Hvad ville I gøre? Synes ikke de kan være det bekendt :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2011

MinNoah

Det er da bedøvende ligegyldigt! :-) Hvis I synes det navne r pænt, så vælger i da det, pyt med at prinsessen også hedder det....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2011

Fenja09

Synes i skal vælge at kalde hende Josefine, hvis det er det navn i kan lide!

Jeg tænker aldrig over om børn er opkaldt efter de kongelige og med et navn som Josefine, som er så almindeligt og ret udbredt synes jeg slet ikke at i skal overveje andet

Anmeld

14. april 2011

Ciss

Tja, næsten uanset hvad man vælger kan man risikere noget i den stil. Så er der hovedpersonen i en film man aldrig har set, som har samme navn som man har valgt, eller en person i et gammelt sagn eller en eller anden kendt person har valgt samme navn til sit barn osv.

Jeg synes egentlig, at I kan vælge at være totalt ligeglade med, hvad de kongelige finder på. I havde allerede bestemt jer, og hvis folk spørger, så er det jo bare at sige det som det er: " Det havde vi bestemt, før prinsessen fik navn."

Anmeld

14. april 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Altså hvis I gerne vil have at jeres kommende lille pige skal hedde Josefine/josephine, så skråt op med at den ene af kronprinseparrets tvillinger hedder det!

Det vil ihvert fald ikke afholde mig fra at døbe min datter Josephine, hvis vi senere får en pige mere

Anmeld

14. april 2011

Silvermist

Øv hvor træls at de lige nåede at gøre navnet til et royalt ét, men hvis det virkelig er det navn i drømmer om, så synes jeg at I skal holde fast ved det. Har I flere navne i tankerne, så ville jeg dog vælge ét af dem.

Jeg fødte min ældste datter Isabella i juni 2007 og hun blev navnegivet d. 27. juni 2007, kort tid inden navnet blev royalt  Jeg har ofte måttet fortælle andre at min Isabella fik sit navn først, fordi at mange har troet at vi har "efterabet", hvis man kan kalde det dét.

Anmeld

14. april 2011

tingimor

syns i skal beholde det vores lille pige skal hede Sofia og har fået smser heller dagen og facebook beskeder om at nu er navnet kongeligt ovs men vi har nu snakket om det navn i ja 6 mån tid og det skal ikke ændres bare fordi de nu bliver et populært navn 

Anmeld

15. april 2011

Pigent

Maalene skriver:

Hej skønne damer

Ja, nu ligger landet sådan, at vi havde besluttet os for, at den lille prinsesse i min mave skulle hedde Josefine

MEN - nu er det som om Mary og Frederik synes deres lille prinsesse også skal hedde Josefine - forståeligt, men ihh... Hvor er det bare brand-ærgerligt altså

Vi havde snakket om, at vi ville droppe navnet, hvis den lille prinsesse kom til at hedde Josefine, men det er slet ikke så nemt, som det virkede til INDEN det skete

Skal vi gå på kompromis med navnet, for at vores navn ikke bliver et total navne-boom og for alle folk ikke vil spørge, om hun er opkaldt efter prinsessen - eller skal vi bare holde fast?

HVAD VILLE I GØRE?

(Ved godt vi er tidligt på den mht. navne - men det rumsterer bare rundt i hovedet på mig - på forhånd tak for hjælpen piger)

Synes godt i kan tage Josefine. I havde jo bestemt jer for navnet inden den prinsesse Josefine blev døbt. 
Hvis i er bange for at alt for mange vil kom til at hedde det så er der jo også JosefinA?  

Anmeld

17. april 2011

Mille83

Maalene skriver:

Ja, vi har faktisk tænkt lide på Celia til mellemnavn - det har Mary og Frederik i det mindste ikke stjålet Hehe...

Men SMUKT navn din datter har

Tusind tak 

Anmeld

17. april 2011

Carl-Emil's mor

synes I begge skal mærke efter hvad I selv føler er rigtigt, + når I endelig står med hende i armene vil I nok slet ikke være i tvivl om hvad hendes navn skal være

Men selv "sagen" omkring at dele navn med en kongelig, kan jeg godt forstå I ikke synes om.. Det er aldrig fedt at "dele" med nogen som helst, eller konstant blive mødt af "Neeej er hun så opkaldt efter xxx"

Anmeld

17. april 2011

Millesmammi

jeg havde kaldt hende josefine. det er også ét af de navne vi er kommet frem til hvis vores er en pige... og jeg dropper det ikke bare  fordi prinsessen er kommet til at hedde det, men jeg går heller ikke så meget op det det kongehus der .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.