Hvor tidligt kan man føde hvor chancen for at baby overlever er gode?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. januar 2009

Mie A

Karoline skriver:

Har læst disse tal:
  • enkelte børn født i 23. uge har overlevet
  • i 24. uge er chancen 10%
  • i 25. uge overlever to ud af tre børn
  • i 27. uge er chancen 90 %
Så du er da godt på vej

Er du da bekymret for at føde for tidligt?

Er det ikke vildt hvor meget forskel en uge kan gøre...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2009

Miamaja

quar20 skriver:

Ok lidt rart at vide..
Jamen det fordi jeg har mistet tvillinger i sep. 2007 i uge 20+5, og har været inde at læse en masse om fødsler osv, også kom jeg lige på dette spørgsmål..
Min nuværende graviditet startede som en tvillinge graviditet har lægerne fundet ud af, og har blødt meget fra uge 6 frem til uge 18.. Og selvom man ikke må tænke dårlige tanker så sidder det stadig i en, så det er rart at få lidt info, omkring det med for tidlig fødte..!

Men tak for jeres viden og søgen på netten

Knus Maria

jeg mener twinboys sagde heneds tvillinger blev fodt uge 20 og overlevede

Anmeld

21. januar 2009

Mca<3

Nej uge 25 præcis ,,, og mener også det lige præcis er fra uge 25 der er overlevelses procent .

Anmeld

7. juni 2012

Mienicolined

Hej, jeg er i uge 26+5, tænkte på om fortidlig fødte børn er noget som er arveligt? fordi alle i min familie har højst holdt deres børn inde indtil uge 36?

Anmeld

8. juni 2012

Pernille84

Har ligget på stue med en der fødte tvillinger i uge 24, hvor den ene klarede det og den anden klarede det ikke.

Jeg har selv født i uge 25, og vi ligger stadig indlagt, på 3 mdr nu, og skal være her længe. Men det er fordi hans lunger er rigtig dårlige.

Så igen der er mange faktorer der spiller ind.

Anmeld

10. juni 2012

Tannie2811

Jeg fødte min datter i uge 26+2, hun vejede 905 gr og var 33 cm lang. Vi lå indlagt 1 måned på Riget og 2 på Hvidovre.

Siden da har vi været ude og inde af hospitalet frem til nu, hvor der endelig er begyndt at komme ro på.

Det har især været hendes mave og lunger der har drillet.

Har hørt at et par enkelte børn født i uge 22 har klaret den, og kender en der har født i uge 24.

Der er jo rigtig mange faktorer der spiller ind. Lægerne på Riget snakkede både om vægt, om jeg nåede at få lungemodner, piger er som oftest større fightere end drenge, og så 1000 andre ting. Får de infektioner, hvordan har organerne udviklet sig etc.

Håber det hjalp en smule. Håber du går så længe som muligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.