Stol på din intuition!!! Jeg er helt sikker på, at du som mor, er den bedste til at mærke efter, hvad der er bedst for dit barn.
Man får så mange gode råd alle vegne, så derfor gider jeg heller ikke rigtigt følge med i alle de debatter og er langt det meste af tiden også kun herinde lige som Lene. Jeg kan huske, at første gang jeg var gravid, læste jeg rub og stub. De skal trille, når de er 4 mdr. (så vidt jeg husker), får de første tænder, når de er 6 mdr. osv. Nogle får først tænder, når de er f.eks. 8 mdr., så man kan jo blive helt ude af den...får mit barn så ingen tænder, eller hvad?!! De skal jo nok komme, men alle børn er jo forskellige, så jeg gider ikke rigtig det der ræseri. Så længe man kan se h*n trives ville jeg ikke være bange for noget!
Jeg læste også denne gang, at man i starten skal amme 8-10 gange i døgnet for at mælkeproduktionene skulle komme ordentligt i gang. Jeg prøvede at tælle, hvor mange gange jeg ammede, og det var altså 14-15 gange i døgnet i starten, for når hun skreg og ville have mad, og der kun var gået 1 time var jeg altså ligeglad med, at der står i bøgerne, at de skal ammes hver 3. time. Hvis min baby er sulten oftere, skal hun da have mad. Måske er det også det, der gør, at amningen går i koks for nogen? At man ikke ammer ofte nok, fordi det lige som ved mig er nødvendigt i starten at amme oftere? Hmmm, det er jo bare min påstand, men det er jo netop det der med at få modsatrettede råd alle vegne fra, som man bare bliver endnu mere snotforvirret af!
Så stol på dig selv, så skal det hele nok gå!
Ps.: Ida er altså også begyndt at vil stå op på vores ben, når vi holder hende. Hendes ben knækker alligevel sammen efter kort tid, så det får hun lov til.