Svært at blive gravid 2. gang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.974 visninger
11 svar
0 synes godt om
14. april 2011

marollemarie

Jeg har en dejlig pige på 2 år, men vil så gerne have en lille størrelse igen. Men det tager lidt tid denne gang synes jeg. Min kæreste og jeg har prøvet nu i 8 mdr. uden held. Kan kroppen have glemt hvordan man bliver gravid? :-)

Er der andre, der synes det er svært at blive gravid anden gang?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2011

Muffinmus

Nej, den har faktisk ofte lidt lettere ved det når det kommer til stykket. Men det kan være meget forskelligt fra person til person, og din krop vil bareikke lige give dig gevinst helt så hurtigt den her gang:-)

Men 8 mdr er en okay tid, det skal nok komme lige om hjørnet:-)

Anmeld

14. april 2011

marollemarie

Det ville jo også være mere logisk, hvis det gik lettere anden gang. Måske er det også derfor jeg er lidt utålmodig

Anmeld

14. april 2011

tinasmor

en anden ting kan være (håber jeg selvfølgelig ikke) at en af jer måske har et eller andet der ikke gør at I så nemt bliver gravide, men at I var heldige første gang. Dette håber jeg selvfølgelig ikke, og for at der snart er gevist med 2 streger.

Anmeld

14. april 2011

linemouse

Åh, jeg tror, at det er SÅ forskelligt. Jeg tror, at manskal passe på med at sige, at det er nemmere 2. gang.. Eller det er måske videnskabeligt bevist?

Nå, men jeg har en veninder i hver grøft:

Den ene prøvede 5 år med deres første barn  og blev gravid efter 1 måned med nummer 2.

Den anden blev gravid på 14 dage første gang - og ventede 2 år på nummer 2.

8 mdr er meget normalt. Siger de kloge ikke, at 80 procent er gravide indenfor 1 år. Det skal nok komme. Tester du for ægløsning?

Anmeld

14. april 2011

9510

marollemarie skriver:

Jeg har en dejlig pige på 2 år, men vil så gerne have en lille størrelse igen. Men det tager lidt tid denne gang synes jeg. Min kæreste og jeg har prøvet nu i 8 mdr. uden held. Kan kroppen have glemt hvordan man bliver gravid? :-)

Jeg havde MEGET svært ved at blive gravid 2. gang, der gik lidt over 7 år

Håber da ikke i skal vente så længe

Anmeld

14. april 2011

marollemarie

linemouse skriver:

Åh, jeg tror, at det er SÅ forskelligt. Jeg tror, at manskal passe på med at sige, at det er nemmere 2. gang.. Eller det er måske videnskabeligt bevist?

Den ene prøvede 5 år med deres første barn  og blev gravid efter 1 måned med nummer 2.

8 mdr er meget normalt. Siger de kloge ikke, at 80 procent er gravide indenfor 1 år. Det skal nok komme. Tester du for ægløsning?

Ikke endu, men det kan da være, at jeg skulle prøve. Jeg synes bare, at der noget omstændigt. Men det er jo en lille ting, hvis det kan hjælpe.

Anmeld

14. april 2011

marollemarie

linemouse skriver:

Ja, det er rigtigt. Der er nok ikke en simpel formel, der passer på alle. Heldigvis

Anmeld

14. april 2011

Mira0911

marollemarie skriver:

Det tog os lige omkring 8 mdr før jeg blev gravid igen her 2. gang.... Nogle bliver det hurtigt og andre tager det tid... 

Med den første gik der under 3 mdr så var jeg gravid... 

Anmeld

14. april 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg tror, at det er meget forskelligt fra person til person - jeg blev gravid efter 1 mdr. da vi prøvede 2. gang (1. gang gik der 3 mdr.)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.