Ja koster det noget? Det gør det vel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. april 2011

Mira0911

STN skriver:

Jeg vil da også sige, at det da er lidt voldsomt bare at få fjernet livmoderen!!! Og det kan man vidst heller ikke bare få gjort, du er jo ikke syg....

Hvad med bare at beskytte jer mod graviditet? Så kan I altid "fortryde" HVIS nu I gerne vil have flere børn en dag... hehe

Kender ellers en som er super rask og har fået fjernet livmoderen... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
MoarJ skriver:

Det troede jeg da godt nok man selv bestemte...

Nej, det kan du ikke selv bestemme.

Jeg har en veninde som har haft mange problemer med sit underliv og de har først ville fjerne hendes æggestokke sidste år, hvor hun blev 40 år. Hun kunne desværre ikke få børn med sin mad pga. nedsat sædkvalitet.

Men hvorfor bare ikke beskytte sig som alle andre

Anmeld

13. april 2011

Mira0911

Nej, det kan du ikke selv bestemme.

Jeg har en veninde som har haft mange problemer med sit underliv og de har først ville fjerne hendes æggestokke sidste år, hvor hun blev 40 år. Hun kunne desværre ikke få børn med sin mad pga. nedsat sædkvalitet.

Men hvorfor bare ikke beskytte sig som alle andre

Det kan vi også sagtens... Vi er blevet enige om at en af os skal sterilliseres... 

Anmeld

13. april 2011

otlitrom

Jeg er ret sikker på man ikke bare sådan lige fjerner livmoderen/æggestokkene for at gøre en kvinde steril. Det har jo ogaå andre funktioner end at bære et barn....

Jeg tror du skal med din læge om, hvilke muligheder der er.

Anmeld

13. april 2011

Sitrani

MoarJ skriver:

Kender ellers en som er super rask og har fået fjernet livmoderen... 

Nå, okay... det var da vildt nok... troede jeg ikke man kunne, medmindre man var syg..... synes det er ret drastisk at gøre i hvert fald... det er jo mest naturligt, at beholde livmoderen i kroppen.....

Anmeld

13. april 2011

Mira0911

STN skriver:

Nå, okay... det var da vildt nok... troede jeg ikke man kunne, medmindre man var syg..... synes det er ret drastisk at gøre i hvert fald... det er jo mest naturligt, at beholde livmoderen i kroppen.....

Nu kender jeg ikke alle former for sterillisering, men der må være andre end lige livmoderen... 

Anmeld

13. april 2011

Mira0911

kitty skriver:

Jeg er ret sikker på man ikke bare sådan lige fjerner livmoderen/æggestokkene for at gøre en kvinde steril. Det har jo ogaå andre funktioner end at bære et barn....

Jeg tror du skal med din læge om, hvilke muligheder der er.

Ja, håber han vil samarbejde, ikke lige hans punkt for tiden mens jeg er gravid... Undgår også hver gang og komme ind til ham... kan sikkert tage snakken med en sød kvindelig læge... 

Anmeld

13. april 2011

henh01

Hejsa

Jeg vil blot fortælle at du kan få en hormon spiral der sidder i 5 år og koster 1200 kr - dvs inden du går i overgangsalderen vil du bruge omkring 6000 kr på nye hormonspiral

Jeg kender 3 der er blevet neutraliseret og de har nu alle fortrudt. De er gået fra deres tidl mænd/koner og har nu fundet en ny osv...

Anmeld

13. april 2011

Mira0911

henh01 skriver:

Hejsa

Jeg vil blot fortælle at du kan få en hormon spiral der sidder i 5 år og koster 1200 kr - dvs inden du går i overgangsalderen vil du bruge omkring 6000 kr på nye hormonspiral

Jeg kender 3 der er blevet neutraliseret og de har nu alle fortrudt. De er gået fra deres tidl mænd/koner og har nu fundet en ny osv...

Okey - Er det ikke en lægen sætter op? 

Anmeld

13. april 2011

Nemesis

heheh du lyder som mig da jeg skulle steriliseres ved mit sidste kejsersnit..

Jeg spurgte også om det ikke bare kunne fjerne det hele, men nej.

Lægen sagde at for det første er det en stor operation at få fjernet livmoderen..og det øger faktisk også faren for kræft i de andre underlivs organer. 

Jeg har fået klippet æggestokken (har kun en) og det er så det :-) Man kan også få sat klips på.

I dag er der jo så selvbetaling for både manden og kvinden, så hvad i vælger er vel nok afhængigt af økonomien.

Men ellers er jeg personligt glad for at være blevet steriliseret.

Sisse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.