Øv...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.137 visninger
15 svar
0 synes godt om
14. april 2011

JustAnotherName

Celina HAR mellemørebetændelse.....igen.

Ligesom sidst, har hun 5 dage med svingende feber. Pt. siger den 39,6.

Hun er snottet og hoster, og har det bare rigtig træls  

Jeg ville gerne have hende til vagtlæge igår aftes, så vi lige kunne få udelukket, at det skyldtes ørerne, og hvis det gjorde, så få gjort noget ved det.

Så vi pakkede os alle sammen i bilen (pigerne var endda kommet i nattøjet), og tog til vagtlægen, som kiggede og konstaterede at Celina's højre tromhinde rigtigt nok VAR rød og irriteret, men det kunne " være eller også ikke-være, at det blev til mere", sagde han. Og det gav ikke mening at behandle med pencilin, for " man er ved at gå væk fra, at kyle omkring med det til højre og venstre, når det alligevel ikke er dét der er løsningen".....hvilket jeg er helt enig i - Der skal selvfølgelig ikke behandles, hvis ikke der er noget!

Allerede en time senere, hjemme igen, kan jeg bare mærke at Celina koger og har det meget værre.
Hun kan ikke ligge stille i samme stilling i 2 sec. Hun er så urolig og ked af det, og kan slet ikke rumme, at være i sin egen krop 

Her til morgen, da hun står op, er hun bare slatten, uoplagt og varm!
Hendes temp. siger 38,9 fra morgenstunden.
Vi slår den ned med flydende panodil. Og så ringer vi til EGEN læge.

I formiddags tog Kenneth hende så til læge. Celina var helt stille og slap. Lægen kiggede hende i ørerne og sagde " Ja, der er en KRAFTIG mellemørebetændelse. Og jeg tror også, at I må regne med, at der sandsynligvis vil gå hul på tromhinden - så I skal ikke blive bange, hvis det pludseligt flyder lidt fra hendes øre"....

Stakkels lille pus.
Hun plejer at være så fuld af energi. Der skal meget til, før hun sidder stille. Idag har hun sovet mere end ellers (hvilket også bare er den bedste medicin, når man har det dårligt!), og i den tid hun har været vågen, har hun enten siddet på arm eller skødet, og bare haft det svært

Nu får hun pencilin og panodil. Og så håber jeg saft-susme, at det virker i en RUF, så hun kan slippe af med alle de dumme smerter. Og forhåbentlig slipper vi også for, at tromhinden sprænger.

Jeg er bare bange for, at Celina vil komme til at bøvle meget med ørerne fremover, da jeg også selv var et såkaldt "øre-barn", da jeg var lille.
Celina har nu haft det 2-3 gange forholdsvis tæt efter hinanden. Og sidste gang var forløbet HELT lignende, hvor vi tog til vagtlæge, som ikke mente det var noget. Men efterfølgende kunne EGEN læge så give os medhold i vores mistanke, og få gjort noget ved det.

Ihvertfald ved jeg nu, at de gange jeg har mistænkt ørerne for at have skylden, der har det holdt stik - Altså når hun får feber, som stiger og falder og stiger igen, og der ligesom ikke er nogen forklaring på hvorfor, men feberen alligevel bliver ved ....så ER der en grund. Og det har hér vist sig, at det som regel er ørerne den er gal med! - Så vil jeg ikke fremover være så afventende, eller tage til takke med vagtlægernes bummelum-løsninger.
Jeg ønsker ikke at behandle for enhver pris, tvært imod går jeg gerne langt for at undgå det. Men når der ER noget, så skal der da også gøres noget ved det!!

Så næste gang, så går vi enten direkte til vores egen læge eller også tager vi selv kontakt til en ørelæge i stedet for.

Jeg er ked af at opleve TO GANGE I TRÆK, at vagtlægerne (endda af to forskellige) sender os hjem uden bedre forklaring eller begrundelse. Og hvor ens barn fortsat er syg, og der så også viser sig, at der VAR noget galt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2011

TbCp

Øv stakkels lille Celina

Hvor er det synd for hende at hun skal have det bøvl

Vi har (7-9-13) aldrig haft de problemer herhjemme, men min venindes datter har også haft det et utal af gange og har fået dræn et par gange.... Hvornår mon de giver det? For de kan vel ikke bare blive ved at fylde penicilin i hende?

