6 mdr - update på vores guldklumper

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.201 visninger
19 svar
0 synes godt om
17. april 2011

2babygirls

Hej Oktober mødre.
Hvordan går det med jeres små tøser/drenge???

Her går det rigtig godt, og fremad. Madeleine blev 6 mdr d. 10 april og hvor er der bare fart over feltet hos den lille dame.

Hun prøver ihærdigt på at kravle, men ligner mere frøsvømning på fastland. Hun kommer vidt omkring på legetæppet og er en rigtig nysgerrig pige

Hun blev vejet til 7.1kg og 69cm lang d. 11 april, så hun har da fået kinder og en lidt mere rund mavse

Hun får nu 3 x ske mad om dagen og gerne 3 flasker også, og så smager hun gerne på alt frugt og diverse kød og grøntsager.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2011

Bolette

Hej Tina 

Iiihh hvor hyggeligt et indlæg!!

Og neej hvor er Madeleine bare fin og yndig 

Her går tingene også hurtigt fremad. Gustav vejer nok 10,5 kg og er en lang dreng på ca. 73 cm. Måske lidt mere  Han kommer også rigtig godt rundt mange steder og ligger ikke længere kun på sit legeunderlag!! Hehe. Han prøver også at komme op på alle fire (hænder og knæ), men det vil ikke helt lykkes endnu.. Han sidder til gengæld rigtig flot, dog med en ammepude bagved så han ikke slår sig når han vælter 

Han griner og er en rigtig glad dreng. Han spiser skemad 4 gange om dagen MEN MEN MEN - han bliver stadig ammet 2-3 gange om natten!!!! Det er jeg ved at være godt træt af   Det drejer sig vist mest om ren hygge for som sagt, så spiser han rigtig godt i løbet af dagen... Min sp har sagt at han skal flyttes ind på sit eget værelse og så må han KUN se sin far i løbet af natten. Og er han ked af det skal han kun tilbydes vand - og ikke mors babs... Det bliver en hård omgang for både ham og mig, for han bliver garanteret vildt ulykkelig 

Men det skal åbenbart til...

Her kommer lige et par billeder af vores guldklump 

Anmeld

19. april 2011

2babygirls

Bolette skriver:

Hej Tina 

Iiihh hvor hyggeligt et indlæg!!

Og neej hvor er Madeleine bare fin og yndig 

Her går tingene også hurtigt fremad. Gustav vejer nok 10,5 kg og er en lang dreng på ca. 73 cm. Måske lidt mere  Han kommer også rigtig godt rundt mange steder og ligger ikke længere kun på sit legeunderlag!! Hehe. Han prøver også at komme op på alle fire (hænder og knæ), men det vil ikke helt lykkes endnu.. Han sidder til gengæld rigtig flot, dog med en ammepude bagved så han ikke slår sig når han vælter 

Han griner og er en rigtig glad dreng. Han spiser skemad 4 gange om dagen MEN MEN MEN - han bliver stadig ammet 2-3 gange om natten!!!! Det er jeg ved at være godt træt af   Det drejer sig vist mest om ren hygge for som sagt, så spiser han rigtig godt i løbet af dagen... Min sp har sagt at han skal flyttes ind på sit eget værelse og så må han KUN se sin far i løbet af natten. Og er han ked af det skal han kun tilbydes vand - og ikke mors babs... Det bliver en hård omgang for både ham og mig, for han bliver garanteret vildt ulykkelig 

Men det skal åbenbart til...

Her kommer lige et par billeder af vores guldklump 

Mange tak

Uha, han er da også rigtig vokset og hvor sidder han bare flot
Puha, har aldrig ammet om natten, der har musen bare altid sovet, så kan slet ikke forstille mig hvor hårdt der er for dig, men helt sikkert at det skal slutte nu, han får jo rigeligt om dagen.

Madeleine er MEGA småtspiser, og for tiden er det endnu mere småt med hvad hun gider at lukke ind, ihhh, håber lidt at der snart kommer tænder, for sååå meget tigerspring kan hun da ikke være igang med.

