hun er helt ulykkelig.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.999 visninger
26 svar
0 synes godt om
20. april 2011

NinaNymannMadsen

vores datter er helt ulykkelig når hun skal sove i hendes seng på hendes værelse.

det er selv når hun skal sove til middag, så er hun ked af det og det virkelig ked af det med tårre og gråd og det hele.
jeg læser for hende hver aften, og siger godnat nu skal du sove, mor skal nok komme ind og kikke til dig senere. og så går jeg, og lige så snart jeg er ved døren stikker hun i et stort skrig. hun plejede at være nem at putte, hun faldt gerne i søvn mens jeg læste men lige pludselig blev hun helt ked af det hver gang. og der går altså kun max 20 minutter før jeg går ind til hende. men gerne mindre tid jo kommer an på om jeg er igang med noget.
hendes far er ikke med når vi putter for hun er vant til det er mig der skal gøre det.

bliver bare selv så ked af det og har lyst til at tage hende op og lade hende være oppe længere, bare indtil hun nærmest sover inde i stuen for så ved jeg hun sover med det samme uden problemer, men så lære hun jo bare heller ikke at sengetid er klokken 19:00

hvad kan jeg gøre? hjælp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2011

Lone Jakobsen

har du fået hendes ører checket?

Anmeld

20. april 2011

NinaNymannMadsen

nutche skriver:

har du fået hendes ører checket?

det er ikk længe siden vi fik det. det var i forbindelse med sygdom.

hun giver ikke udtryk for der er noget med hendes øre heller. og når hun først sover jamen så sover hun også gerne 10 timer i streg

Anmeld

20. april 2011

Oliver,Troia&Wictor

min søn havde det lige sådan, det krævede at jeg enten lå hos ham til han sov, lidt efter kunne jeg nøjes med at stå og nuller ham alt imens han hørte musik... efter 2uger nøjes han med musikken og yndlings tingen (buzz lightyear og woody) i sengen...

måske det er trygheden ved søvn hun mangler...

bare en ide

held og lykke

Anmeld

20. april 2011

NinaNymannMadsen

Oliver&Troia <3 skriver:

min søn havde det lige sådan, det krævede at jeg enten lå hos ham til han sov, lidt efter kunne jeg nøjes med at stå og nuller ham alt imens han hørte musik... efter 2uger nøjes han med musikken og yndlings tingen (buzz lightyear og woody) i sengen...

måske det er trygheden ved søvn hun mangler...

bare en ide

held og lykke

har bare prøve det med at ligge med hende, sidde inde ved hende nusse hende, synge for hende. hun har lige fået sin yngligns bamse med ind men det hjalp heller ikke. og hun bruger ikke sut så det hjælper heller ikke... men tror det er noget trygheds noget det handler om. det er bare rigtig rigtig hårdt at høre på for bliver selv ked af det når det er

Anmeld

24. april 2011

hilma

Hej

Nu er min søn 24 dage, så han sover jo Men jeg har hørt om nogle, hvor de lægger en bluse f.eks. der dufter af mors duft, hvor de siger at det har hjulpet. Dette er selvfølgelig "gamle" husråd fra gode Færøerne

Men ja, kan da godt forstå at det trænger ind i dit hjerte når dit barn græder, det er jo aldrig rart. Jeg håber virkelig at du finder en måde til at hjælpe hende med at falde til ro på i sin egen seng. 

Nu er jeg så udd. pædagog, og kan kun dele erfaringer fra vuggestue arbejdet med grædende sovebørn. men ellers, virkelig held og lykke og husk at stole på at du kan trøste dit barn(selvom det til tider virker håbløst). 

