Stoppe med at koge flasker og vand ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. april 2011

Rockertand

Ej , hvor smart :b Når vi skal have nyt køkken , er det da værd at overveje ! 

Jeg har bare læst et eller andet sted , at sutterne ikke kan tåle det .. Hvilket jeg aldrig har forstået :s Men har aldrig turde prøve  Haha

Ork jo, de kan sagtens tåle det (vi bruger MAM og Avent, som kan kombineres sammen). Vores har taget utallige meget varme omgange opvask, der er ikke en eneste, der har taget skade.

En ekstra sidebemærkning er, at MAM-flaskerne er selv-steriliserende i mikroovnen:

http://www.mambaby.com

/mam/data/.cs/mam/volumes/51/files/5170/thumbs/master.jpg

Arh, kan ikke få det til at være der i ét link, det skal sættes sammen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2011

Maja_4000

Rockertand skriver:

Ork jo, de kan sagtens tåle det (vi bruger MAM og Avent, som kan kombineres sammen). Vores har taget utallige meget varme omgange opvask, der er ikke en eneste, der har taget skade.

En ekstra sidebemærkning er, at MAM-flaskerne er selv-steriliserende i mikroovnen:

http://www.mambaby.com

/mam/data/.cs/mam/volumes/51/files/5170/thumbs/master.jpg

Det vidste jeg ikke  Ej , hvor lærer jeg meget idag :p

Vi har købt en mikroovns-sterilisator (staves?) så det er jo ikke fordi det er besværgeligt :b Men lidt doven har man vel lov at være 

Anmeld

15. april 2011

Zeus

Topp skriver:

min sundheds plejerske sagde i går - at fra 4 måneder skal man ikke koge vandet mere til MME eller bare vand i kop - dog skal flasker og sutter koges ved rengøring

Jeg fik af vide af vores Sp ved 4-mdrs besøget, at man helst skulle fortsætte med at koge vandet til MME...

Er ret træt af at læse, at de hele tiden kommer med forskellige udmeldinger! Man må jo næsten gå ud fra, at de arbejder ud fra de samme retningslinier 

Anmeld

15. april 2011

kamtok

Koger både vand og flasker, men det sker en sjælden gang imellem at jeg bruger koldt vand fra hanen og luner i mikroovnen, og jeg har da også brugt både sut og flaske der ikke har været skoldet, men bare vasket.

Anmeld

15. april 2011

Maja_4000

Zeus skriver:

Jeg fik af vide af vores Sp ved 4-mdrs besøget, at man helst skulle fortsætte med at koge vandet til MME...

Er ret træt af at læse, at de hele tiden kommer med forskellige udmeldinger! Man må jo næsten gå ud fra, at de arbejder ud fra de samme retningslinier 

De har MEGET forskellige meninger .. Synes det er så åndssvagt .. Selv vores læge og sp siger forskellige ting .. Troede det var nogenlunde det samme , når det er i samme kommune .. Men nej 

Anmeld

15. april 2011

Zeus

Maja_4000 skriver:

De har MEGET forskellige meninger .. Synes det er så åndssvagt .. Selv vores læge og sp siger forskellige ting .. Troede det var nogenlunde det samme , når det er i samme kommune .. Men nej 

Vi har også fået forskellige meninger alt efter om det var sp'en eller lægen vi snakkede med 

Anmeld

15. april 2011

K&S

Anton er 8½ måned nu - vi stoppede med at koge vandet ved 5-6 måneders alderen pga. maveproblemer.

Flaskerne + "ringen" (vi har Avent flasker) kommer i opvaskeren, sutten + låget bliver vasket i hånden - de vender sig alt for tit om i opvaskemaskinen og jeg synes det er ulækkert, hvis der ligger vand i dem, når opvaskeren er færdig  Alle dele kommer derefter i sterilisator, som kommer i mikro´en

Vores SP anbefalerm at man steriliserer i hvert fald suttehoveder indtil 12 måneder pga. risikoen for bakterier efter brug af MME/MM.

Håber det gav mening?

Anmeld

16. april 2011

JustAnotherName

Vi havde sådan en sterrilisator-én til flaskerne. Så flaskerne blev dampet/skoldet. Men vi stoppede med at koge vandet. Vi varmede det bare lige op i microen, blandede pulver i og rystede - Klar til servering i en fart!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.