Køber du nyt solcreme hvert år til dine børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2011

JustAnotherName

Jeg har stemt "andet"

Det har jeg fordi vi forrige/sidste år "genbrugte" vores faktor 50 solcreme.

Jeg har godt hørt, at gamle solcreme ikke dækker ordentligt, og at man ikke kan regne med faktoren i den, når den har været i brug, og har ligget...
Meeeen altså, en faktor 50 bliver jo ikke lig nul, fordi den har ligget i en håndfuld måneder.

Cremen var stadig tyk og cremet. Og den beskyttede helt fint!

Havde det nu været en faktor 15 el. 20, så havde jeg bare skrottet den!

Nu har jeg købt en ny børne-solcreme, som er astma og allergi mærket.
Det er en faktor 30, og jeg forventer at den bliver brugt op.
Gør den ikke, så ryger resterne ud!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2011

anmaj

MoarJ skriver:

Hvorfor er det lige man skal købe nyt solcreme hvert år til ens børn? Har ikke helt forstået det... 

Vi køber nyt solcreme til vores hvert sommer... 

det er vidst nok noget med at faktoren halveres efter en sæson.. mener også at det i virkeligheden kun kan holde sig omkring 8 mdr... ja producenterne har da forstået at udnytte enhver mulighed

jeg køber også nyt hvert år..

Anmeld

21. april 2011

Ni-ko-li-ne

ja, det gør jeg.... Mest fordi jeg ikke vil ta chancen... Hverken mth. infektion pga. bakterievækst i cremen, eller reduceret faktor

Anmeld

4. maj 2011

eElak

både og...

har købt en ny til i år, men det er da kun fordi den anden var ved at være tom - så den er røget over til hans far og stå fast :-)

SÅ burde der være nok til sommeren i den jeg har nu.. og hvis der er noget tilbage når sommeren slutter - så ryger det i køleskabet, så jeg har til næste år... ;-)

Jeg fik i øvrigt af vide at man ikke behøver mere end faktor 15, når man er på disse breddegrader. hvadenten man er voksen eller barn...

Det tror jeg så ikke helt på, men giver mig en smule bedre "samvittighed" med den baggrundsviden, når nu jeg bruger 30+ til knægten

Anmeld

4. maj 2011

A.

jeg køber nyt hvert år det står også på solcreme at den holder sig kun  12 mdr. så bliver den for gammel ligesom andre ting..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.