Er det nu? Hjælp mig lige lidt piger...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.990 visninger
28 svar
0 synes godt om
14. april 2011

Chewy

Hej piger,

Jeg er i dag 38+2 og er efterhånden ved at være godt forvirret. Håber I kan hjælpe mig med at finde ud af, hvad det er, der sker.

Sagen er den, at jeg ikke på noget tidspunkt i min graviditet har haft plukkeveer, jeg selv har lagt mærke til. Ingen med smerter el. lignende.

Natten til onsdag vågnede jeg så med ondt i lænden og menstruationslignende smerter. Ikke noget voldsomt men alligevel så de nev en del. Selve onsdag (igår) havde jeg så fortsat en del mensessmerter, og jeg tilbragte det meste af dagen på sofaen fordi de faktisk nev en del og kom bare jeg foretog mig det mindste. I nat havde jeg så regelmæssige menssmerter - 12 min mellem hver mens smerte som virkelig nev til. Jeg vågnede af dem hver gang, for hold da op, hvor de bed.

Nu er jeg så stået op, har været i bad osv. og de er der stadig. Ikke så regelmæssigt, men de kommer en gang imellem så jeg dælme er ved at tabe pusten.

Jeg har en del slimet (undskyld detaljerne) udflåd og i går var der en lille smule blod i (vel det de kalder tegnblødning).

Jeg er skrup forvirret i forhold til, hvad det er, der sker. I princippet kan der jo godt gå længe endnu, men det er bare kommet så pludseligt med de plukkeveer/menssmerter, at jeg faktisk tænkte, at nu var det nok nu. Men det kan også være, det bare skal være sådan op mod fødslen?

Er der nogen af jer tøser, der har oplevet noget lignende? Og var I på vej i fødsel, eller hvad skete der?

Er 1. gangsfødende så aner virkelig ikke, hvad jeg skal tro. Synes min krop sender mig en masse blandede signaler og synes virkelig det er svært at tyde.

Tak fordi I læste med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2011

Ni-ko-li-ne

du har helt 100% haft plukke veer... de gør ikke ondt, derfor bemærker mange dem ikke... Men de kommer når livmoderen øver sig i at føde...

jeg har aldrig haft veer (fik PKS) men det lyder da som mange bskriver dem..

det er helt sikkert slimproppen og tegnblødning du har oplevet... men igen, der kan stadig gå 14 dage...

jeg krydser da fingre!

Anmeld

14. april 2011

ZamanogDania

Jeg havde det os menstruation smerter, men bare lidt værre end det. Og det kom i mellem rum ligesom dig. Det stikker under maven.
Ihhh hvor spændelig. Glæder mig til en Update

Anmeld

14. april 2011

Chewy

Ni-ko-li-ne skriver:

du har helt 100% haft plukke veer... de gør ikke ondt, derfor bemærker mange dem ikke... Men de kommer når livmoderen øver sig i at føde...

jeg har aldrig haft veer (fik PKS) men det lyder da som mange bskriver dem..

det er helt sikkert slimproppen og tegnblødning du har oplevet... men igen, der kan stadig gå 14 dage...

jeg krydser da fingre!

Ja, der var en dag, hvor min læge mærkede på min mave, og sagde "hov, der var lige en lille plukkeve" og den mærkede jeg ikke, så ja, de er der helt sikkert Har bare været forskånt for, at de har været ubehagelige

Uh, jeg må væbne mig med tålmodighed og se, om de ikke kunne finde på at tage til i styrke. Håber ikke jeg skal gå i 14 dage med de her plukkeveer

Anmeld

14. april 2011

Chewy

ZamanogDania skriver:

Jeg havde det os menstruation smerter, men bare lidt værre end det. Og det kom i mellem rum ligesom dig. Det stikker under maven.
Ihhh hvor spændelig. Glæder mig til en Update

Ja, jeg føler også de er en del værre end almindelige menssmerter, så håber virkelig, de bliver til mere...

Skal selvfølgelig nok komme med en update, hvis jeg skulle være så heldig, at der sker yderligere

Anmeld

14. april 2011

Ni-ko-li-ne

Chewy skriver:

Ja, der var en dag, hvor min læge mærkede på min mave, og sagde "hov, der var lige en lille plukkeve" og den mærkede jeg ikke, så ja, de er der helt sikkert Har bare været forskånt for, at de har været ubehagelige

Uh, jeg må væbne mig med tålmodighed og se, om de ikke kunne finde på at tage til i styrke. Håber ikke jeg skal gå i 14 dage med de her plukkeveer

egentlig er det jo veer du har og ikke plukke veer...

men jeg håber bestemt heller ikke du skal gå 14 dage med veer!!! hvis det er så kan du da ringe til JM... måske hun vil se på dig og tjekker om der er livmoderhalt tilbage om du er lidt åben eller andet

Anmeld

14. april 2011

Chewy

Ni-ko-li-ne skriver:

egentlig er det jo veer du har og ikke plukke veer...

men jeg håber bestemt heller ikke du skal gå 14 dage med veer!!! hvis det er så kan du da ringe til JM... måske hun vil se på dig og tjekker om der er livmoderhalt tilbage om du er lidt åben eller andet

Ja, det må jo være veer - lyder bare så vildt i mine ører Jeg har veer - wuhuuuu

Har en jordemodertid på onsdag i næste uge, men hvis det fortsætter sådan her, tror jeg, at jeg ringer til hende. Kan ikke vente så længe. Eller skal jeg hellere ringe til fødegangen, tror du?

Anmeld

14. april 2011

Ni-ko-li-ne

Chewy skriver:

Ja, det må jo være veer - lyder bare så vildt i mine ører Jeg har veer - wuhuuuu

Har en jordemodertid på onsdag i næste uge, men hvis det fortsætter sådan her, tror jeg, at jeg ringer til hende. Kan ikke vente så længe. Eller skal jeg hellere ringe til fødegangen, tror du?

se, det har jeg bare slet ikke forstand på....

hmmm.... jeg ville ringe til JM tror jeg

Anmeld

14. april 2011

Mercedes & Catalinas Mor

Det lyder som om den lille snart kommer ud  Det er de samme tegn som ved min sidste fødsel, og der gik cirka 48 timer fra den første svage mens. smerte til de kraftige fødselsveer gik igang. Og 7 timer efter var hun ude

Så du kan da nok godt begynde at forberede dig på det mentalt og praktisk.

Pøj pøj

Anmeld

14. april 2011

anmaj

det kunne godt lyde som om det er ved at være tid...

ikke for at være nedslående eller noget... men da min søster fik min niece gik hun i 4 dage med rigtige veer med skiftende mellemrum...  så du kan nok risikere at du kan gå i nogle dage med dine smerter...

men vil helt sikkert sende dig en masse smertelindrende tanker så du kan få nok hvile til at blive helt klar..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.