Eva. skriver:
I den kommune jeg boede i før der tog de ud og besøgte alle børn og lavede en test på dem...vil tro det er for at tage nogle i opløbet evt...men de laver det jo også på alle børn i børnehaven...tænker bare I er heldige at bo hvor der bruges penge på ungerne...så tror ikek du skal tænke der er noget galt...tværtimod er der noget galt der hvor der ingen tilbud er..
I vores kommune er det ikke noget alle bh får. Det enste der er her er en "sprogtest" hvor det bare er pædagogen der i samarbejde med forældrene skal udfylde et stykke papir mht hvordan hendes tale er.
Til ts: Jeg kan kun sige, at I den dp min datter var i, der var der to børn ud over min datter, og da de var to år og to måneder som din datter der var det virkelig begrænset med sprog de alle havde. Personligt synes jeg da også at det er alt for tidligt (men nu er jeg jo selvfølgelig heller ikke takepædagog) at der er en talepædagog indeover som lidt over to årig. Nogle børn begynder jo først rigtigt at tale når de nærmer sig de 3.
I skolen osv. så skal forældrene give tilladelse til at barnet skal se en talepædagog, så det undre mig da også, at der bare dukker sådan et brev op uden at dp mor har sagt noget til dig (hvis det er hende der har henvist)
Men jeg tror altså godt (men igen ved det ikke) at du kan sige når hun kommer, at du ikke ønsker at dette skal fremgå af dit barns fremtidige journaler (hvis du ikke vil have det) Men igen, jeg ser altså meget undrene på det, for hold da op hvor skulle de besøge mange lige-fyldt to årige hvis tilældet er som du beskriver det (at hun er helt almindeligt med)
Anmeld