Albertesmor skriver:
Det er egentligt et ret dumt træk, når nu "effekten" af at sende alle hjem tidligere har resulteret i flere indlæggelser efterfølgende på grund af underernærede børn fordi amningen aldrig kom igang på hospitalet.
Nogen gange har politikerne en anden logik end vi andre har 
Præcis!!
Det er virkelig, VIRKELIG skidt at førstegangsfødende skal sendes hjem så hurtigt.. Jeg arbejder på en neonatalafdeling og jeg ved at konsekvenserne bliver MANGE - både for mor og barn. Der kan nævnes mange ting, fx:
- Som du siger, underernærede, dehydrede børn, pga amningen ikke fungerer, og mødrene ikke ved hvordan de skal kigge efter om barnet får nok mad mm.
- Gulsot - 1/3 af alle børn får gulsot, hvordan skal en 1.gangs mor vide hvad hun præcis skal kigge efter? Bliver barnet ikk behandlet i tide er følgerne altså hjerneskader!
Kan nævne mange flere, men har ikk tid li pt... Jeg er bare DYBT imod den nye regel og tror bestemt ikke der spares penge ved det, da det vil resultere i mange geninlæggelser, og muligvis langvarige skader hos de stakkels børn og deres mødre - (som iøvrigt bliver i støre risiko for at få fødselsdep.)
Anmeld