Jeg blev sms'et hjem i dag for at hente Sofie i dp.
Dp'en havde målt 39,5, og desuden havde Sofie en stor rød plamage på hver kind. Hun var glad, men lidt hængende - havde sovet meget og været småtspisende.
Dp foreslog lussingesyge, - jeg synes, det lignede det og vagtlægen kunne nærmest stille diagnosen i tlf. ( i den forbindelse tak til Susan for nr. oplysning "on the road"

.
Vagtlægen sagde, at man ikke behandler lussingesyge, men at man slår feber ned med Panodil og afventer situationen. Hvis temp. stiger trods panodilgivning, skal jeg ringe igen. Jeg har til aften målt "kun" 38, og hun har da også spist 10 pastaskruer og 1/2 kyllingeschnitzel. Blev puttet kl. 20 som altid og sover nu sødt. Men nu er jeg s'gi lidt bekymret for i morgen tidlig og for de kommende dage. Jeg har godnok allieret mig med mine foreller, men skal bare op kl. grrrr. for at nå både 10 km. den ene vej og dernæst 55 km. den anden vej - på arbejde. - Hvis altså Sofie stadig har feber. Og nu ved jeg, mine forældre står op flere timer før normalt for evt. at være klar til at passe deres måske syge barbebarn....
Hvem har erfaring med sådan noget lussingesyge? Er den genstridig?
- Jeg ved godt, den er helt vildt smitsom - og jeg ved også godt, den er meget farlig for fosteret hos gravide, der ikke har haft den - det har jeg.
- Helle - træt efter en dag, der startede kl.05 i morges og bekymret over dagen i morgen.
Anmeld