Hvor dum har man lov til at være!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2011

Hde

Ok, fedt nok...

Jeg havde taget i ca.2 år, og det tog mig 4-5mdr før der var fangst, men der er jo mange ting, som spiller ind.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2011

Rockertand

En p-pille er ikke noget særligt, men det handler nærmere om hvor langt tid din krop tager om, at komme af med stoffet (hvis du har taget p-piller i mange år kan det tage noget tid). Hvis du bliver gravid i første forsøg er du heldig

Det tager kroppen ca. 1-2 døgn at udskille p-pillehormonerne uanset, om du har taget dem i 2 måneder eller 22 år, det er også derfor, at der skal bruges anden prævention, hvis man glemmer én pille, for så er man ikke sikker på, at hormonindholdet (som gerne skal være på samme niveau indtil mens) i kroppen er højt nok til at forhindre ægløsning.

Noget andet er så, at kroppen har kørt på autopilot i måneder eller år, og den skal bruge noget tid på at "finde sig selv" igen, og det er for nogle lidt sværere end for andre, men det afhænger fuldstændigt af den enkeltes naturlige hormonindhold/cyklus - det har intet med det meget svage hormonindhold i p-pillerne at gøre.

Anmeld

24. april 2011

Hde

Rockertand skriver:

Det tager kroppen ca. 1-2 døgn at udskille p-pillehormonerne uanset, om du har taget dem i 2 måneder eller 22 år, det er også derfor, at der skal bruges anden prævention, hvis man glemmer én pille, for så er man ikke sikker på, at hormonindholdet (som gerne skal være på samme niveau indtil mens) i kroppen er højt nok til at forhindre ægløsning.

Noget andet er så, at kroppen har kørt på autopilot i måneder eller år, og den skal bruge noget tid på at "finde sig selv" igen, og det er for nogle lidt sværere end for andre, men det afhænger fuldstændigt af den enkeltes naturlige hormonindhold/cyklus - det har intet med det meget svage hormonindhold i p-pillerne at gøre.

Ok, men p-pillerne går ind og sørger for, at der ikke er ægløsning, og når man derefter stopper med pillerne skal kroppen finde rytmen igen... Derfor er der nogle, som ikke har regelmæssig ægløsning efter brugen af p-piller...  

-Der er mange, som forventer, at de bliver gravide dagen efter de har smidt pillen, og derfor vil jeg gerne sige, at det er helt normalt hvis det tager noget tid efter pillen er smidt. 

Citat fra min-mave.dk:

Når p-piller bliver lagt på hylden:

Men hvem ved, måske er du blandt de heldige der bliver gravid indenfor det første ½ år. Statistikken siger :

- Ca. 20-25 % vil blive gravide inden for den første måned.
- Ca. 50 % vil blive gravide efter de første 3 måneder.
- Ca. 60 % vil blive gravide efter de første 6 måneder.

http://www.min-mave.dk/foer-graviditeten/forberedelser-foer-graviditeten/efter-p-piller.htm

Anmeld

24. april 2011

Rockertand

Hde skriver:

Ok, men p-pillerne går ind og sørger for, at der ikke er ægløsning, og når man derefter stopper med pillerne skal kroppen finde rytmen igen... Derfor er der nogle, som ikke har regelmæssig ægløsning efter brugen af p-piller...  

-Der er mange, som forventer, at de bliver gravide dagen efter de har smidt pillen, og derfor vil jeg gerne sige, at det er helt normalt hvis det tager noget tid efter pillen er smidt. 

Citat fra min-mave.dk:

Når p-piller bliver lagt på hylden:

Men hvem ved, måske er du blandt de heldige der bliver gravid indenfor det første ½ år. Statistikken siger :

- Ca. 20-25 % vil blive gravide inden for den første måned.
- Ca. 50 % vil blive gravide efter de første 3 måneder.
- Ca. 60 % vil blive gravide efter de første 6 måneder.

http://www.min-mave.dk/foer-graviditeten/forberedelser-foer-graviditeten/efter-p-piller.htm

NU er vi enige, men du skrev først: "det handler nærmere om hvor langt tid din krop tager om, at komme af med stoffet (hvis du har taget p-piller i mange år kan det tage noget tid)".....og det er jo ikke korrekt.

Anmeld

24. april 2011

Hde

24. april 2011

channie-g

Hde skriver:

En p-pille er ikke noget særligt, men det handler nærmere om hvor langt tid din krop tager om, at komme af med stoffet (hvis du har taget p-piller i mange år kan det tage noget tid). Hvis du bliver gravid i første forsøg er du heldig

kan godt lade sig gøre at blive gravid i første forsøg, det har jeg da erfaret... jeg stoppede på pillen den 1 feb og den 18 feb kunne jeg testes positiv så idag er jeg 12+5...

tro ikke der skal tages så meget hensyn til at kroppen skal af med de stoffer der er i p-piller, har nemlig snakket  med min læge om det, netop fordi jeg selv blev gravid så hurtig og hun fortalte også at det ikke havde så stor en betydning, man kan jo også blive gravid, hvis du bare glemmer og tage en pille....

Anmeld

25. april 2011

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Jeg mener også jeg læste, at det tog ca. 36 timer før selve p-pille indholdet var ude af kroppen.

Jeg er heldigvis blevet hurtigt gravid før. Første gang fordi jeg glemte én p-pille da jeg var meget ung. Anden gang blev jeg gravid første måned efter p-pille stop.

Jeg har ikke set skyggen af mens selv om jeg kom til at spise den ene p-pille. Så jeg går ud fra at det ikke rigtigt har haft nogen betydning. Og så stoler jeg på at mit naturlige hormonindhold kan finde ud af at tage over ligesom de andre gange.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.