi se skal også op til lægen i starten af maj, for at høre lidt videre og sådan lidt, da jeg næsten lige har skiftet læge også skal vi se om vi kan beregne min termin.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.