Hvordan gør jeg det bedst for mine børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.368 visninger
16 svar
0 synes godt om
16. april 2011

Anonym trådstarter

Jeg er alene med to børn på næsten 5 og 7 år.

Børnenes far og jeg gik fra hinanden for 4½ år siden, men nu har jeg endelig fundet den store kærlighed  Vi har været sammen nogle måneder nu, og det er meget seriøst. Han bor 100 km fra mig, men flytter til juni i en lejlighed i den by jeg bor i.

Nu synes vi det er ved at være på tide at han skal møde mine børn. Men er der noget jeg skal være særlig opmærksom på? Nogle gode ideer til hvordan vi gør det så det bliver nemmest for mine børn? Har nemlig ikke prøvet at introducere en kæreste for mine børn før.

Håber nogle af jer kan hjælpe mig lidt, meget gerne med egne erfaringer også

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2011

Henriette1973

Har ingen råd, da jeg ikke har stået i samme situatione, vil bare ønske dig tillykke med den store kærlighed. Det skal nok gå

Anmeld

16. april 2011

fønix

Anonym skriver:

Jeg er alene med to børn på næsten 5 og 7 år.

Børnenes far og jeg gik fra hinanden for 4½ år siden, men nu har jeg endelig fundet den store kærlighed  Vi har været sammen nogle måneder nu, og det er meget seriøst. Han bor 100 km fra mig, men flytter til juni i en lejlighed i den by jeg bor i.

Nu synes vi det er ved at være på tide at han skal møde mine børn. Men er der noget jeg skal være særlig opmærksom på? Nogle gode ideer til hvordan vi gør det så det bliver nemmest for mine børn? Har nemlig ikke prøvet at introducere en kæreste for mine børn før.

Håber nogle af jer kan hjælpe mig lidt, meget gerne med egne erfaringer også

har faktis ingen ideer men vil gerne følge med og se om andre har gode ideer, da jeg også vil blive enlig mor 

dejligt du har fundet en mand du er glad for igen og tror så længe du er afslappet med det så er dine børn det nok også og så skal de nok bruge noget tid til at vende sig til ham

Anmeld

16. april 2011

henh01

altså der er vel ikke andet i det end at forklare dine børn at du har fundet en du elsker, at de selvf altid kun vil have en far, men at din nye kæreste vil komme til at have en indflydelse fremover fordi det er en du elsker og er lykkelig sammen med.

Og så måske huske at give dine børn tid og plads også når han er på besøg..

Anmeld

16. april 2011

Anonym trådstarter

Henriette1973 skriver:

Har ingen råd, da jeg ikke har stået i samme situatione, vil bare ønske dig tillykke med den store kærlighed. Det skal nok gå

Tusind tak. Jeg er også bare så lykkelig

Anmeld

16. april 2011

Anonym trådstarter

fønix skriver:

har faktis ingen ideer men vil gerne følge med og se om andre har gode ideer, da jeg også vil blive enlig mor 

dejligt du har fundet en mand du er glad for igen og tror så længe du er afslappet med det så er dine børn det nok også og så skal de nok bruge noget tid til at vende sig til ham

Ja, det har du nok ret i. Vi har også aftalt at tage det stille og roligt. Og så er han pædagog, så han er da vant til børn

Held og lykke med den lille ny

Anmeld

16. april 2011

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

altså der er vel ikke andet i det end at forklare dine børn at du har fundet en du elsker, at de selvf altid kun vil have en far, men at din nye kæreste vil komme til at have en indflydelse fremover fordi det er en du elsker og er lykkelig sammen med.

Og så måske huske at give dine børn tid og plads også når han er på besøg..

Ja, vi har også snakket om at det skal foregå på børnenes præmisser når han er her, så de ikke føler de mister mig til ham. Børnens far har også selv en ny kæreste som han bor sammen med, og hende er de meget glade for. Men hun har været i deres liv i 3 år, så dengang var de ret små, og det har nok gjort det nemmere. Men håber jo de bliver lige så glade for min kæreste som de er for deres fars kæreste.

Tak for dit svar

Anmeld

16. april 2011

kamtok

Anonym skriver:

Ja, vi har også snakket om at det skal foregå på børnenes præmisser når han er her, så de ikke føler de mister mig til ham. Børnens far har også selv en ny kæreste som han bor sammen med, og hende er de meget glade for. Men hun har været i deres liv i 3 år, så dengang var de ret små, og det har nok gjort det nemmere. Men håber jo de bliver lige så glade for min kæreste som de er for deres fars kæreste.

Tak for dit svar

Altså de er jo ret snu de der kære børn, så hvis de kan mærke at du er rigtig glad for ham og er lykkelig, så vil de naturligvis også blive glade for ham. Og at han så er pædagog er jo slet ikke så tosset, for så har han garanteret med masse sjov og ballade han kan ryste ud af ærmerne 

Måske I skulle mødes et neutralt sted 1. gang - fx. Zoo eller lign. og hvis det går godt, så kan I sammen invitere ham med hjem til mad. Og så tage den derfra 

Held og lykke - og tillykke med den store kærlighed 

Anmeld

17. april 2011

eElak

Hvor dejligt at du har fundet en... Glæder mig til det bliver min tur ;-)

Jeg har endnu ikke prøvet at introducere min søn til en kæreste - for har ikke haft nogen siden hans far :-P

Men kængten er også kun 2 år ;-)

Når (hvis) det engang bliver aktuelt, så vil jeg klart gøre det i forbindelse med en udflugt. F.eks. tivoli, Zoo eller lign.... det andet bliver nok lidt for "lad os sidde her og kigge på hinanden" agtigt... 
Desuden så tror jeg at det ville hedde at det er en af mors venner, som hun er meget glad for - og så huske at han er i fokus (altså knægten)..

Jeg vil dog kigge med her - for håber som sagt at det bliver min tur en dag.. :-)

held og lykke med det 

Anmeld

17. april 2011

Dansker i England

Da jeg første gang mødte min mands søn, som er 3 år, foregik det et neutralt sted, og vi sørgede for ikke at være "over hinanden" men give tid til at vænne sig til mig, og efter gode råd herinde fra lod jeg også ham komme til mig og lade det foregå på hans præmisser. Så I kan vel gøre noget lignende og lade børnene vænne sig til, at mor har en ny ven. Og tillykke med fundet btw.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.