Det er jo godt at få at vide Mette. - Sådan nogle blodprøver lyver ikke. Jeg har selv prøvet at få foretaget et såkaldt "sundhedstjek" med en efterfølgende samtale med min læge. Hun fortalte, at var der noget alvorligt galt i kroppen, så ville tallene vise det ligegyldigt hvad - også tegn på f.eks. kræft.
Efter jeg havde født Sofie blev min mor jo indlagt ad flere omgange med slem lungebetændelse og den ene gang med hjertestop i respirator på intensiv osv. Jeg pakkede troeligt Sofie formiddag og eftermiddag i flyverdragt for at besøge hende på sygehuset blandt andre meget mere syge mennesker i en lang periode.
Kort før Sofie blev lavet døde min mormor efter en operation i maven, og jeg havde en kollega, der døde af lungekræft (ikkeryger)ca. samtidig - kun 36 år gammel. Hun efterlod sig mand og to børn.
Andre kolleger kørte arbejstilsynssager vedr. de klasselokaler de arbejdede i (skimmelsv.) og jeg syntes snart, der kun var sygdom og død overalt.
Det fortalte jeg min læge, der straks tilbød mig den dér blodprøvetagning som en forsikring om, at jeg ikke var den næste på listen.
Jeg synes, det er så flot, at man kan tjekke nyrefunktion, leverfunktion, infektionstal, kolesteroltal, optagelse af alle næringsstoffer osv. + hvis der er signaler fra noget, der ikke fungerer optimalt.
Jeg tager den igen om et par år. Så har jeg da lidt styr på min tilstand.
Motion ved jeg godt at jeg mangler. Den kurve er ligefremproportionel med kurven for "tid til mig".
Men Mette! Grats med blodprøverne. Jeg ved, hvilken lettelse det er.

- Helle
Anmeld