Grøntsags-smoothie!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.069 visninger
12 svar
0 synes godt om
28. oktober 2008

lonemus

Som vi alle sikkert har prøvet, bliver man ind imellem meget træt af at gnaske grøntsager!!
Men jeg tænkte på, at hvis man nu puttede grøntsagerne i en saftcentrifuge og lavede en smoothie ud af dem, ville man så opnå det samme resultat mht vitaminer osv??

Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2008

moniquesmor

jeg ville sige ja

Anmeld

28. oktober 2008

Honningblomst

lonemus skriver:

Som vi alle sikkert har prøvet, bliver man ind imellem meget træt af at gnaske grøntsager!!
Men jeg tænkte på, at hvis man nu puttede grøntsagerne i en saftcentrifuge og lavede en smoothie ud af dem, ville man så opnå det samme resultat mht vitaminer osv??

Lone

Puha, nej... det har jeg aldrig smagt og det lyder da...hmm....nej, ikke rart-griner-
Hvordan laves de??
Knus..

Anmeld

28. oktober 2008

lonemus

Eva skriver:

Puha, nej... det har jeg aldrig smagt og det lyder da...hmm....nej, ikke rart-griner-
Hvordan laves de??
Knus..

Ha-Ha...

Jamen, hvis man tager nogle gulerødder, broccoli osv., så smager det jo ligesom gulerodsjuice - har du ikke smagt det før??
Måske smager det ikke som en kop varm kakao med flødeskum, men det må da være sundt - også er det jo hurtigt at få sine grønstager ned, hvis man har lidt travlt eller bare ikke gider tygge sig igennem dem

Lone

Anmeld

28. oktober 2008

SaNiNa

ja mon ikke man gøre det? vitaminerne er der jo stadig... men jeg er da ikke sikker...

Har dog heller aldrig prøvet en grønsags smoothie...

det må du fortælle lidt mere om.

Anmeld

28. oktober 2008

Honningblomst

lonemus skriver:

Ha-Ha...

Jamen, hvis man tager nogle gulerødder, broccoli osv., så smager det jo ligesom gulerodsjuice - har du ikke smagt det før??
Måske smager det ikke som en kop varm kakao med flødeskum, men det må da være sundt - også er det jo hurtigt at få sine grønstager ned, hvis man har lidt travlt eller bare ikke gider tygge sig igennem dem

Lone

Tror jeg har smagt det engang og mindes også jeg ikke kunne lide det...men jeg har så aldrig fulgt noget jo, så har ikke skulle have så og så meget frugt og grønt...
Knus Eva...som holder mig til kogte eller rå...

Anmeld

28. oktober 2008

lonemus

ja mon ikke man gøre det? vitaminerne er der jo stadig... men jeg er da ikke sikker...

Har dog heller aldrig prøvet en grønsags smoothie...

det må du fortælle lidt mere om.

Jeg har kun smagt gulerodsjuice, som jeg skriver i indlægget til Eva!

Men ja, vitaminerne må da være der.....!!!

Uha, nu ender det med I alle vil serverer gulerodsjuice til jeres mænd iaften, så de kan få nogle hurtige vitaminer. Jeg vil hermed gerne sige undskyld til mændene

Lone

Anmeld

28. oktober 2008

Lise

Jeg tror da at vitaminerne er der stadig, men der er jo ikke noget for maven at arbejde med når det er flydende...

Anmeld

28. oktober 2008

SaNiNa

hehe ja... men det bliver nok ikke her jeg er ikke så vild med gulerødder de skal tygges rå... og hvis det er i brød kaster jeg op...

så kæresten får det ikke her...

men alt andet kunne være spændende

Anmeld

28. oktober 2008

Skovurt

Jeg kan ikke umiddelbart se hvorfor ikke vitaminerne stadig skulle være der - men jeg vil mene at der går mange kostfibre tabt - men det er kun udfra antagelsen at selve "kødet" bliver filtreret fra (er ikke helt sikker på hvordan sådan en centrifuge fungere).

Jeg må indrømme at jeg har mine tvivl til smagen... og egentlig også konsistensen - men der er vi jo alle forskellige, så måske kan du finde frem til noget du selv kan lide 60.png

Anette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.