multihandikappet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.499 visninger
8 svar
0 synes godt om
28. oktober 2008

m.s2002

hejsa jeg er en kvinde på 32år der bor i kolding med min forlovede og vores søn på 9år og jeg har en pige på 6år der er multihandikappet jeg ville gerne i kontakt med andre i ligende situation venlig hilsen m.s2002

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2008

petersmor

m.s2002 skriver:

hejsa jeg er en kvinde på 32år der bor i kolding med min forlovede og vores søn på 9år og jeg har en pige på 6år der er multihandikappet jeg ville gerne i kontakt med andre i ligende situation venlig hilsen m.s2002

Hej
Jeg har ikke et multihandicappet barn, men en søn der er mongol (Down syndrom).... Han har forøvrigt gået i både børnehave (Mælkebøtten) og skole (Brændkjær) i Kolding.
Knus Hanne

Anmeld

29. oktober 2008

twinboys

Hej jeg er moar til Oliver & Alexander de er født ekstem for tidligt og har nogle senfølger efter det... De bliver 6 år til marts...Vi kommer fra Haderslev...

Majbritt

Anmeld

1. november 2008

m.s2002

petersmor skriver:

Hej
Jeg har ikke et multihandicappet barn, men en søn der er mongol (Down syndrom).... Han har forøvrigt gået i både børnehave (Mælkebøtten) og skole (Brændkjær) i Kolding.
Knus Hanne

hejsa igen oki jeg kender godt mælkebøtten min datter går der nu og hun skal starte på brændkjær til næste år hilsen m.s2002

Anmeld

1. november 2008

m.s2002

twinboys skriver:

Hej jeg er moar til Oliver & Alexander de er født ekstem for tidligt og har nogle senfølger efter det... De bliver 6 år til marts...Vi kommer fra Haderslev...

Majbritt

hejsa oki de er tvillinger hvad har de og slås med fordi de er født for tidligt hilsen m.s2002

Anmeld

1. november 2008

twinboys

hejsa oki de er tvillinger hvad har de og slås med fordi de er født for tidligt hilsen m.s2002

Nu 5år

Oliver & Alexander er idag 5 år gamle – og begge trives godt i deres respektive børnehave. Der er fortsat meget fokus på deres udvikling både fra de daglige fagpersoner i børnehaven, ergoterapeut, fysioterapeut og deres far og mig. Vi som hele tiden forsøger at træne, lege og udvikle dem positivt frem. Bl.a. er der i tidens løb investeret i meget anderledes legetøj, special hængekøje, boldbassin osv. og jeg har lavet sprogposer til at stimulere deres sprog. De følges desuden stadig to gange årligt på neonatal ambulatoriet, indtil nu på Sønderborg Sygehus, men vi har netop bedt om overflytning til Kolding Sygehus pga. gentagne dårlige oplevelser med Sønderborg Sygehus.

Senfølger og behandling

Idag er den primære senfølge af deres meget tidlige fødsel øjenskader. Oliver har et meget svækket syn på begge øjne, Alexander på det ene øje samt skelen. Begge drenge har været behandlet et par gange med Botox som er en behandling der indsprøjtes i eller omkring de øjenmuskler, som man ønsker at behandle. Stoffet lammer eller svækker musklen, - en virkning, der varer ved i ca. 3 måneder, indtil den efterhånden aftager helt. Formålet med at svække øjenmusklerne er at genoprette balancen mellem de to øjne, så barnet kikker lige ud.
For Olivers vedkommende har disse behandlinger haft en positiv effekt, hvorimod Alexanders skelen ikke er påvirket og derfor afventer han en skele-operation til marts næste år.
Oliver og Alexander har i en lang periode fået suppleret kosten med Biostrat, hvilket har haft positiv effekt for deres immunforsvar – idag får de begge tilskud af Eskimo-3 kids. Vi har desuden rigtig gode erfaringer med ride-terapi som Oliver og Alexander startede til som 2-årige efter at have læst Jonna Jepsens bog, For tidligt fødte børn. Det var ikke vild begejstring fra start – tværtimod reagerede Alexander med opkast og stor utryghed og Oliver græd og var ulykkelig allerede på vej i bilen. Men lige pludselig vendte reaktionerne til det positive og det har de været siden , og drengene går fortsat til ridning. Hvis du får lyst til at høre mere om disse erfaringer, så er jeg emnerådgiver og kan kontaktes via www.praematur.dk

Fighterviljen

Når jeg ser tilbage på de fem år der er gået, er det fighter-viljen hos børnene jeg omtaler mest. Den første diagnose de fik fra læger var at Oliver muligvis ikke kom til at kravle, gå osv. Og for hvert lille motorisk skridt de tog – løfte hovedet, krybe, kravle, løbe og cykle , fokuserede jeg på at så kunne de da i det mindste krybe, så kravle, senere gå ud til en taxa der kunne hjælpe dem afsted på indkøb – nu kan de jo endda selv cykle afsted!. Jeg forstår ikke idag, hvorfor jeg vurderede deres ”overlevelse/liv” til at mad var det primære, men måske var det en måde at erkende et eventuelt handicap på – eller et levn fra neonatalperioden hvor mad var en meget vigtig faktor for overlevelse.
Vejen har været lang og sej – som et præmaturt forløb ofte er - og vi har flere gange måttet kæmpe en kamp for børnenes velbefindende, første gang allerede i neonatalperioden hvor personalet sjuskede med overvågningen af børnene med ilt-mangel til følge. Men som jeg tit siger ” lykkelige for at vi valgte livet for dem, selv om det virkeligt var skidt mange gange og de flere gange har været ved at opgive livet… De mest lækre og fantastiske drenge andre kun kan drømme om og så er de mine

Mvh Majbritt

Jeg elsker mine drenge så højt...

Anmeld

1. november 2008

m.s2002

hej det kan jeg godt forstå at man gør så meget for sine børn vores datter bliver også fuldt på kolding sygehus både på børneambalatoriet og ved otopæerne min datter er født 5 uger for tidlig og hun er hjerneskadet men det tror vi ikke selv på fordi hun vil gerne følge med i det der sker omkring hende fordi jeg tror at hvis de er hjerneskadet så ligger de bare og ikke vil følge med.Min datter skal starte på brændkjær her til næste år
Vores datter har vi jo fået at vide hun ikke bliver ret gammel pga sin sygdom venlig hilsen m.s2002

Anmeld

2. november 2008

Bastian

Jeg ved ikke om jeg må henvise til andre hjemmesider, men på netbaby.dk under "Børn med handicaps" er det mindst 1 mor til et multihandicappet barn.

Min søn på 5 år har autisme, og det var derfor jeg ønskede at få oprettet denne debat kategori. Jeg håber den giver dig mulighed for at komme i kontakt med andre i din situation.

KH Lise

Anmeld

3. november 2008

m.s2002

Bastian skriver:

Jeg ved ikke om jeg må henvise til andre hjemmesider, men på netbaby.dk under "Børn med handicaps" er det mindst 1 mor til et multihandicappet barn.

Min søn på 5 år har autisme, og det var derfor jeg ønskede at få oprettet denne debat kategori. Jeg håber den giver dig mulighed for at komme i kontakt med andre i din situation.

KH Lise

hej

jeg har været inde på netbaby og skrevet et indlæg derinde tak for hjælpen hilsen m.s2002

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.