Anmeld

24. april 2011

Mussen2

Prøv at leg i sengen om dagen, uden at hun skal sove. Skab god karme om sengen,  her har vi en bamse og kylling, som vi ofte drejer fokus på ved sengetid: som f.eks. skal vi gå op og se om bamse og kylling er gået i seng eller nå bamse og kylling er også trætte, skal vi ikke gå op og putte dem. Det virker rigtig godt. men der vil altid være dårlige og gode perioder. jeg tror ikke på den med at lade dem lære det på den hårde måde, men skab tryghed og gå så når der er ro, hvis hun begynder at græde må du vurderer om det er alvorlig elelr ej og så gå derind og så gå igen når der er ro. Sådan må man blive ved. I know: pisse træls, men det er kun en periode. 

Anmeld

24. april 2011

NinaNymannMadsen

hilma skriver:

Hej

Nu er min søn 24 dage, så han sover jo Men jeg har hørt om nogle, hvor de lægger en bluse f.eks. der dufter af mors duft, hvor de siger at det har hjulpet. Dette er selvfølgelig "gamle" husråd fra gode Færøerne

Men ja, kan da godt forstå at det trænger ind i dit hjerte når dit barn græder, det er jo aldrig rart. Jeg håber virkelig at du finder en måde til at hjælpe hende med at falde til ro på i sin egen seng. 

Nu er jeg så udd. pædagog, og kan kun dele erfaringer fra vuggestue arbejdet med grædende sovebørn. men ellers, virkelig held og lykke og husk at stole på at du kan trøste dit barn(selvom det til tider virker håbløst). 

det har vi også prøvet. og har prøvet at være inde ved hende til hun sover og det er det eneste der har hjulpet. men kan ikk holde til at skal sidde på en stol inde ved hende i en halv time måske en hel time da jeg er gravid igen jo.

det plejer nogen gange at hun får en bog med ned i sengen hun kan kikke i så falder hun i søvn med den nogen gange men andre gange så hjælper det bare ikke.

Anmeld

24. april 2011

NinaNymannMadsen

Mussen2 skriver:

Prøv at leg i sengen om dagen, uden at hun skal sove. Skab god karme om sengen,  her har vi en bamse og kylling, som vi ofte drejer fokus på ved sengetid: som f.eks. skal vi gå op og se om bamse og kylling er gået i seng eller nå bamse og kylling er også trætte, skal vi ikke gå op og putte dem. Det virker rigtig godt. men der vil altid være dårlige og gode perioder. jeg tror ikke på den med at lade dem lære det på den hårde måde, men skab tryghed og gå så når der er ro, hvis hun begynder at græde må du vurderer om det er alvorlig elelr ej og så gå derind og så gå igen når der er ro. Sådan må man blive ved. I know: pisse træls, men det er kun en periode. 

det prøver vi også. hun vil gerne ind til hendes seng og op i den men skal hun sove så vil hun bare ikke. hun har bamser at sove med hun ahr en bamse der spiller for hende hvis det er nødvendigt. og så plejer ejg gerne at fortælle at nu sover alle de andre bamser på værelset også og hendes små babyer (dukkerne) sover. og så spørg hun gerne om Lakie (jakie vores kat) sover og så siger jeg ja og det skal du også lille skat.

det vil hun også gerne men så bliver hun ulykkelig når jeg går selvom hun er helt rolig når jeg går

Anmeld

24. april 2011

Mussen2

Astasmor skriver:

det prøver vi også. hun vil gerne ind til hendes seng og op i den men skal hun sove så vil hun bare ikke. hun har bamser at sove med hun ahr en bamse der spiller for hende hvis det er nødvendigt. og så plejer ejg gerne at fortælle at nu sover alle de andre bamser på værelset også og hendes små babyer (dukkerne) sover. og så spørg hun gerne om Lakie (jakie vores kat) sover og så siger jeg ja og det skal du også lille skat.

det vil hun også gerne men så bliver hun ulykkelig når jeg går selvom hun er helt rolig når jeg går

Kan det være hun bliver overtrær, vores datter bliver tit meget pylder og ulykklig hvis hun når at blive for træt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.