Min datters søvn.. Please hjælp..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2011

Kaufie

Har du prøvet en slynge/vikle?

På den måde får hun den tætte kropskontakt og man kan få barnet placeret således, at hun ikke kan kigge rundt med kun se dig eller stoffet..... Den kan også holde sutten på plads....

Jeg bruger af og til en skildpaddeslynge mens jeg laver mad - emhættens susen og de rytmiske bevægelser som at røre i en gryde eller rive gulerødder er umulige at kæmpe imod hvis man er en træt baby....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2011

Kaufie

Den lykkelige skriver:

Nu skriver du at f.eks.: Give mad, skifte, lege og give mad igen.. Men tænker du så man deler måltidet op?? (hun bliver jo ikke ammet) Eller at jeg køre den så langt med at holde hende vågen at hun skal spise igen?? Hun spiser ca. hver 3. time nu..

Det er fordi jeg selv ammer.... Naja er sulten når hun vågner - men jeg vil også helst have at hun er mæt når hun kommer ud. Derfor får hun som regel kun fra det ene bryst når hun vågner og så det andet når hun skal ud igen..... Hvis jeg ellers kan nå det. Hun er kun vågen ca 1 - 1,5 time om middagen. 

Hvis ikke din datter skriger på mad lige når hun vågner ville jeg nok vente med at give hende til enten midt imellem to lure eller til lige før hun bliver puttet. Når man er mæt sover man godt (men man skal måske heller ikke være FOR mæt - så med flaskebørn er det måske bedst at måltidet ikke ligger lige før en lur?) 

Anmeld

21. april 2011

2babygirls

Den lykkelige skriver:

Ja men hun har desværre været sådan fra start.. og vi har også prøvet svøbe hende.. Jeg forstår heller ikke når andre siger at deres sover hele tiden.. tit høre jeg den der med "jamen de laver jo ikke andet end at spise, skide og sove..".. Men vores sover altså ikke så meget synes jeg.. Tit så når hun får mad og bliver lagt.. så går der måske halvanden time hvor jeg bare har gjort alt for hun lige kan få den lille smule søvn.. Men så våger hun og  jeg kan ikke få hende til at sove igen.. men hvis jeg så tager hende op, så når hun blive fuldstændig overtræt inden hun skal have mad igen.. Hvis jeg så tænker at nu vil jeg tilbyde hende mad, selvom det så kun er 1,5-2 timer siden sidst.. så vil hun jo selvfølgelig ikke have noget.. men så får jeg hende jo så måske til at sove igen.. men så vågner hun lige efter igen fordi hun jo så er sulten.. Arh synes det virkelig svært..  Kan det være fordi der er for mange valg muligheder i dagtimerne.. for vi ligger hende enten i slyngevuggen, barnevognen eller liften.. alt afhængig af hvad vi skal.. Men tænker hun måske har brug for en tryghed i at vide at når hun f.eks. er i vognen så soves der.. ?? Kan det mon være sådan noget?? At hun egentlig er forvirret?? Selvom hun egentlig også var sådan inden vi fik slyngevuggen hvor hun jo så kun blev lagt to forskellige steder

Ja hun skal jo have nogle faste rammer omkring sove tider og mad. Tilbyd hende hver 3 time og så put hende derefter. Vær evt mere hjemme så i får do rutine op og købe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.