Tale - Hørelære fra kommunen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.236 visninger
10 svar
0 synes godt om
18. april 2011

Mira0911

Nogen der har prøvet at få sådan til Jeres barn? 

Vi fik et brev ind af døren i Fredags om at en tale - hørelærer fra kommunen vil komme på hjemmebesøg ved os, lege med Julie og give nogen fif til at få hende til at snakke.... 

Jeg synes hun snakker fint... Så det kan jeg ikke forstå.. Men vi tager hende gerne ud får hende kigget/leget med på Julie... 

Efter et hjemmebesøg herhjemme, vil hun komme i dagplejen og observere Julie.... ? 

Der skal så laves en rapport sammen med os - Den skal vel bruges i børnehave og skolen når den tid kommer? 

Håber nogen kan forklare lidt og evt har prøvet det? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2011

Mira0911

Opper den lige.... 

Anmeld

19. april 2011

serinasmor

det var da underligt hvis du synes hun taler fint

mener kun de sender ud hvis der er noget galt .. måske din dp/vs synes hun mangler sprog   har endda hørt om at folk skulle kæmpe for at få sådan et bsøg

men er de i tvivl om hun er med sprogligt er det måske også meget rart at få set det efter ...

håber det bare er en and

Anmeld

19. april 2011

AWO

Hej

Har jeres dp snakket om, at hun synes, Julie er forsinket i sin sproglige udvikling?

Jeg kan ikke forestille mig, at en talepædagog ville komme forbi, uden at der var ytret en bekymring. Og en sådan henvendelse bør da altid ske i samarbejde med forældrene!!

Har du prøvet at snakke med dp'en om det?

Vh Anke - selv talepædagog.

Anmeld

19. april 2011

Mira0911

Anke skriver:

Hej

Har jeres dp snakket om, at hun synes, Julie er forsinket i sin sproglige udvikling?

Jeg kan ikke forestille mig, at en talepædagog ville komme forbi, uden at der var ytret en bekymring. Og en sådan henvendelse bør da altid ske i samarbejde med forældrene!!

Har du prøvet at snakke med dp'en om det?

Vh Anke - selv talepædagog.

Julie startede i sin nye dp i Januar og allerede der, sagde dagplejen at hun var bagud med at snakke, efter det, er hun virkelig kommet efter det... Hun snakker på livet løs herhjemme.... 

Dagplejen har ikke nævnt noget om at talepædagogen vil komme hjem til os... 

Der er kun blevet snakket om at hun engang imellem kommer i dagplejen... 

Anmeld

19. april 2011

Mira0911

serinasmor skriver:

det var da underligt hvis du synes hun taler fint

mener kun de sender ud hvis der er noget galt .. måske din dp/vs synes hun mangler sprog   har endda hørt om at folk skulle kæmpe for at få sådan et bsøg

men er de i tvivl om hun er med sprogligt er det måske også meget rart at få set det efter ...

håber det bare er en and

Vi herhjemme synes det går rigtig godt med hendes snakken... Dagplejeren synes hun er bagud... Så forstår det ikke helt... 

Anmeld

19. april 2011

Aves.

I den kommune jeg boede i før der tog de ud og besøgte alle børn og lavede en test på dem...vil tro det er for at tage nogle i opløbet evt...men de laver det jo også på alle børn i børnehaven...tænker bare I er heldige at bo hvor der bruges penge på ungerne...så tror ikek du skal tænke der er noget galt...tværtimod er der noget galt der hvor der ingen tilbud er..

Anmeld

19. april 2011

Mira0911

Eva. skriver:

I den kommune jeg boede i før der tog de ud og besøgte alle børn og lavede en test på dem...vil tro det er for at tage nogle i opløbet evt...men de laver det jo også på alle børn i børnehaven...tænker bare I er heldige at bo hvor der bruges penge på ungerne...så tror ikek du skal tænke der er noget galt...tværtimod er der noget galt der hvor der ingen tilbud er..

Jeg tænker heller ikke at der er noget galt med hendes snakken...  Tænker måske også at dagplejeren vil være på den sikre side.. Vi har været til ørelæge med hende som dp bad om, og der var ikke noget... 

Jeg tænker også et barn SKAL vel ikke kunne snakke flydende som 2 årige? Det kommer når det kommer som alt andet.. 

Anmeld

19. april 2011

AWO

MoarJ skriver:

Julie startede i sin nye dp i Januar og allerede der, sagde dagplejen at hun var bagud med at snakke, efter det, er hun virkelig kommet efter det... Hun snakker på livet løs herhjemme.... 

Dagplejen har ikke nævnt noget om at talepædagogen vil komme hjem til os... 

Der er kun blevet snakket om at hun engang imellem kommer i dagplejen... 

Prøv at snakke med hende, om hun stadig synes, det er et problem.

Om ikke andet kan talepædagogen så måske overbevise hende om, at der altså ikke er noget i vejen med Julies sprog!  Og nej, man skal ikke tale helt rent som 2-årig - men der er selvfølgelig nogle ting, man som talepædagog kan kigge efter, såsom et meget lille ordforråd, vanskeligheder med usædvanlige lyde (som ikke normalt ses i den sproglige udvikling), mm.

Anmeld

19. april 2011

tinasmor

Eva. skriver:

I vores kommune er det ikke noget alle bh får. Det enste der er her er en "sprogtest" hvor det bare er pædagogen der i samarbejde med forældrene skal udfylde et stykke papir mht hvordan hendes tale er.

Til ts: Jeg kan kun sige, at I den dp min datter var i, der var der to børn ud over min datter, og da de var to år og to måneder som din datter der var det virkelig begrænset med sprog de alle havde. Personligt synes jeg da også at det er alt for tidligt (men nu er jeg jo selvfølgelig heller ikke takepædagog) at der er en talepædagog indeover som lidt over to årig. Nogle børn begynder jo først rigtigt at tale når de nærmer sig de 3.

I skolen osv. så skal forældrene give tilladelse til at barnet skal se en talepædagog, så det undre mig da også, at der bare dukker sådan et brev op uden at dp mor har sagt noget til dig (hvis det er hende der har henvist)

Men jeg tror altså godt (men igen ved det ikke) at du kan sige når hun kommer, at du ikke ønsker at dette skal fremgå af dit barns fremtidige journaler (hvis du ikke vil have det) Men igen, jeg ser altså meget undrene på det, for hold da op hvor skulle de besøge mange lige-fyldt to årige hvis tilældet er som du beskriver det (at hun er helt almindeligt med)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.