Rockertand skriver:
Det tager kroppen ca. 1-2 døgn at udskille p-pillehormonerne uanset, om du har taget dem i 2 måneder eller 22 år, det er også derfor, at der skal bruges anden prævention, hvis man glemmer én pille, for så er man ikke sikker på, at hormonindholdet (som gerne skal være på samme niveau indtil mens) i kroppen er højt nok til at forhindre ægløsning.
Noget andet er så, at kroppen har kørt på autopilot i måneder eller år, og den skal bruge noget tid på at "finde sig selv" igen, og det er for nogle lidt sværere end for andre, men det afhænger fuldstændigt af den enkeltes naturlige hormonindhold/cyklus - det har intet med det meget svage hormonindhold i p-pillerne at gøre.
Ok, men p-pillerne går ind og sørger for, at der ikke er ægløsning, og når man derefter stopper med pillerne skal kroppen finde rytmen igen... Derfor er der nogle, som ikke har regelmæssig ægløsning efter brugen af p-piller...
-Der er mange, som forventer, at de bliver gravide dagen efter de har smidt pillen, og derfor vil jeg gerne sige, at det er helt normalt hvis det tager noget tid efter pillen er smidt.
Citat fra min-mave.dk:
Når p-piller bliver lagt på hylden:
Men hvem ved, måske er du blandt de heldige der bliver gravid indenfor det første ½ år. Statistikken siger :
- Ca. 20-25 % vil blive gravide inden for den første måned.
- Ca. 50 % vil blive gravide efter de første 3 måneder.
- Ca. 60 % vil blive gravide efter de første 6 måneder.
http://www.min-mave.dk/foer-graviditeten/forberedelser-foer-graviditeten/efter-p-piller.htm
Anmeld