øhhhh, har i nogen sinde været ude og spise sådan RIGTIGT flot?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

415 visninger
4 svar
0 synes godt om
26. oktober 2008

Loggidut

Det var jeg sgu i går, for den første gang i mit laaaaaannnnnnge liv...

min dejlige faster fyldte jo lige som 80, og det blev sgu holdt med maneere...på restaurant Frederikshøj!

Ingen anede andet end det var en frokost...men for shit da, jeg er glad for manden røg i jakkesæt, og de høje hæle på mine sko kom i brug, da jeg opdagede hvad det var for noget fint mad vi skulle have...

her var sgu ikke noget med sovsekander og kartofler på fade!

først fik vi vi en appetitvækker (kaldte de det) en græskarsuppe, serveret i et shotsglas, og med bittesmå ciabattabrød til, som skulle dyppes i olivenolie!

og til forret fik vi pigvar, med krydret hummersauce til....jo jo der manglede skam ikke noget...

til hovedret fik vi sådan noget underlig noget..ja jeg skal prøve at forklare...hmmm, en lille krokette, lige som dem man kan få med kartoffelmos i, her var bare oksekød i, så saftigt og mørt at man skulle tro det var løgn, så lå der noget som kunne minde om merdisterpølse, men det viste sig at være hjortehale (en eller anden speciel slags hjort) ja så lå der så også en ensom pastinak, lille og sød, og så sådan en sjov underlig mærkelig firkantet klods, som efter nærmere undersøgelse af min svigerinde og jeg viste sig at være kartoffel som var skivet i megatynde skiver, og sammen med noget andet stablet lag for lag op i en højde af 5-6 cm. er i så færdig det smagte lækkert...

til desert kom der sådan en lang tallerken ind, med 4 forskellige ting lagt på række, det første var noget som kunne minde om et snapseglas, fyldt med brownies, bortset fra den var helt flydende inden i, lidt ala et blødkogt æg, bare med chokoladekage, og chokoladefyld...muuuums, og nummer to var en lille skive ananas, som var stegt i noget bananlikør, med kokos, (vil jeg gætte på76.gif den tredie...ja der tænkte jeg godt nok på jer! det var lige som en rugbrød af chokolade, og så med shokolademoose oven på...christ jeg åd....og til sidst var der en klat is med noget mango, så cremet og fin og frisk....at den afsluttede det hele på en underlig facon...det skal altså opleves, og ikke fortælles det her!

undervejs stod kokken så med store armbevægelser og fortalte om den her ret...og hvad vin vi netop drak lige nu, og hvorfor vi drak den her vin til det her fine mad...ja jeg kunne så være ligeglad for jeg sad bare med mit iskolde postevand...

der var ikke meget på tallerkenerne, men føj jeg blev mæt...

da så vi kom over i de tilstødende lokaler, var der kaffe, hjemmebagt kransekage (som min faster selv havde bagt) og til skrubafmad, fik vi noget landskinke (vil jeg gætte på76.gif med flutes, pesto, rødbeder, og to slags ost til...aj det var mams...

vi var så lige ude at kigge menuplanen, og opdagede at en enkelt kuvert (hvis man går derind og spiser) koster ca 695 kroner...og så kommer drikkevarene så oven i...føøøøøj det var mums...

jeg kommer sikkert aldrig ud på den måde igen så jeg vil virkelig proppe den her oplevelse langt ind i hjernen, for det smagte virkeligt lækkert...

Michael var så glad for vores MC:donalds da vi kom hjem, for han er bestemt ikke så madglad som vi andre i familien!

ps/for lige at understrege finheden i stedet her, så var der en lille kurv på toilettet med bind og tampax i, til gæsterne hvis de skulle mangle, og der var creme til hænderne efter håndvask, alt sammen sådan helt spabadsagtigt linet op med levende lys og mørke flotte vaske!

christ, og så kommer man hjem til rodet herhjemme! lol...det var sgu turen værd!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2008

Kaufie

Aj, hvor lyder det da bare vildt lækkert -- dejligt at blive kræset sådan om...

Hvor i al verden ligger den restaurant henne?

Manden og jeg var på Isbryderen for at fejre at jeg flyttede ind hos ham engáng i et andet liv (før børn) Det var også en oplevelse vi snakker om endnu - en masse små retter, der bare komplimenterer hinanden på en helt vidunderlig måde

Mette - sulten

Anmeld

27. oktober 2008

Kaufie

Aj, hvor lyder det da bare vildt lækkert -- dejligt at blive kræset sådan om...

Hvor i al verden ligger den restaurant henne?

Manden og jeg var på Isbryderen for at fejre at jeg flyttede ind hos ham engáng i et andet liv (før børn) Det var også en oplevelse vi snakker om endnu - en masse små retter, der bare komplimenterer hinanden på en helt vidunderlig måde

Mette - sulten

Anmeld

27. oktober 2008

Anja

Jeg ææælsker bare den slags restauranter. Da jeg var sammen med min eks, var vi på sådanne steder 3-4 gange om året. Det kostede hurtigt et par tusinde for to personer hver gang, men det var også super lækkert.

Nu er det efterhånden en del år siden jeg var sådan et sted sidst. Min mand sætter slet ikke pris på den slags spiseoplevelser, så det har været vanskeligt at lokke ham med, men tror vi skal afsted når vi til sommer har 2 års bryllupsdag, det har vi i al fald snakket om

Anmeld

27. oktober 2008

Nadi

Jeg tror det nærmeste jeg kommer på at spise fint da jeg var til min kusines bryllup som blev holdt på Sofiendahl Gods.

Men hvis jeg skulle komme i den situation hvor jeg skulle ud og spise fint, så er det jo godt jeg har set Titanic -bare start for uden og arbejde ind ad 76.gif

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.