Nye regler fra juni (Kun 6 timer på fødestuen?)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.437 visninger
50 svar
0 synes godt om
17. april 2011

MaybeBaby

Hej piger. Jeg snakkede med én, der kom ind i butikken, hvor jeg står, som er sat 1 dag før mig. Hun siger så at der fra juni indtræder nye regler, som betyder at går alt fint til fødslen, så tager man hjem efter kun 6 timer. Også 1. gangsfødende. Nogle der har hørt dette?

/Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2011

otlitrom

Ja, jeg skal føde i Kolding - er førstegangs - og har fået at vide, at jeg skal regne med at føde ambulant..

Anmeld

17. april 2011

Nettemor

har hørt snak om det men vidste ikke der var blevet sat en dato for indførelse

Anmeld

17. april 2011

henh01

jeg tror ikke de sender nogen hjem hvis ikke de er trygge ved det

Anmeld

17. april 2011

Caroline86

jeg har hørt om at de planlagde det, men vidste ikke det var besluttet hvornår... det er træls men jeg er nu ret sikker på at personalet tager det seriøst hvis du siger du ikke er tryg ved at skulle hjem allerede... Personligt kunne jeg ikke vente med at komme ud ad døren da vi havde fået Laura og vi endte også med at udskrive os selv før de anbefalede (jeg havde fået kejsersnit)... Men hvis man ikke er tryg ved at skulle hjem skal man jo bare guve udtryk for det og så hjælper de én

Anmeld

17. april 2011

Kruse90

hold da op det var da tideligt
Men hvis alt går fint, klager jeg slet ikke

Anmeld

17. april 2011

Tkcuf

Jeg tog hjem efter 3 timer- man gider virkelig ikke være der

Men de sparker altså ikke dem ud der har brug for hjælp og vejledning osv! Det er alle dem der bliver for 'hyggens' skyld og invitere gæster og spilder persionalets tid og en masse plads og penge der får et pænt farvel

Anmeld

17. april 2011

MaybeBaby

kitty skriver:

Ja, jeg skal føde i Kolding - er førstegangs - og har fået at vide, at jeg skal regne med at føde ambulant..

De startede vist også med Region Syddanmark og så kom det ellers sådan lidt på må og få. Men må da lige snakke med min jordmor, når vi ses

Anmeld

17. april 2011

MaybeBaby

Tkcuf skriver:

Jeg tog hjem efter 3 timer- man gider virkelig ikke være der

Men de sparker altså ikke dem ud der har brug for hjælp og vejledning osv! Det er alle dem der bliver for 'hyggens' skyld og invitere gæster og spilder persionalets tid og en masse plads og penge der får et pænt farvel

Ja, det må man håbe. Tror da bestemt også at man kan bruge for meget af deres tid, men hvis amningen fx går ad helvedet til, så er det rart at man ikke føler sig presset til at forlade hospitalet Så må vist hellere lige spørge når jeg skal til MD scanning

Anmeld

17. april 2011

Mira0911

Caroline86 skriver:

jeg har hørt om at de planlagde det, men vidste ikke det var besluttet hvornår... det er træls men jeg er nu ret sikker på at personalet tager det seriøst hvis du siger du ikke er tryg ved at skulle hjem allerede... Personligt kunne jeg ikke vente med at komme ud ad døren da vi havde fået Laura og vi endte også med at udskrive os selv før de anbefalede (jeg havde fået kejsersnit)... Men hvis man ikke er tryg ved at skulle hjem skal man jo bare guve udtryk for det og så hjælper de én

Hvordan kan man udskrive sig selv før tid? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.