Tak for svar allesammen.. Hun er bare en lille kræsen pind (som de fleste andre børn), og ville nok spise rugbrød en hel måned, medmindre jeg serverede spaghetti og lasagne hver dag..
Jeg er jo ikke vant til at have hende hver dag, og ved allerede nu, at aftensmaden bliver én af de punkter vi får svært ved, fordi hun nægter at prøve noget nyt, og mit mad er jo "nyt", i og med, at hun er vant til noget andet.. Det har været okay bare at lave "hendes" mad i weekenderne, men nu er det jo hver eneste dag, også kommer vi jo automatisk til at skifte til "min" mad..
Men vi lavede madplan til en måned for et par uger siden, og den gennemgik jeg sammen med hende.. Det hun absolut ikke kunne lide, det stregede vi ud, også kom hun med nye forslag istedet for. Og det som hun ikke vidste hvad var, det blev på listen, for så vidste vi om hun kunne lide det til en anden gang.. Istedet for kogte grøntsager, er de enten lynstegte, har fået en tur i ovnen, eller rå..
Jeg var bare lidt i tvivl om det med rugbrøds maden, for det fik vi nemlig ikke lov til da jeg var lille, og vi spiste hvad der var på bordet.. Kunne vi ikke lide kødet, så var der altid kartoflerne... Og jeg har ikke kæmpe traumer fra dengang, og husker også måltiderne som noget hyggeligt.... Men det er vel bare sådan vi gør herhjemme så (altså giver hende rugbrød, hvis hun ikke vil have det vi andre får), indtil hun har vænnet sig til "min" mad, og min måde at lave maden på 
Anmeld