Grynt/Tina skriver:
Jeg har selv et barn der har taktil skyhed og nægter det meste af hans mad. Med tiden har han faktisk lært at spise et par enkelte ting, men det er absolut fordi vi respektere hans nej og lader han spise hans rugbrød istedet for.
Det er så særlige forhold i jeres hjem, det er jo ikke noget, man kan bruge i en generalisering.
Her spiser man, hvad der serveres (menuen bliver planlagt med hensyntagen til, hvad familiemedlemmerne kan lide, og ofte er vores datter med til at planlægge, hvad vi skal have), og hvis man ikke spiser aftensmaden, får man ikke andet.
Jeg synes generelt, at det der medbestemmelse fra børnenes side er ved at tage overhånd, det er mit ansvar som forælder, at mine børn får en sund, varieret kost, og nogle gange skal jeg tage nogle valg for dem, som ikke er populære - det gælder oprydning, opførsel, sengetider og mange andre ting - og herunder også, at de lærer at spise, hvad der bliver serveret, og at de ikke bare selv kan diktere, hvordan tingene skal være og så vælge at spise rugbrød i en måned.
Anmeld