Ihh, min lille Celina :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.663 visninger
30 svar
0 synes godt om
21. april 2011

JustAnotherName

For det første fik Celina endnu et affekt-anfald idag og besvimede i mine arme    ..... Det blev udløst af, at hun skulle have bleen skiftet, hvor hun ikke syntes det passede ind i hendes planer. Så med hende er det nok SÆRLIGT vigtigt, at vi advarer om, at "om 2 min. kommer mor og tager dig med, så du kan få en tør ble på".

Vi bruger ellers meget at sige tingene lidt før vi gør det, for så er de forberedt, selvom de helst vil være fri. Så ved de det! Og så er kampen tit mindre. Men lige idag fik jeg så ikke lige "givet en advarsel" først, og hendes grænser blev tilsyneladende dybt overskredet, da hun lige var midt i noget vigtigt i en leg.

Nå, men jeg tog det faktisk nogenlunde fattet og cool, da jeg jo efterhånden har prøvet det nogle gange, og er bedre forberedt på at det KAN ske. Men alligevel, så bliver det for evigt ved med at være trist og ubehageligt at se hende sådan, når det sker. Også selvom det kun lige varer kort.

Men bortset fra dét, så er dagen gået godt. Vi har tilbragt hele dagen udendørs, og pigerne har leget og været i solstråle-humør 
Celina valgte endda helt at skippe sin middagslur idag! 

Men så pludseligt her til aften lige inden spisetid, sagde Celina
" AV MAVE! ", så krummede hun sig sammen, og græd...
Og det tog til. Åh ha, det lille pus, hun vred og snoede sig, og havde seriøse mave-kramper. Det var så tydeligt at se på hende, at hun virkelig havde ondt. Bare sådan!! Hun faldt til ro, og var også mega træt, men kun i kort tid før der så igen kom en mavekrampe. Hun græd så slemt, var helt koldsvedende og hev sig selv mod maven. Hendes kropssprog sagde så tydeligt, at det var meget ubehageligt og gjorde utrolig ondt.

Jeg tog hendes temperatur, og der var (heldigvis) ingen feber.
Hun har netop IDAG afsluttet sin pencilin-behandling mod mellemørebetændelse.
Jeg valgte at give hende flydende børne-panodil. Og så sludrede jeg lige kort med en vagtlæge (som lød som om hun havde røget en masse hash. Hun var total "nede-på-jorden"-agtig i sin stemmeføring, og ikke ekstrem præcis i sine overvejelser og svar. Og så havde hun sådan en rusten, træt-døsig stemme. Men hun var dog venlig!). Imens jeg havde hende i røret faldt Celina i søvn i fosterstilling med hænderne inde på maven. Hun lå som en lillebitte sammenkrøllet kugle og sov....på puslehynden 

Lille pus.
Jeg bar hende sovende ned og lagde hende i seng. Hun sov bare!!
Nu er hun under opsyn. Hun kom desværre i seng uden sin aftensmad.
Men jeg tror behovet for søvn og ro var større!

Nu håber jeg bare at hun får sovet, og smerterne er væk.
Og at det er en frisk pige der vågner op igen imorgen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2011

Skouboe

Nååårh, stakkels lille skat... Lad os håbe at det bare er luft og at hun er totalt ovenpå, når hun vågner i morgen.

Anmeld

21. april 2011

JustAnotherName

Nååårh, stakkels lille skat... Lad os håbe at det bare er luft og at hun er totalt ovenpå, når hun vågner i morgen.

Ja!!

Vagtlægen mente at behandlingen/pencilinen som hun netop har afsluttet idag for MØB, muligvis kunne give lidt uro og mavesmerter.
Så måske kan det være dét der har udløst det.

Det er dog 2. gang, at hun får denne behandling, og første gang reagerede hun ikke på det. I øvrigt har behandlingen varet i mere end en uge, så jeg TROR det ikke. Men det kan ikke udelukkes jo, at det kan være årsagen.

Uanset, så håber jeg det bare lige var en forbigående ting som er væk igen!

Anmeld

21. april 2011

Skouboe

JustAnotherName skriver:

Ja!!

Vagtlægen mente at behandlingen/pencilinen som hun netop har afsluttet idag for MØB, muligvis kunne give lidt uro og mavesmerter.
Så måske kan det være dét der har udløst det.

Det er dog 2. gang, at hun får denne behandling, og første gang reagerede hun ikke på det. I øvrigt har behandlingen varet i mere end en uge, så jeg TROR det ikke. Men det kan ikke udelukkes jo, at det kan være årsagen.

Uanset, så håber jeg det bare lige var en forbigående ting som er væk igen!

Mon ikke det "bare" er en Michella?

Anmeld

21. april 2011

JustAnotherName

Hahaha  Jo, det kan man jo håbe på!

Anmeld

21. april 2011

Rosa

Hvor skræmmende! Det kan da for filan ikke være rigtigt at hun skal være så hårdt ramt, det lille nus  Jeg håber snart at hun får det bedre, og at det bliver nemmere med temperamentet, det andet er da hjerteskærende at læse om og jeg kan næsten ikke forestille mig hvor hårdt det må være for jer. 

Kh

Rosa

Anmeld

21. april 2011

KWL

Åh lille pige da.

Fik du snakket med lægen om de anfald. Synes det er flot at du tager det roligt, det er jo det hun har brug for. Så hatten af for det.

Mavekramper er bare noget af det værste jeg ved. AV!!

Håber hun får en god nattesøvn og er frisk igen imorgen.

Anmeld

21. april 2011

JustAnotherName

VL. spurgte også om der kom prutter.... Det var nemlig et godt tegn

Anmeld

21. april 2011

Skouboe

JustAnotherName skriver:

VL. spurgte også om der kom prutter.... Det var nemlig et godt tegn

Ja, det betyder at maven fungerer og ikke er gået helt i stå, fx pga. forstoppelse

Anmeld

21. april 2011

JustAnotherName

KWL skriver:

Åh lille pige da.

Fik du snakket med lægen om de anfald. Synes det er flot at du tager det roligt, det er jo det hun har brug for. Så hatten af for det.

Mavekramper er bare noget af det værste jeg ved. AV!!

Håber hun får en god nattesøvn og er frisk igen imorgen.

Vi skal først til læge om en lille måneds tid, når hun skal til sit 2-års tjek.

Der vil jeg have en snak om det!!

Ja, mavekramper er bare så led en ting. Av!
Jeg håber også meget på, at hun vågner op, helt frisk igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.