hun vil ikke kravle

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.251 visninger
17 svar
0 synes godt om
21. april 2011

merle2010

er snart i syv sind min datter nægter at kravle, ja hun prøver slet ikke på det.. når jeg ligger hende på maven, prøver hun at komme fremad, ved at krybe, men kommer ikke hurtigt nok frem, og begynder at skrige eller triller istedet.. vi øver hver dag, men der sker ingen fremskridt.. hun vil meget gerne gå, og kan faktisk stå selv op ad sofabordet... hun er super dygtig til at gå i sin gåstol, men vi bruger den ikke særlig meget, da hun jo skal lære at kravle..

har prøvet at støtte hende under fødderne når hun ligger på maven, så hun får fornemmelsen af at komme fremad, men hun bliver tosset over at jeg er bagved hende, og nægter at krybe eller kravle.. jeg roser hende hver gang hun prøver, men hun giver så nemt op.. hun fylder 1 år i næste måned, så det er da snart på tide.. hun sidder super godt, men gumper sig heller ikke frem på numsen eller noget nogen med gode ideer, eller som kan berolige mig lidt... hjælp tøser

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2011

miinimeal

har du prøvet at lægge hende i jeres seng det hjalp meget her, for der kan han komme frem af da det er meget anderledes end gulv elller dvs legetæpper,    og læg legetøj foran hende(:

Anmeld

21. april 2011

Mor til Frederic og Freya

nu er der nogle der springer kravle stadiet over...

Anmeld

21. april 2011

MinNoah

Kan berolige dig med at min søn ikke rørte sig ud af flækken (udover at trille) indtil han var 13 mdr, vupti fra den ene dag til den anden kravlede han - og han kunne heller ikke krybe før. Han gik da han var 16 mdr, og er idag 20 mdr og er fint med motorisk.. Stadig ikke den hurtigste, men han kan gå, løbe, kravle, trampe osv.

OG ¨så er han super dygtig sproglig!

Men jeg kender alt til din frustration, men dte skal nok komme!

Anmeld

21. april 2011

Noneother

Det eneste bud jeg har er: Det er langt fra alle børn der lærer at kravle, før de alligevel kan gå.
Hvis hun udvikler sig normalt på alle andre måder, (hvilket det lyder til) så ville jeg ikke bekymre mig.

Så ro på, og nyd det mens dit hjem stadig er nogenlunde børnesikkert - Herhjemme laver jeg ikke andet end at rende rundt og samle op efter lillemåsen hele dagen

Anmeld

21. april 2011

henh01

op med humøret det skal nok komme

Anmeld

21. april 2011

merle2010

alberts mor<3 skriver:

har du prøvet at lægge hende i jeres seng det hjalp meget her, for der kan han komme frem af da det er meget anderledes end gulv elller dvs legetæpper,   og læg legetøj foran hende(:

når hun ligger i vores seng, triller hun rundt og rundt.. og sidder sig op og sådan.. men prøver ikke på at kravle.. men kunne da være jeg skulle prøve det

Anmeld

21. april 2011

miinimeal

merle2010 skriver:

når hun ligger i vores seng, triller hun rundt og rundt.. og sidder sig op og sådan.. men prøver ikke på at kravle.. men kunne da være jeg skulle prøve det

fx min søster kravlede aldrig(;

albert kravler heller ike rigtig han sætter hovedet ned i sengeng/gulvet eller hvad han nu lægger på og så løfter han numsen strækker sine ben og møfler frem af(;

Anmeld

21. april 2011

merle2010

MinNoah skriver:

Kan berolige dig med at min søn ikke rørte sig ud af flækken (udover at trille) indtil han var 13 mdr, vupti fra den ene dag til den anden kravlede han - og han kunne heller ikke krybe før. Han gik da han var 16 mdr, og er idag 20 mdr og er fint med motorisk.. Stadig ikke den hurtigste, men han kan gå, løbe, kravle, trampe osv.

OG ¨så er han super dygtig sproglig!

Men jeg kender alt til din frustration, men dte skal nok komme!

det beroliger mig meget hun virker bare slet ikke motiveret for det... men trille det kan hun... hun vil meget gerne frem, og bliver sur når hun ikke kan nå legetøjet, men hun giver bare op istedet for at prøve.. det er sku frusterende

Anmeld

21. april 2011

LISBETH:-)

Du kunne tage en tur ud til solvej ergoterapeut på gedservej der har jeg været en enkelt gang - det var rart og få kigget på hende og få afvide at der ikke var noget galt. Hun havde også en masse fif til hvordan vi kunne få hende igang. Tror det kostede 500 kr for 1 time som jeg selv måtte betale.

Jeg sendte hende bare en mail og så skrev hun tilbage med hvilke dage der kunne passe............

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.