Dilemma??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2011

baby84

kvinde84 skriver:

Nå, så var påsken der igen ... og så har jeg et lille dilemma! Jeg har så meget lyst til at gå i byen og drikke mig stiv, og ellers bare hygge med lidt vin til maden osv. Jeg har ellers lagt alcoholen på hylden dette år (hehe nu lyder det næsten som om at jeg er alkoholiker), fordi jeg ville optimere vores chance for at blive gravide. Vi har fået at vide at vores chance for at blive gravide naturligt er nær 0, så nu tænker jeg bare på at få kroppen og sindet så sundt som muligt til, hvat jeg tænker må blive ICSI behandlingen. Vi har ikke fået noget at vide om hvornår vi skal starte behandling, men min kæreste fik at vide at det var sikkert 2-3 mdr til vi kunne komme i gang. 

Så er det.... skal jeg bare gå i byen og more mig i påsken, uden at tænke på noget eller... hvad synes I??

Sådan som jeg ser det er dette sidste udkald til fest, for som jeg ser det kan det blive år til jeg igen kan give den gas... har næm'li tænkt mig en bunke små, men det er jo noget vi må kæmpe for

nøj hvor ville jeg bare give den gas, hvis jeg var i dine sko. Når først behandlingen går i gang, kan der gå rigtig lang tid hvor det er totalt dumt at drikke. Så afsted hvis du vil høre min mening 

nøj jeg er misundelig..kunne så godt dyrke en glas vin og ryge en smøg i dette dejlige vejr

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2011

LISBETH:-)

Jeg har været igennem 11 x homonbehandling og har hver gang levet sundt, ikke røget, ikke drukket alkohol osv osv

2 gange har jeg været så træt af det hele at jeg bare har smidt alt fornuft og drukket mig virkelig stiv lige inden behandling start, de 2 gange har så resulteret i mine 2 dejlige piger. Såååå jeg siger go for it. Læg hjernen på hylden og hyg dig i påsken.

Anmeld

20. april 2011

AnneH

Du skal afsted!! Så længe du ikke er i gang med hormoner så synes jeg du bare skal tage afsted. Så god fest og rigtig god påske :-)

Anmeld

20. april 2011

Lisbeth1985

kvinde84 skriver:

Nå, så var påsken der igen ... og så har jeg et lille dilemma! Jeg har så meget lyst til at gå i byen og drikke mig stiv, og ellers bare hygge med lidt vin til maden osv. Jeg har ellers lagt alcoholen på hylden dette år (hehe nu lyder det næsten som om at jeg er alkoholiker), fordi jeg ville optimere vores chance for at blive gravide. Vi har fået at vide at vores chance for at blive gravide naturligt er nær 0, så nu tænker jeg bare på at få kroppen og sindet så sundt som muligt til, hvat jeg tænker må blive ICSI behandlingen. Vi har ikke fået noget at vide om hvornår vi skal starte behandling, men min kæreste fik at vide at det var sikkert 2-3 mdr til vi kunne komme i gang. 

Så er det.... skal jeg bare gå i byen og more mig i påsken, uden at tænke på noget eller... hvad synes I??

Sådan som jeg ser det er dette sidste udkald til fest, for som jeg ser det kan det blive år til jeg igen kan give den gas... har næm'li tænkt mig en bunke små, men det er jo noget vi må kæmpe for

Slå dig løs og giv den gas!! Og nyd det med god samvittighed!! Livet i behandling er rigtig hårdt, så jeg synes det er super vigtigt at lade batterierne op til det

Held og lykke med Projekt-Baby

Anmeld

20. april 2011

Wimmie

Nu ved jeg godt at vi er så forskellige som mennesker, men jeg holdt mig ikke tilbage med alkohol når jeg festede - heller ikke i selve behandlingsperioden....faktisk var det lidt som om jeg følte at jeg skulle "få mest ud af det" inden jeg blev gravid

(ok, nu er det vist mig der lyder lidt drankeragtig)

Faktisk var jeg til stor fest dagen inden jeg skulle have taget æg ud

Og det ødelagde ikke noget for mig, jeg blev gravid alligevel. Nu er det så slut med at drikke de næste 8 måneders tid... ikke at det bliver et problem for jeg går ikke særlig tit i byen, men jeg kommer da til at savne en iskold fadøl her til sommer.