Anmeld

20. april 2011

Bolette

Tina&Martin skriver:

Mange tak

Uha, han er da også rigtig vokset og hvor sidder han bare flot
Puha, har aldrig ammet om natten, der har musen bare altid sovet, så kan slet ikke forstille mig hvor hårdt der er for dig, men helt sikkert at det skal slutte nu, han får jo rigeligt om dagen.

Madeleine er MEGA småtspiser, og for tiden er det endnu mere småt med hvad hun gider at lukke ind, ihhh, håber lidt at der snart kommer tænder, for sååå meget tigerspring kan hun da ikke være igang med.

Eeej hvor lækkert!! Jeg sukker efter en HEL nattesøvn  hihi.

Okay, det kan da godt være der er lidt der generer hende.. Har hun da spist meget før? 

Anmeld

20. april 2011

2babygirls

Bolette skriver:

Eeej hvor lækkert!! Jeg sukker efter en HEL nattesøvn  hihi.

Okay, det kan da godt være der er lidt der generer hende.. Har hun da spist meget før? 

Hun har altid spist meget lidt, så når hun sulte strejker gør det ondt i mors hjerte. Idag, har været en god dag, så det håber jeg fortsætter

Uha, kan godt forstå du savner den hel nats søvn, der findes ikke noget bedre Meeeeen det må da snart være tid at du får det, er sikker på at Gustav er med på den idé

Anmeld

23. april 2011

marhemor

Tina&Martin skriver:

Hej Oktober mødre.
Hvordan går det med jeres små tøser/drenge???

Her går det rigtig godt, og fremad. Madeleine blev 6 mdr d. 10 april og hvor er der bare fart over feltet hos den lille dame.

Hun prøver ihærdigt på at kravle, men ligner mere frøsvømning på fastland. Hun kommer vidt omkring på legetæppet og er en rigtig nysgerrig pige

Hun blev vejet til 7.1kg og 69cm lang d. 11 april, så hun har da fået kinder og en lidt mere rund mavse

Hun får nu 3 x ske mad om dagen og gerne 3 flasker også, og så smager hun gerne på alt frugt og diverse kød og grøntsager.

Ja - sikke en dejlig tråd!!

Hvor er de bare så smækre jeres unger!!

Andrea blev 6 mdr igår, og selvom jeg jo synes at der sker rigtig meget, så er hun stadig en lille rolig én, som ikke rigtig gider det dér med at rulle endnu. Hun sidder flot alene, og hun har fundet ud af det sjove med at smide tingene på gulvet, og kan indimellem godt blive lidt hys, hvis mor er for længe om at samle det op igen

Hun får skemad ca 4 gange om dagen og bryst 3-4 gange om dagen (heldigvis ikke om natten, din stakkel Bolette!)

Hun er jo stadig "klassens undermåler", da hun for 10 dage siden vejede 6,12 kg og er 64 cm lang, men en glad, lille og dejlig pige med runde kinder

Og selvfølgelig også lidt billeder af min dejlige pige...

Maria

Anmeld

23. april 2011

2babygirls

marhemor skriver:

Ja - sikke en dejlig tråd!!

Hvor er de bare så smækre jeres unger!!

Andrea blev 6 mdr igår, og selvom jeg jo synes at der sker rigtig meget, så er hun stadig en lille rolig én, som ikke rigtig gider det dér med at rulle endnu. Hun sidder flot alene, og hun har fundet ud af det sjove med at smide tingene på gulvet, og kan indimellem godt blive lidt hys, hvis mor er for længe om at samle det op igen

Hun får skemad ca 4 gange om dagen og bryst 3-4 gange om dagen (heldigvis ikke om natten, din stakkel Bolette!)

Hun er jo stadig "klassens undermåler", da hun for 10 dage siden vejede 6,12 kg og er 64 cm lang, men en glad, lille og dejlig pige med runde kinder

Og selvfølgelig også lidt billeder af min dejlige pige...

