Stoppe med at koge flasker og vand ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Stoppede I med at koge vand og flasker ?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

8.713 visninger
17 svar
0 synes godt om
15. april 2011

Maja_4000

Endnu et spørgsmål fra mig :b

Man siger jo , at det ikke er nødvendigt at koge efter barnet er blevet 4 måneder .. Men stoppede I ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2011

henh01

hej

vi koger stadig alt vandet og flakserne, men jeg kan godt en sjælden gang i mellem lave mme med vand fra hanen,. Men så drikkes den med det samme.

Anmeld

15. april 2011

klmf

Jeg kogte det hele til han var 6 mdr - og så fik han vandhanevand og ikke kogte flasker. Når de begynder at spise af alm. service der bliver vasket almindeligt op, så behøver flaskerne ikke at koges, sådan husker jeg det Jeg ville ikke stoppe ved de 4 måneder hverken med flasker eller det kogte vand, for jeg synes stadig deres maver er så følsomme for bakterier...

Anmeld

15. april 2011

Topp

min sundheds plejerske sagde i går - at fra 4 måneder skal man ikke koge vandet mere til MME eller bare vand i kop - dog skal flasker og sutter koges ved rengøring

Anmeld

15. april 2011

Rockertand

(8 mdr.s baby)

Vi bruger vand fra hanen og flaskerne ryger i opvaskemaskinen, der har aldrig været maveproblemer eller andre reaktioner hos vores børn, vi stoppede før de 4 mdr.

Anmeld

15. april 2011

Maja_4000

Rockertand skriver:

(8 mdr.s baby)

Vi bruger vand fra hanen og flaskerne ryger i opvaskemaskinen, der har aldrig været maveproblemer eller andre reaktioner hos vores børn, vi stoppede før de 4 mdr.

Hvad med sutterne ? Kommer I også dem i opvaskemaskinen ? 

Anmeld

15. april 2011

Lou87

Stoppede også med og koge vandet til at lave MME..
Men dog først da hun var ca 5-6 mdr i stedet pga hun har haft problemer med maven..

Flasker og sutter koger vi dog stadig - har jeg da hørt man forsat skal gøre?  Dog putter nogen det i opvasker eller damper, men min SP sagde man stadig en gang om ugen SKULLE koge det.

Anmeld

15. april 2011

Rockertand

Hvad med sutterne ? Kommer I også dem i opvaskemaskinen ? 

Ja, det gør vi, vores datter har spist almindelig mad (og drikker også af glas) i mange måneder, så det har ikke været noget problem, vi skolder/koger jo heller ikke vores tallerkner eller drikkeglas.

Der er dog lige 2 bemærkninger - vores børn har altid været forud for alderen rent fysisk, så jeg er sikker på, at deres tolerans overfor almindelig bakterieflora har været højere tidligere, det er en vigtig faktor at tage med, når man skal gå over til almindelig fornuftig håndtering af mad-emballagen. Vi havde faktisk forventet og afsat tid til maveproblemer, men der skete intet. Derudover har mange nye opvaskemaskiner et decideret flaskeprogram, så det kan man jo overveje, hvis man skal have ny opvaskemaskine og har små børn.

Anmeld

15. april 2011

MaliksMor

Vi koger ikke vand mere - stoppede ved med da han var omkring 6 måneder.

Sutter og flakser bliver stadig kogt.

Også Lou87 - koger jeg heller ikke vandet til MME

Anmeld

15. april 2011

Maja_4000

Rockertand skriver:

Ja, det gør vi, vores datter har spist almindelig mad (og drikker også af glas) i mange måneder, så det har ikke været noget problem, vi skolder/koger jo heller ikke vores tallerkner eller drikkeglas.

Der er dog lige 2 bemærkninger - vores børn har altid været forud for alderen rent fysisk, så jeg er sikker på, at deres tolerans overfor almindelig bakterieflora har været højere tidligere, det er en vigtig faktor at tage med, når man skal gå over til almindelig fornuftig håndtering af mad-emballagen. Vi havde faktisk forventet og afsat tid til maveproblemer, men der skete intet. Derudover har mange nye opvaskemaskiner et decideret flaskeprogram, så det kan man jo overveje, hvis man skal have ny opvaskemaskine og har små børn.

Ej , hvor smart :b Når vi skal have nyt køkken , er det da værd at overveje ! 

Jeg har bare læst et eller andet sted , at sutterne ikke kan tåle det .. Hvilket jeg aldrig har forstået :s Men har aldrig turde prøve  Haha

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.