Anmeld

20. april 2011

kvinde84

Der synes alså at være enighed om at man godt kan unde sig en bytur ind imellem, hvis man alså ikke er startet i behandling! Det gør jeg så  Det er jo egentlig et dumt spørgsmål, fordi det er jo op til den enkelte. Men jeg gider bare ikke gå i byen, hvis jeg skal ha' dårlig samvittighed over det efterfølgende. Men både min kæreste, mor, og jer herinde synes alså ikke at det er en dum ide  Lige nu har jeg bare en fornemmelse af at det, for mit vedkommende, da jeg ellers har en meget sund livsstil, gælder om at holde mig glad og tilfreds, for at opnå det bedste resultat. Der er ikke noget usundere end at gå og være i dårligt humør, stresse o.s.v.  

Anmeld

20. april 2011

kvinde84

Wimmie skriver:

Nu ved jeg godt at vi er så forskellige som mennesker, men jeg holdt mig ikke tilbage med alkohol når jeg festede - heller ikke i selve behandlingsperioden....faktisk var det lidt som om jeg følte at jeg skulle "få mest ud af det" inden jeg blev gravid

(ok, nu er det vist mig der lyder lidt drankeragtig)

Faktisk var jeg til stor fest dagen inden jeg skulle have taget æg ud

Og det ødelagde ikke noget for mig, jeg blev gravid alligevel. Nu er det så slut med at drikke de næste 8 måneders tid... ikke at det bliver et problem for jeg går ikke særlig tit i byen, men jeg kommer da til at savne en iskold fadøl her til sommer.

Hehe, ja man kan jo nemt komme til at lyde som en alkoholiker  Men min mor kunne hellere ikke se fidusen med at jeg skulle hole mig helt "tør", da problemet jo ikke var hos mig... men jeg syntes jo at hvis jeg ikke drak noget, så måske kunne det lykkes for os at lave en baby selv, selvom svært nedsat sædkval. Men den ide skød de hurtigt ned på klinikken  Og lige nu har jeg de bare sådan at nu gælder det bare om at styrke sig før man skal igang med at kæmpe igen. Jeg gider sgu ikke være en sur mokke bare fordi vi ikke kan lave børn selv

Anmeld

21. april 2011

modesty

Du skal jo ikke lytte til din mor eller din kæreste eller os for den sags skyld, men til lægerne ;-) Og jeg er HELT sikker på at de vil sige til dig at du sagtens kan gå ud og fyre den af i påsken hvis der er 2-3 måneder til du starter i behandling. Du skal måske være opmærksom på at jo mere alkohol du drikker på én gang, desto mere nedsætter det chancerne - så det er altså bedre at drikke 5 end 10 genstande. Jeg ville nok heller ikke drikke mig stang Bacardi 4 dage i træk hen over påsken. Men en aften eller to med alkohol skader ingenting på det her tidspunkt i processen.

Jeg var i behandling på Riget og der snakkede jeg med dem fordi jeg skulle til en fest et par måneder inden behandling og det sagde de var helt OK.

Anmeld

21. april 2011

modesty

PS: Det er ligegyldigt om problemet ligger hos dig eller hos din kæreste. Alkohol-indtag hos kvinden nedsætter chancen for at blive gravid fordi det påvirker stofskiftet og æg-udviklingen. Uanset om man er i fertilitetsbehandling eller ej. 

http://politiken.dk/tjek/sundhedogmotion/familieliv/ECE651329/fem-oel-halverer-chancen-for-graviditet/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.