mælk og ørebørn...??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.388 visninger
5 svar
0 synes godt om
24. oktober 2008

Sille

Freja er jo ørebarn og skal muligvis have dræn. Nu er der så en del der har sagt til mig at jeg skal droppe mælk til hende. Dette skulle hjælpe hende til ikke at få mellemørebet. hele tiden...

Er der nogen der har erfaring med dette????????

- sille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2008

ka li ja

jeg har ingen erfaring, for da vi havde bestemt os for at prøve, blev jeg frarådet det medmindre lægen havde sagt go for det, for der er mange vitaminer der kommer til at mangle fra den rigtige mælk...
og så virker det med mælken altså kun for nogle

Anmeld

24. oktober 2008

ivfmarie

Vi er begyndt på mælkefri diæt til Malte fordi vi(incl lægen) mistænker lactoseintolerence evt mælkeallergi. Han døjer også med ørene - men det er dog symptomer fra maven der gør at vi prøver at droppe mælk.

Jeg syns I skal snakke med en læge om det, for der er bestemt ikke neogen grund til at droppe mælken hvis ikke Freja viser (andre) tegn på overfølsomhed overfor mælk.
Det er kun en ganske lille procentdel af mælkeallergikerne der også døjer med ørene på grund af allergien.

Marie - der for tiden afprøver alternative opskrifter... forestil jer lige risengrød uden mælk

Anmeld

24. oktober 2008

Marco2

At droppe mælken uden lægeligt råd er ikke tilrådeligt.

Sundhedsstyrelsen advarer om brugen af en bestemt bog og de skriver:

De fleste kan tåle mælk og gluten og der er ikke dokumentation for sundhedsgevinster ved at udelukke disse fødevarer, med mindre barnet har fået diagnosticeret mælkeallergi eller glutenallergi. Det er en ekspertopgave at rådgive om mælke- og glutenfri diæt. De færreste forældre har tilstrækkelig ernæringsmæssig viden til at sikre deres børn en nærende kost uden mælk og gluten.

Komælk, risdrik, sojadrik og havredrik

Mælk er en vigtig del af små børns kost, fordi den er rig på mange forskellige vitaminer og mineraler og indeholder protein af høj kvalitet. For små børn er mælk desuden en vigtig energikilde.

En passende mængde mælk og mælkeprodukter for et barn omkring et-årsalderen er 3½ dl til ½ liter om dagen. Ikke mere, for så kan mælken tage plads op for anden mad, der bidrager med andre vigtige næringsstoffer.

Risdrik, sojadrik og havredrik har intet med mælk at gøre og kan ikke anvendes som modermælkserstatning eller fuldgyldige alternativer til komælk. Risdrik og havredrik indeholder meget lidt protein og har ikke noget naturligt indhold af vitaminer og mineraler. Risdrik og havredrik kan tidligst anvendes efter 3 års-alderen.

Men nu kan jeg desværre ikke huske hvor jeg har læst det, men der er nogen der har fundet ud af at der er en sammenhæng hvorvidt den kost vi tilbyder er økologisk eller ej. At de E-numre, og nu kan jeg jo ikke huske det, men at de gør et eller andet... Så man skal for såvidt give de små økologisk mad.

Nå, men håber I finder ud af hvad der er galt. Men det er nok en dårlig idé bare at skippe mælken uden at have forhørt jer his nogen som virkelig ved noget om det.

AG

Anmeld

25. oktober 2008

Sille

Ja jeg er heller ikke meget for det, men mange siger at mælken har indvirkning på ørebørn.. hvordan ved jeg ikke. Men ja jeg vil da lige konferere med vores ørelæge. Skulle bare lige høre hvad i kloge piger havde at sige først..

Anmeld

25. oktober 2008

Muffinmus

Har en bekendt der havde et ørebarn og dropppede mælken...efter det har hun kun haft problemer med ørenen en gang på 5 år60.png
Og en kolloga der droppede mælken til sin knægt da han som 1 årig havde været indlagt 2 gange allerede...derefter ikke en eneste gang!!
Så dem jeg kender der har gjort det der har det virket i stor stil.
Men så skal de selvfølgelig have tilskud ved siden af..og masser af havregryn da der er kalk i60.png

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.