Maria

Årh hvor er hun dejlig!!!
Og dygtig med at kunne sidde selv det har Madeleine ikke helt balance til endnu, og maven er jo ikke så tyk at hun kan hvile på den haha...

Dejligt at høre at det går fremad hjemme hos jer!!!

Anmeld

23. april 2011

misslea

Arrrhhmen altså nogle HERRE lækre unger I allesammen har!!! Det har I altså gjort godt... heheh!!!

Dejligt at følge med i, hvordan det går med jeres sma familier... og super skønt, at I stor-trives allesammen

Her hos os går det også helt vildt skønt!!!! Wilma blev ½ år her d. 12 april, og jeg (vi) nyder hende mere og mere for hver dag der går!!!

Hun har simpelthen SÅ meget personlighed!!! Hun griner højlydt (som et rigtig grineflip), når man kilder hende i nakken eller under hagen!! Hun sir AU-AU-AU-AU-AU ud i én kører når hun vågner om morgenen (ja spørg mig ikke hvorfor... heheh)!!!

Hun har fundet ud af, at det de rmed at børste tænder ikke behager den lille frøken, så i samme sekund hun ser tandbørsten, så kniber hun læberne sammen og ryster på hovedet.... !!! Så I kan sikkert regne ud, at det er noget af en kamp vi har hver morgen og aften... heheh!!!

Ellers er hun simpelthen SÅÅÅÅ glad dagen lang!!! HUn elsker at spise, og spiser en stor portion havregrød til morgenmad, en stor portion øllebrød til frokost og en stor portion grønsagsmos til aften!!! Ind imellem måltiderne får en lille smule babs og lidt frugt!!! Hun får stadig en natflaske at falde i søvn på!!!

Heldigvi er hun stadig super god til at sove... og sover typisk fra 21.00-6.30, og det er jo helt perfekt!!!

I sidste uge havde vi godt nok nogle hårde dage...!!! Wilma havde næsten 40 i feber, og temperaturen steg og fald hele tiden!!! Vi endte hos lægen og fandt ud af at hun både var rød i øret og i halsen... så nu e rhun på en 7 dages pencilinkur!!!

Heldigvis er Wilma en super sej pige, der ikke lader sig slå ud af den slags... så selvom hun har været syg har hun spist, sovet og været i godt humør alligevel!!!

Hun har kunne sidde selv et par uger efterhånden.... og den sidste uges tid har hun faktisk slet ikke væltet til siderne!! Hun kan sagtens sidde 30 minutter!!! Hun vil også MEGET gerne kravle... men hun kan ikke helt komme op på fire endnu!!! Det ligner mere en slags svømning på land.... hihihi!!!

Og nårh ja forresten....!!!! Wilma vejer nu ca. 9,5 kg og er ca. 70 lang!!!! STOR dejlig pige!!!

Anmeld

23. april 2011

Jules

Sikke nogle lækre unger vi har

Sidst Vera var på vægten vejede hun 7,3 og var 69 cm. Der var hun 6 måneder 

Hun sover igennem om natten og får 3 flasker og 2 gange grød om dagen!

Hun tager kun en lur om dagen på 2-3 timer! 

Hun møffer rundt og jeg har flere gange troet hun var blevet væk... hihi

Anmeld

23. april 2011

Gyllibik

Sikke nogle fantastiske unger og det er så dejligt at de alle er i rivende udvikling.

Yilmaz er endnu ikke blevet 6 mdr, men det bliver han meget snart.(6.maj)

Sidst han blev vejet var til 5.mdr vacinn, der sagde vægten 9.3 og længden 74, en dejlig stor gut. Han kan sidde med lidt støtte og kun få min alene. Han drejer rundt efter sit legetøj, og prøver ihærdigt at komme frem, men han har desværre indtilvidere kun bakgear

Han får lidt grød en gang om dagen, ellers bliver han kun ammet.( Også om natten, han er inde i en periode hvor han vågner hver 2. time .

Han er også lige begyndt på prutte lyden og prøver nu at udvide den med spyt og tunge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.