følelse af maveskinet efter kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.375 visninger
20 svar
0 synes godt om
15. april 2011

merethe

Profilbillede for merethe

Efter mit kejsersnit i januar så har jeg mistet følelsen af mit maveskin fra navlen af og ned til arret. Det føles ligesom når man har været hos tandlægen og fået en bedøvelse. Er der andre der har prøvet det, forsvinder det med tiden?????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2011

Hvem?

merethe skriver:

Efter mit kejsersnit i januar så har jeg mistet følelsen af mit maveskin fra navlen af og ned til arret. Det føles ligesom når man har været hos tandlægen og fået en bedøvelse. Er der andre der har prøvet det, forsvinder det med tiden?????

Ja, jeg kan heller ikke mærke mit, fik kejsersnit i Januar og igen i December 2010, nogle siger det kommer igen og andre siger at det må man lære at leve med....

Indtil videre kan jeg heller ikke mærke noget

Anmeld

15. april 2011

anna-jonas

Ja, det er meget normalt. Det er fordi at nerverne er skåret over i det område, og så er der sådan en sovende fornemmelse. Nogle får noget mere følelse efter 6-12 mdr.

Efter mit første KS, fik jeg rimelig meget følelse tilbage i løbet af et års tid........................men efter det andet, for ca. 2 år siden, er jeg ganske følelsesløs.

Anmeld

15. april 2011

piadas

Ja, sådan havde jeg det også, da jeg fik KS for snart 10 år siden. Jeg mener, der gik et eller andet sted mellem 3 og 6 måneder, før jeg begyndte at få følelsen tilbage. Nu er det normalt igen, men det var det "allerede" efter et års tid, så vidt jeg husker, men det er jo længe siden!

Anmeld

15. april 2011

Kløver

merethe skriver:

Det er meget normalt, da nerverne jo bliver skåret over, for det meste kommer følelsen igen, men ikke alle får det, og mange kan godt have "døde" pletter hvor følelsen aldrig kommer helt igen

Anmeld

15. april 2011

Sof

Det har jeg og her 5 år efter har jeg en følelsesløs firkant mellem navlen og kejsersnittet ude i højre side af maven. Det stykke vil aldrig ændre sig og det er ikke noget jeg lægger mærke til med mindre jeg niver i lige det stykke 

Anmeld

15. april 2011

Isabella_mor

merethe skriver:

jeg har det på samme måde... det er nerverne der er blevet skåret over. følelsen kommer igen.. det tager tid.. fik også ks i januar

Anmeld

16. april 2011

TbCp

anna-jonas skriver:

Ja, det er meget normalt. Det er fordi at nerverne er skåret over i det område, og så er der sådan en sovende fornemmelse. Nogle får noget mere følelse efter 6-12 mdr.

Efter mit første KS, fik jeg rimelig meget følelse tilbage i løbet af et års tid........................men efter det andet, for ca. 2 år siden, er jeg ganske følelsesløs.

Det kan godt være jeg spørger dumt... men kan nervene godt vokse sammen igen?
Jeg er kun følelsesløs lige rundt om arret, der kommer vist aldrig følelse i det igen når der nu er gået så lang tid.

Anmeld

16. april 2011

anna-jonas

TbCp skriver:

Det kan godt være jeg spørger dumt... men kan nervene godt vokse sammen igen?
Jeg er kun følelsesløs lige rundt om arret, der kommer vist aldrig følelse i det igen når der nu er gået så lang tid.

Nej, nervelæsioner er som regel permanente, men menneskekroppen er så finurlig, at den nogle gange finder nye veje, og at hvis nogle af nerverne kun er delvist beskadiget, så virker de igen, efter et stykke tid.

Anmeld

16. april 2011

TbCp

anna-jonas skriver:

Nej, nervelæsioner er som regel permanente, men menneskekroppen er så finurlig, at den nogle gange finder nye veje, og at hvis nogle af nerverne kun er delvist beskadiget, så virker de igen, efter et stykke tid.

Arhhh smart

Tak for svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.