Bekymring angående graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.014 visninger
10 svar
0 synes godt om
14. april 2011

Anonym trådstarter

Hej allesammen

Jeg har siden august '09 været helt uden p-piller, og før det var jeg temmelig glemsom hvad angik at tage mine piller. Jeg har derfor længe haft følelsen af "at være i stykker" da der ingen graviditeter har været.

D. 1 Marts i år, startede jeg på nyt arbejde, og jeg ELSKER det rigtig meget, men som de fleste har jeg 3 måneders prøveperiode, men her til morgen havde jeg en fornemmelse af jeg nok hellere måtte tage en test, som os viste sig at være positiv. Jubii. Og dog, jeg frygter simpelthen for om jeg vil miste mit arbejde hvis jeg kommer og siger det inden min prøveperiode er overstået.

Er der nogen som kan give nogle råd? Skal jeg gribe chancen og fortælle det nu 1½ månede før min prøveperiode er slut, eller skal jeg vente til jeg ved jeg er fuldt ud ansat og ikke bare sådan lige kan blive fyret.

Min chef er selv lige blevet far, så af alle mennesker ville man tro han ville blive glad og ikke fyre mig. Hvad skal jeg gøre?

Min kæreste og jeg er begge rigtig glade, men tør nærmest ikke glæde mig for meget. Har selv haft tanken at spørge min chef om jeg ville miste arbejde, og skulle det ske, tror jeg hellere jeg vælger en abort frem for at miste mit arbejde, for det betyder utrolig meget for mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2011

smlmea

Tillykke med maven..

Nej du skal ikke sige noget som helst,en arbejdsgiver har ikke krav på at vide noget før 3 måneder før termin,så arbejd du bare vidrere..

Anmeld

14. april 2011

kiwilouise

Anonym skriver:

Hej allesammen

Jeg har siden august '09 været helt uden p-piller, og før det var jeg temmelig glemsom hvad angik at tage mine piller. Jeg har derfor længe haft følelsen af "at være i stykker" da der ingen graviditeter har været.

D. 1 Marts i år, startede jeg på nyt arbejde, og jeg ELSKER det rigtig meget, men som de fleste har jeg 3 måneders prøveperiode, men her til morgen havde jeg en fornemmelse af jeg nok hellere måtte tage en test, som os viste sig at være positiv. Jubii. Og dog, jeg frygter simpelthen for om jeg vil miste mit arbejde hvis jeg kommer og siger det inden min prøveperiode er overstået.

Er der nogen som kan give nogle råd? Skal jeg gribe chancen og fortælle det nu 1½ månede før min prøveperiode er slut, eller skal jeg vente til jeg ved jeg er fuldt ud ansat og ikke bare sådan lige kan blive fyret.

Min chef er selv lige blevet far, så af alle mennesker ville man tro han ville blive glad og ikke fyre mig. Hvad skal jeg gøre?

Min kæreste og jeg er begge rigtig glade, men tør nærmest ikke glæde mig for meget. Har selv haft tanken at spørge min chef om jeg ville miste arbejde, og skulle det ske, tror jeg hellere jeg vælger en abort frem for at miste mit arbejde, for det betyder utrolig meget for mig.

hvor langt er du henne?

Anmeld

14. april 2011

Fru Aagaard

Først et STORT tillykke, det også længe at prøve, uden der er sket noget

Jeg kan ikke vælge hvad du skal gøre, men uanset hvad må man ikke fyre en gravid.

Held og lykke med det - men hov, jeg forstår ikke du vil vælge arbejde fremfor barnet, da du skrev du vil vælge abort..

Men, det jo hver sin mening, håber alt lykkedes for jer, nu når i har ventet så længe..

Anmeld

14. april 2011

Anonym trådstarter

Ikke ret langt, det var i slutningen af sidste uge min mens skulle være kommet, men er udeblevet.

Anmeld

14. april 2011

Frøken J.

Altså nu kan man jo diskutere hvad der er moralsk rigtigt og forkert, men jeg ville vente med at sige det. Du har slet ikke pligt til at sige noget endnu, og selvom han ikke må fyre dig på det grundlag, kan han jo i princippet bare opfinde en anden årsag i din prøveperiode, hvis det er det han vil. Ydermere er det jo ikke sikkert, at det går godt. Det lyder lidt ondt, du må ikke misforstå mig! Men de første 3 måneder er jo risikomånederne, så jeg ville slet ikke tage den snak med min chef før de måneder var gået, med mindre arbejdet var meget fysisk hårdt og udgjorde en risiko for min graviditet

Anmeld

14. april 2011

Anonym trådstarter

Fru Aagaard skriver:

Først et STORT tillykke, det også længe at prøve, uden der er sket noget

Jeg kan ikke vælge hvad du skal gøre, men uanset hvad må man ikke fyre en gravid.

Held og lykke med det - men hov, jeg forstår ikke du vil vælge arbejde fremfor barnet, da du skrev du vil vælge abort..

Men, det jo hver sin mening, håber alt lykkedes for jer, nu når i har ventet så længe..

Jeg blev fyret fra mit tidligere arbejde, da jeg valgte at smide mine p-piller, og det er jo så snart 2 år siden. Og det er med sved og tårer jeg endelig har fået noget, og skulle jeg blive fyret, tør jeg ikke tage chancen for ikke at ville kunne forsørge mit barn. Selvfølgelig har jeg min dejlige kæreste, men kan jo ikke leve af ham og kommunen.

Og tusinde tak, synes os det er rigtig lang tid, og det har os kostet en del graviditetstest igennem tiden. Så sad og græd og tog et billede af testen i morges da den var positiv, simpelthen fordi jeg ikke troede på det.

Anmeld

14. april 2011

Moar2011

Anonym skriver:

Hej allesammen

hvis det var mig, ville jeg vente til prøve tiden var over ..

Anmeld

14. april 2011

Anonym trådstarter

Secrets skriver:

Altså nu kan man jo diskutere hvad der er moralsk rigtigt og forkert, men jeg ville vente med at sige det. Du har slet ikke pligt til at sige noget endnu, og selvom han ikke må fyre dig på det grundlag, kan han jo i princippet bare opfinde en anden årsag i din prøveperiode, hvis det er det han vil. Ydermere er det jo ikke sikkert, at det går godt. Det lyder lidt ondt, du må ikke misforstå mig! Men de første 3 måneder er jo risikomånederne, så jeg ville slet ikke tage den snak med min chef før de måneder var gået, med mindre arbejdet var meget fysisk hårdt og udgjorde en risiko for min graviditet

Så er spørgsmålet; Hvad er fysisk hårdt?

Jeg arbejder jo på et større landbrug hvor jeg passer ca 125 kalve i flere størrelser. Og der er en del hårdt arbejde når der skal fodres og muges ud, hvilket jeg ikke kan komme udenom.

Anmeld

14. april 2011

Frøken J.

Anonym skriver:

Så er spørgsmålet; Hvad er fysisk hårdt?

Jeg arbejder jo på et større landbrug hvor jeg passer ca 125 kalve i flere størrelser. Og der er en del hårdt arbejde når der skal fodres og muges ud, hvilket jeg ikke kan komme udenom.

Altså vil nok sige, at det handler meget om løft. Tunge løft skal du passe på med. Jeg havde planer om at vende tilbage til mit fritidsjob i Tiger før jeg blev gravid, men med tanke på mange gange om dagen at løfte sindssygt tunge kasser med varer, kom jeg på bedre tanker.. Du skal i hvert fald lytte til din krop!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.