Hej piger,
jeg har brug for et godt råd, så nu trækker jeg lige på Jeres ekspertise, selvom jeg ikke er den mest flittige til at få kommenteret på Jeres indlæg for tiden 
Meget kort fortalt, så havde Jørn det faktisk rigtig, rigtig svært efter Felix var født. Hans umiddelbare tanke da han så ham første gang var: "var det bare det"? Altså, han mente ikke at Felix var "nok" i forhold til hvor ondt jeg havde haft det, og hvor svært/hårdt/og alt mulig andet det havde været at få ham - fra kvalme til og med fødsel 
Han var meget ked af det den første aften, og følte slet ikke han elskede Felix eller ville komme til det. Jeg forsøgte at berolige ham med, at det er ganske normalt, og at det ligeså stille ville kravle ind under huden på ham, og håbede på jeg ville få ret...
Jørn blev beroliget, og vi valgte at han skulle sove på sygehuset med Felix og jeg, selvom vi selv skulle betale for det. Således opretholdte vi vores lille baby-"lykke"-bobble i hele 4 dage, og var bare os 3 og minimalt antalt besøgende.
Allerede efter 1 døgn kunne Jørn berette om, at han var ramt langt ind i hjertet, og kunne mærke følelserne vokse fra minut til minut, og jeg fornemmede hanblev mere rolig.
I dag har jeg udfyldt et par siden i "barnets bog" - bl.a. "mors tanke da hun så dig første gang" og der er så også plads til "fars tanker.." - det fortalte jeg Jørn, og fortrød det lidt. Han vil nemlig ikke skrive til Felix hvordan han havde det, og det kan jeg måske godt forstå. Samtidig kunne jeg mærke, at Jørn blev banket lige tilbage til følelsen af "var det bare det" og at han har dårlig samvittighed over at have tænkt sådan. Det skærer mig langt ind i hjertet at han har (haft) det så skidt, selvom jeg kan mærke han har det rigtig godt nu - også med sin nye rolle.
Jeg roser ham, for at være en god og dygtig far (og mener det!) og opmuntrer ham til at være sammen med Felix når han har lyst - hvilket heldigvis er rigtig tit 
Men hvad gør jeg for at afhjælpe hans dårlige samvittighed? Fortsætter som nu, med ros, plads og kærlig opmuntring, eller skal der mere til? Har han det reelt rigtig skidt?
Vil lige tilføje, at han selv fortalte hvor svært han havde det den allerførste aften, og at han generelt fortæller mig hvis der er noget galt - så hvis han selv var klar over at noget var galt, er jeg sikker på han ville sige det til mig...
Så piger - hjælp!