hun vil ikke kravle

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2011

merle2010

Noneother skriver:

Det eneste bud jeg har er: Det er langt fra alle børn der lærer at kravle, før de alligevel kan gå.
Hvis hun udvikler sig normalt på alle andre måder, (hvilket det lyder til) så ville jeg ikke bekymre mig.

Så ro på, og nyd det mens dit hjem stadig er nogenlunde børnesikkert - Herhjemme laver jeg ikke andet end at rende rundt og samle op efter lillemåsen hele dagen

hun følger fint med med alt andet, det der kravleri er bare ikke så nemt.. ja og så har hun ingen tænder fået endnu, men det kan vi jo ikke gøre så meget ved jeg tror sku aldrig hun kommer til at kravle.. men hun vil meget gerne stå, og prøver osse at gå, men benene vil ikke rigtigt.. hun pludrer, spiser fint med ske, har pincetgreb, drikker af kop, piller ved alt og putter alt i munden.. sidder fint, og kan sidde sig op fra liggende stilling, og så triller hun derudaf.. vuggestuen er slet ikke bekymrede siger de.. men det er hendes mor altså nu må hun altså godt kravle...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2011

merle2010

henh01 skriver:

op med humøret det skal nok komme

årrhh tak... det håber jeg osse

Anmeld

21. april 2011

merle2010

alberts mor<3 skriver:

fx min søster kravlede aldrig(;

albert kravler heller ike rigtig han sætter hovedet ned i sengeng/gulvet eller hvad han nu lægger på og så løfter han numsen strækker sine ben og møfler frem af(;

hvor gammel er han?? men han prøver da i det mindste at komme fremad.. hun prøver osse, men det er svært på vores glatte trægulv, så glider hun bare.. men hun trækker benene op under sig og prøver at sætte af.. hendes fødder glider bare på gulvet.. måske jeg skulle prøve at give hende sko på, så hendes strømper ikke glider

Anmeld

21. april 2011

merle2010

lisbeth2910 skriver:

Du kunne tage en tur ud til solvej ergoterapeut på gedservej der har jeg været en enkelt gang - det var rart og få kigget på hende og få afvide at der ikke var noget galt. Hun havde også en masse fif til hvordan vi kunne få hende igang. Tror det kostede 500 kr for 1 time som jeg selv måtte betale.

Jeg sendte hende bare en mail og så skrev hun tilbage med hvilke dage der kunne passe............

det vil jeg da prøve hvis det ikke snart kommer af sig selv man bliver jo lidt nervøs, når hun sådan bare opgiver istedet for at prøve

Anmeld

21. april 2011

miinimeal

merle2010 skriver:

hvor gammel er han?? men han prøver da i det mindste at komme fremad.. hun prøver osse, men det er svært på vores glatte trægulv, så glider hun bare.. men hun trækker benene op under sig og prøver at sætte af.. hendes fødder glider bare på gulvet.. måske jeg skulle prøve at give hende sko på, så hendes strømper ikke glider

han bliver lige om snart 8 mdr,   albert glider også på trægulve og leger helekopter istedet, så derfor bruger jeg sengen meget til at træne ham i(; måske skulle du kø'be et par læder lapper til et par gamle bukser de kan da gøre det lidt skridsikkert?

Anmeld

21. april 2011

Mira0911

merle2010 skriver:

er snart i syv sind min datter nægter at kravle, ja hun prøver slet ikke på det.. når jeg ligger hende på maven, prøver hun at komme fremad, ved at krybe, men kommer ikke hurtigt nok frem, og begynder at skrige eller triller istedet.. vi øver hver dag, men der sker ingen fremskridt.. hun vil meget gerne gå, og kan faktisk stå selv op ad sofabordet... hun er super dygtig til at gå i sin gåstol, men vi bruger den ikke særlig meget, da hun jo skal lære at kravle..

har prøvet at støtte hende under fødderne når hun ligger på maven, så hun får fornemmelsen af at komme fremad, men hun bliver tosset over at jeg er bagved hende, og nægter at krybe eller kravle.. jeg roser hende hver gang hun prøver, men hun giver så nemt op.. hun fylder 1 år i næste måned, så det er da snart på tide.. hun sidder super godt, men gumper sig heller ikke frem på numsen eller noget nogen med gode ideer, eller som kan berolige mig lidt... hjælp tøser

Nogle springer kravleriet over, og begynder at gå i stedet for... 

Anmeld

21. april 2011

MinNoah

Jeg fik en henvisning til en fysioterapeut af min sundhedsplejerske dengang med min søn-- Hun gav os nogle fifs til hvordan vi ku træne med ham, han ku ikke engang sætte sig selv op fra maveliggende til siddende stilling da han var 1 år.. Han kunne gå med os i hænderne, men kunne ikke rejse sig selv op af borde osv.

Han var virkelig LANGSOM!! Ekstrem laaaangsom... Men som sagt så er han fint med idag og løber rundt som alle andre børn gør, og fejler absolut ingenting, han var bare doven - og en anelse hypermobil.

Anmeld

21. april 2011

Noneother

merle2010 skriver:

hun følger fint med med alt andet, det der kravleri er bare ikke så nemt.. ja og så har hun ingen tænder fået endnu, men det kan vi jo ikke gøre så meget ved jeg tror sku aldrig hun kommer til at kravle.. men hun vil meget gerne stå, og prøver osse at gå, men benene vil ikke rigtigt.. hun pludrer, spiser fint med ske, har pincetgreb, drikker af kop, piller ved alt og putter alt i munden.. sidder fint, og kan sidde sig op fra liggende stilling, og så triller hun derudaf.. vuggestuen er slet ikke bekymrede siger de.. men det er hendes mor altså nu må hun altså godt kravle...

Kan godt følge utålmodigheden.
Jeg går hele tiden og venter på at lillemanden gider tage sit 1.skridt. Nøøøj hvor man glæder sig altså!

-og det er møgirriterende at skulle vente på, men det er ikke noget at bekymre sig om som sådan. (med mindre den er helt skæv) Det kommer når de gider.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.