Nye regler fra juni (Kun 6 timer på fødestuen?)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. april 2011

twinny

okay.. det lyder helt vildt...

Min jordemoder sagde en uge til to uger skulle jeg være indlagt... men nok på grund a to. Men det lyder også som vildt lang tid...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2011

mariamiss6

MaybeBaby skriver:

Hej piger. Jeg snakkede med én, der kom ind i butikken, hvor jeg står, som er sat 1 dag før mig. Hun siger så at der fra juni indtræder nye regler, som betyder at går alt fint til fødslen, så tager man hjem efter kun 6 timer. Også 1. gangsfødende. Nogle der har hørt dette?

/Mette

Jeg mener da det i lang tid har været 4 timer på Hillerød sygehus. Altså dog ved flergangsfødende uden komplikationer

Jeg kørte hjem 2. gang efter 4 timer, men det var kun fordi computerne gik lidt i baglås, så jeg desværre måtte vente på papirer i 2 timer, ellers var vi kørt hjem efter de første 2 timer (som er det antal timer man skal være på fødestuen efter fødslen, hvis man skal indlægges på barselsafsnittet bagefter)

Anmeld

18. april 2011

LRJ

benjamins'mor skriver:

Hold da op, jeg var der i 4 dage.

Jeg var der os i 3 dage men det er pga de nye regler

Anmeld

18. april 2011

Maalene

Min jordemoder sagde i onsdags, at man kom hjem efter 2 dage som førstegangsfødende.... Og jeg skal føde i Horsens

Anmeld

18. april 2011

Sofia

Hold da op-... er virkelig glad for jeg ikke skulle hjem så tidligt, det havde jeg ikke magtet. Men nu havde jeg også en fødsel med komplikationer så jeg var nok ikke røget hjem, men alligevel!

Anmeld

18. april 2011

slettet_7530

MaybeBaby skriver:

Hej piger. Jeg snakkede med én, der kom ind i butikken, hvor jeg står, som er sat 1 dag før mig. Hun siger så at der fra juni indtræder nye regler, som betyder at går alt fint til fødslen, så tager man hjem efter kun 6 timer. Også 1. gangsfødende. Nogle der har hørt dette?

/Mette

Det er egentligt et ret dumt træk, når nu "effekten" af at sende alle hjem tidligere har resulteret i flere indlæggelser efterfølgende på grund af underernærede børn fordi amningen aldrig kom igang på hospitalet.

Nogen gange har politikerne en anden logik end vi andre har

Anmeld

18. april 2011

Mumto3

MoarJ skriver:

Okey - Os hvis en overlæge mener det er det bedste at jeg bliver? Min jordemoder kontakter nemlig en overlæge som skal kigge på sagerne om det skal være nødvendigt... Jeg håber ikke og ønsker ikke at det bliver nødvendigt.. 

Er også anden gangsfødende... 

Jeg vil bare lige bakke op om alle de svar du har fået med at du SELV BESTEMMER!!! De kan ikke tvangsindlægge dig med politi-tilhold, og de må ikke fysisk tilbageholde dig på afdelingen  

Så det er dig der suverænt bestemmer hvornår du vil tage hjem. De kan råde dig til noget andet, de kan sige at de vil skrive i papirerne at de har rådet dig til noget andet (sådan at HVIS du skulle finde på at lægge sag an mod dem, så har de deres ryg fri) men du bestemmer HELT selv (med mindre du lider af en psykiske sygdom hvor man anser dig for ikke at være ved dine sansers fulde fem, og derfor skal tvangsindlægges, men det er næppe det vil taler om her

Jeg har selv været indkaldt til samtale hos fødselsoverlæge fordi han mente noget andet end jeg gjorde (og så viste det sig at han officielt SKULLE mene noget, og det skulle han give udtryk for, men at han på et helt personligt plan var 'enig' med min beslutning og som privat person ville bakke sin egen datter op i det samme, hvis hun stod i den samme situation, men det må han rent faktisk ikke sige. Han skal følge de officielle retningslinjer, og råde mig til det retningslinjerne udstikker)

Anmeld

18. april 2011

SpunkenJo

Tkcuf skriver:

Jeg tog hjem efter 3 timer- man gider virkelig ikke være der

Men de sparker altså ikke dem ud der har brug for hjælp og vejledning osv! Det er alle dem der bliver for 'hyggens' skyld og invitere gæster og spilder persionalets tid og en masse plads og penge der får et pænt farvel

Og sådan bør det nødvendigvis også være

- man vil da hjem med sin familie tænker jeg

Anmeld

18. april 2011

futte19

jeg fødte i kolding og min fødsel tog 3 timer og 20 min og da jeg havde fået drop ud og havde været på wc skulle jeg næsten smutte ud af stuen da de havde travlt og skulle bruge stuen... og de havde ikke rigtig plads nogen steder til overnatning andet end på det patient hotel som koster penge... så nej tak så jeg tog hjem og jeg er ung mor var 19 da jeg fødte

Anmeld

18. april 2011

MinNoah

Albertesmor skriver:

Det er egentligt et ret dumt træk, når nu "effekten" af at sende alle hjem tidligere har resulteret i flere indlæggelser efterfølgende på grund af underernærede børn fordi amningen aldrig kom igang på hospitalet.

Nogen gange har politikerne en anden logik end vi andre har

Præcis!!

Det er virkelig, VIRKELIG skidt at førstegangsfødende skal sendes hjem så hurtigt.. Jeg arbejder på en neonatalafdeling og jeg ved at konsekvenserne bliver MANGE - både for mor og barn. Der kan nævnes mange ting, fx:

- Som du siger, underernærede, dehydrede børn, pga amningen ikke fungerer, og mødrene ikke ved hvordan de skal kigge efter om barnet får nok mad mm.

- Gulsot - 1/3 af alle børn får gulsot, hvordan skal en 1.gangs mor vide hvad hun præcis skal kigge efter? Bliver barnet ikk behandlet i tide er følgerne altså hjerneskader!

Kan nævne mange flere, men har ikk tid li pt... Jeg er bare DYBT imod den nye regel og tror bestemt ikke der spares penge ved det, da det vil resultere i mange geninlæggelser, og muligvis langvarige skader hos de stakkels børn og deres mødre - (som iøvrigt bliver i støre risiko for at få fødselsdep.)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.