Ja koster det noget? Det gør det vel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. april 2011

Mira0911

ladydan1 skriver:

heheh du lyder som mig da jeg skulle steriliseres ved mit sidste kejsersnit..

Jeg spurgte også om det ikke bare kunne fjerne det hele, men nej.

Lægen sagde at for det første er det en stor operation at få fjernet livmoderen..og det øger faktisk også faren for kræft i de andre underlivs organer. 

Jeg har fået klippet æggestokken (har kun en) og det er så det :-) Man kan også få sat klips på.

I dag er der jo så selvbetaling for både manden og kvinden, så hvad i vælger er vel nok afhængigt af økonomien.

Men ellers er jeg personligt glad for at være blevet steriliseret.

Sisse

Klips på æggestokkene? Lyder ret nyt, har aldrig hørt om det... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2011

karina1980

MoarJ skriver:

Vi er herhjemme blevet enige om at vi skal ikke have flere børn... Slet ikke med 2 ens graviditeter indtil videre... 

Koster det ikke knaster at få fjernet livmoderen? 

Koster det ikke også lidt for herren, og få klippet den gyldne streng? 

Håber nogle kan hjælpe... 

du kan på en privat klinik få fjernet livmoderen, prisen kender jeg ikke, men indgrebet gør at du går i overgangs aldren med det samme, med alle de gener der følger med denne,

selv har jeg fået sat klips på mine æggeleder og det har da holdt mig steril i snart 5 år nu.

men det ikke længere alle steder de vil gøre det på personer under 30 år

det kræver henvisning fra lægen at blive stereliseret og selve operation koster fra 8-11000 alt efter om man er mand eller kvinde.

efter henvisning skal man som regel til 1-2 samtaler på sygehuset inden de vil udføre indgrebet.

men fra man henvender sig til lægen til indgrebet udføres er der som regel ½ års ventetid/tid til at fortryde.

men der findes jo mange præventionsmetoder, dem ville jeg afklare før et indgreb og skal en af jer have det foretaget, så lad manden, det et mindre indgreb på ham, end det er på dig

Anmeld

13. april 2011

Nemesis

MoarJ skriver:

Klips på æggestokkene? Lyder ret nyt, har aldrig hørt om det... 

nææh ikke vildt nyt, men smart er det..

:-) Sisse

Anmeld

13. april 2011

LISBETH:-)

Sterilisation sker via små snit gennem bugvæggen i underlivet, hvor livmoder, æggeledere og æggestokke ligger midt for. Ved operationen lukker man for passage gennem æggelederne. Derved hindres sædceller fra manden i at nå frem til det måske ventende æg. Befrugtning kan ikke længere ske ad den naturlige vej. Ægget kan altså heller ikke komme igennem æggelederen til livmoderen. Ægget går til grunde og opløses – på samme måde som alle andre modne æg, der ikke bliver befrugtet gennem hele kvindens liv.

Der er to forskellige måde at sterilisere kvinder på. I begge tilfælde sker det som regel i fuld bedøvelse under kortvarig indlæggelse eller ambulant.

Kikkertmetoden

Den almindeligste metode er den såkaldte ”kikkertmetode” ( laparoskopi). Gennem et lille snit i huden under navlen indføres et tyndt metalrør til bughulen. Det er forsynet med lys og optik og virker som en lille kikkert. Gennem laparoskopet kan der også indføres slanke instrumenter. Æggelederne opsøges og lukkes enten ved opvarmning, brænding eller ved at klemme dem sammen med klips eller gummiringe.

Operation

I sjældne tilfælde viser det sig at være teknisk vanskeligt at sterilisere ved laparoskopi. Men så har man da stadig den gode gamle metode, hvor man ved operationen går ind gennem et lille (såkaldt bikini-snit) på tværs nedadtil på maven, finder frem til æggelederne og lukker dem. Her er der altså tale om en ”rigtig” operation, som i omfang og tid kan sammenlignes med en blindtarmsoperation.
    MAN STERILISERE ALTSÅ IKKE VED AT FJERNE LIVMODEREN DET TROR JEG NÆPPE DU FINDER EN LÆGE I DK DER GÅR MED TIL. OVENSTÅENDE ER DEN/DE MÅDER MAN GØR DET PÅ!

Anmeld

13. april 2011

Mira0911

ladydan1 skriver:

nææh ikke vildt nyt, men smart er det..

:-) Sisse

Det kan alle? eller?

Anmeld

13. april 2011

Oliver,Troia&Wictor

MoarJ skriver:

Det troede jeg da godt nok man selv bestemte...

Nej man skal være syg i livmoderen for at få den fjernet eller risiko for sygdom, har selv undersøgt da jeg ville have min fjernet, men fik det heldgvis ikke da jeg nu er gravid  igen -ved uheld- men den besked fik jeg af min læge...

Anmeld

13. april 2011

Nemesis

MoarJ skriver:

Det kan alle? eller?

ja se her :-)

http://www.netdoktor.dk/sunderaad/fakta/sterlisationkvinder.htm

Sisse

Anmeld

13. april 2011

henh01

MoarJ skriver:

Okey - Er det ikke en lægen sætter op? 

jo eller en gynægolog Man køber den på apoteket (efetr at have fået en recept ved lægen)

Anmeld

13. april 2011

slettet_7530

MoarJ skriver:

Jo det kan vi helt sikkert.. Men vi er blevet enig om at en af os skal steriliseres... 

sæt igang

Anmeld

13. april 2011

Hansen97

MoarJ skriver:

Vi er herhjemme blevet enige om at vi skal ikke have flere børn... Slet ikke med 2 ens graviditeter indtil videre... 

Koster det ikke knaster at få fjernet livmoderen? 

Koster det ikke også lidt for herren, og få klippet den gyldne streng? 

Håber nogle kan hjælpe... 

Ja det koster vist mellem 10 og 13000 for en kvinde at blive steriliseret. Afbryde passagen fra æggestokke til livmoder...
Jeg blev steriliseret for 2 år siden, var 29 år... Vi skulle ikke have flere børn og jeg ville ikke fylde mig selv med hormoner eller udsættes for hvad nu hvis.. han ville ikke så det blev mig.. Var ikke en hård omgang....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.