God bedring med den lille tøs!!!

Anmeld

14. april 2011

JustAnotherName

TbCp skriver:

Øv stakkels lille Celina

Hvor er det synd for hende at hun skal have det bøvl

Vi har (7-9-13) aldrig haft de problemer herhjemme, men min venindes datter har også haft det et utal af gange og har fået dræn et par gange.... Hvornår mon de giver det? For de kan vel ikke bare blive ved at fylde penicilin i hende?

God bedring med den lille tøs!!!

Jeg syntes også jeg hører om DRÆN og FJERNE POLYPPER i flæng.
Men jeg håber da ikke, at alt sådan noget går hen og bliver nødvendigt!

Gør så er det jo sådan det må være. Men huuuha, jeg vil helst være fri!!

Anmeld

14. april 2011

TbCp

JustAnotherName skriver:

Jeg syntes også jeg hører om DRÆN og FJERNE POLYPPER i flæng.
Men jeg håber da ikke, at alt sådan noget går hen og bliver nødvendigt!

Gør så er det jo sådan det må være. Men huuuha, jeg vil helst være fri!!

Ja det kan jeg godt forstå... I det hele taget skulle ens børn bare aldrig blive syge

Anmeld

14. april 2011

Barbamama

Åh hvor er det bare træls. Det er så irriterende at man ikke føler sig taget alvorligt eller at de af en eller anden grund ikke kan se det! Men jeg håber da snart din dejlige pige er frisk igen!

Anmeld

14. april 2011

KWL

Øv altså. Stakkel. Der er bare næsten ikke noget værre end når man har ondt i ørene.

Håber det i fik hjælper hurtigt så hun kan blive din friske, dejlige pige igen.

Sender mange knus og håb om en rolig nat.

Anmeld

14. april 2011

JustAnotherName

Tak skal I have

Anmeld

14. april 2011

Laulund87

sikke en forskel fra lægevagten til egen læge..

Maria har haft mellemørebetændelse 5 gange på kort tid nu, det er bare noget møg

Håber dit lille pus meget snart får det bedre!

Anmeld

14. april 2011

Ida.

Øv hvor er det træls Katrine og synd for Celina!!

Tag at få bestilt tid hos en ørelæge i en fart - det lyder meget som Annikas forløb med MØB - hun havde også tre omgange lige i træk, vi tog til ørelæge, som med det samme indstillede hende til dræn, det fik hun i - og hun har ikke haft det der ligner øreproblemer siden!!!

God bedring med hende og

Er ked af, at jeg ikke har fået svaret på din besked i gæstebogen. Har travlt i øjeblikket og vi står midt i en livsbeslutning, jeg ikke kan involvere jer i, som det er lige nu....

Men jeg hælder til, at vi to tager ud og spiser en hverdag efter påske engang - hvordan lyder det?

Anmeld

14. april 2011

JustAnotherName

Ida. skriver:

Øv hvor er det træls Katrine og synd for Celina!!

Tag at få bestilt tid hos en ørelæge i en fart - det lyder meget som Annikas forløb med MØB - hun havde også tre omgange lige i træk, vi tog til ørelæge, som med det samme indstillede hende til dræn, det fik hun i - og hun har ikke haft det der ligner øreproblemer siden!!!

God bedring med hende og

Er ked af, at jeg ikke har fået svaret på din besked i gæstebogen. Har travlt i øjeblikket og vi står midt i en livsbeslutning, jeg ikke kan involvere jer i, som det er lige nu....

Men jeg hælder til, at vi to tager ud og spiser en hverdag efter påske engang - hvordan lyder det?

Det lyder godt og som noget vi lige må holde hinanden op på, at få aftalt endeligt. Her er der også nok at se til, så du skal ikke undskylde noget. Jeg har fuld fart over skole-feltet, og så en del fødselsdage og noget sygdom, osv, som skal plejes. Så tiden går!!

Håber ikke I går med noget som er alt for tungt og svært....
Knus og tanker herfra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.