Lægen talte om 3mdr kolik, men emilie er 5mdr ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. april 2011

Lunae

Emilie2010 skriver:

Emilie er såååååh pyller og græder ( kan skrige/græde i 20 min ) Hver gang hun skal ligges til at sove... der er EN tand på vej i undermund, men kan Liii ane den, hvid og spids. Jeg har GUM, Matas gummedråber og noget fra lægen, 
Lægen sagde idag at det Ikke er hendes tand som gør at hun opføre sig sådan, fordi tænder ikke gøre ondt. når de først er begyndt at komme op? hmm, men hvorfor er emilie så begyndt at græde Hver eneste gang hun bliver træt og sove? Hun er 5 måneder gammel, græder KUN ved træthed...
LÆGEN TALTE OM NOGET hun KALDTE 3 MDR KOLIK ?????? hmmm

Det kan altså sagtens være tænder. Camille er ved at få tænder nu og hun er simpelthen også så pylret. hun var rigtig skidt lige da de skulle bryde frem, men hun er stadigvæk meget påvirket af dem selvom at de er på vej ud!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2011

Mor1012

Lunae skriver:

Det kan altså sagtens være tænder. Camille er ved at få tænder nu og hun er simpelthen også så pylret. hun var rigtig skidt lige da de skulle bryde frem, men hun er stadigvæk meget påvirket af dem selvom at de er på vej ud!

jeg tror også selv at det er tænderne.. men lægen sagde at de IKKE gjorde ondt, når først de rvar gået hul ( tanden kom op )

men hun bare græder og græder i ca 20 min hver 2 time når hun skal sove, hun er mega træt, men hun bare græder

Anmeld

15. april 2011

Mor1012

kamtok skriver:

Hvor længe har det stået på?

det har været sådan i 4-5 dage ca. men det ikke Hvergang hun skal sove hun græder, men for det meste, dog mest eftermiddag og aften. hun plejer at sove kl 19 til kl 06

idag græd hun fra kl 20 til 20.30 og nu sover hun.

Hun er 5 mdr, har aldrig oplevet hende sådan før, er det kun når hun skal sove, og lægen siger det ikke er tænderne, som er kommet op ( den ene ) fordi de ikke gør ondt når der ER gået hul og de er kommet lidt op

Anmeld

15. april 2011

Mor1012

Sille-pigen skriver:

Måske kan hun kun være vågen eks 1,5 time ad gangen måske græder hun fordi hun er træt, det gør Sille altid.

nej det er i hvertfald ikke det for hun er jo frisk indtil hun begynder at blive træt og så begynder pylleriet  og græderiet :/ det er jo noget nyt at hun er begyndt at græde og pyller. ellers har hun i lang tid været vågen 2 timer max

Anmeld

16. april 2011

kamtok

det har været sådan i 4-5 dage ca. men det ikke Hvergang hun skal sove hun græder, men for det meste, dog mest eftermiddag og aften. hun plejer at sove kl 19 til kl 06

idag græd hun fra kl 20 til 20.30 og nu sover hun.

Hun er 5 mdr, har aldrig oplevet hende sådan før, er det kun når hun skal sove, og lægen siger det ikke er tænderne, som er kommet op ( den ene ) fordi de ikke gør ondt når der ER gået hul og de er kommet lidt op

Jeg havde faktisk lidt det samme med Jakob, for små 3 uger siden og indtil for 2-3 dage siden, og han bliver 6 mndr. på onsdag.  Det tog til og blev til pyller/gråd hver gang jeg vendte ryggen til ham (kunne ikke engang gå på toilettet i fred), og det var så hans lille diskrete tigerspring, hvor han opdagede at verden er stor og at mor & baba godt kan forsvinde. Så har vi lavet en masse titte-bøh lege med en stofble og hvor jeg har gemt mig bag døre, stole osv. og jeg har prøvet at blive hos ham og synge/nynne for ham når han skulle sove. Om det var det der virkede eller om det bare blev bedre af sig selv, kan jeg ikke sige, men han er i hvert fald kommet over på den anden side af springet nu, og er glad igen.

Kunne det måske være en blanding af dét og så bisserne der er på vej?

Anmeld

16. april 2011

Tulle28

Emilie2010 skriver:

nej? hun kiggede bare , og hun sagde der ikke vand eller forkølelse på ørene.

Emilie græder / skriger lidt, kun når hun bliver træt. hun græder ca hver 2 time når hun skal sove.

Hvis det fortsætter, så synes jeg du skal tage til en rigtig ørelæge (man behøver ikke nogen henvisning, man ringer bare) og lige få dem tjekket rigtigt. Min datter begyndte at græde når hun skulle lægges om aftenen, da hun var ca. samme alder som din, der var ingenting når hun skulle sove om dagen, og hun kunne snildt tage 2-3 lure af 1½-2 timer uden problemer eller gråd. Jeg fik hende tjekket hos min egen læge for en sikkerheds skyld, og hun sagde der ikke var noget at se - men hun havde slet ikke det rigtige udstyr! En måned efter tog vi til ørelægen, fordi jeg faldt over et indlæg på en anden babyside, som mindede meget om det vi oplevede herhjemme, og ganske rigtigt, væske på begge ører og nedsat hørelse. Hun har været meget plaget af det (men kun om aftenen/natten) og fik dræn for nogle måneder siden, hvilket har hjulpet MEGET.

Så... Jeg ville ikke tøve med at tage til ørelægen, det koster jo ikke noget Hvis det nu viser sig hun har væske på ørerne vil de fleste ørelæger nemlig gerne vente nogle måneder for at se om det går i sig selv (eller også skal hun være 1 år eller 10 kg) inden de lægger dræn, men så er du hurtigere inde i et forløb.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.