20+0 så idag er jeg præcis halvvejs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2011

quindelist

Nynne88 skriver:

Det er da helt sikkert det du mærker, og om en uge mærker du den sikkert endnu mere.

Det var da noget tosset noget at hun ikke kunne se det rigtigt? Du var da langt nok henne? hmm.

Jeg skal på mandag, glæder mig sådan. Men det er så skønt at det er påskeferie (vi har begge to) så vi kan bare gå ud og hygge os i solen bagefter.

Tror mest det var fordi sygeplejersken der scannede var et fjols at hun ikke kunne se det hele

-hun blev sur på mig da jeg "kom til" at irettesætte hende da hun prøvede at bilde min mand noget sludder ind omkring hjernens anatomi.
Plejer ikke at rende rundt og råbe højt med at jeg læser medicin, men der ku jeg bare ikke lade være, gjorde det på en meget pæn måde men så fik jeg et ubehøvlet svar og blev i øvrigt skippet ud af døren med besked om jeg skulle komme igen om 2 uger for hun kunne virkelig ikke se det hele fordi jeg ikke er åleslank *SUK*

Havde tid i svangreambulatoriet bagefter og lægen derovre var helt uforstående.... og havde den holdning at selvfølgelig kunne hun se det, og de "scanningsdamer" der siger de ikke kan se ordentligt fordi mor er for tyk er bare ikke dygtige nok til deres job, så hun skulle nok se til at jeg ikke kom til hos den samme sygeplejerske næste gang.

(jeg dobbelttjekkede lige med lægen -og jeg havde sådan set ret da jeg "irettesatte" hende)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2011

Philla

quindelist skriver:

Det er også vores første vi har på vej, -jeg var lige inde og lure i din profil og det er faktisk helt rart at støde på en anden "halvgammel" førstegangsgravid    Ja altså undskyld jeg kalder dig halvgammel -men gætter på du ved hvad jeg mener.

Vi har også en lille hund, -en Chihuahua, som jeg er ret spændt på hvordan reagerer, dertil kommer to katte, men de plejer nu at tage verden med ophøjet ro, så dem tror jeg ikke der bliver ballade med

Jeg læser medicin på Københavns Universitet, og "er i gang med" 5. semester, så jeg har lang vej endnu, men det er et rigtig spændende studie, selvom det til tider er møghårdt.

Ja, jeg er en af de halvgamle herinde Heldigvis er jeg ung af sind og ydre, så alderen kan godt snyde lidt Men det ændrer nu ikke på dåbsattesten.

Det lyder spændende med dit studie, men også hårdt. Hvad vil du lave, når du bliver færdig? 

Anmeld

14. april 2011

quindelist

Philla skriver:

Ja, jeg er en af de halvgamle herinde Heldigvis er jeg ung af sind og ydre, så alderen kan godt snyde lidt Men det ændrer nu ikke på dåbsattesten.

Det lyder spændende med dit studie, men også hårdt. Hvad vil du lave, når du bliver færdig? 

Kender godt det med at alderen snyder  bilder mig selv ind at jeg ligner og opfører mig som en på 24 *griner*
Hmm men til daglig omgåes jeg jo medstuderende der stort set alle sammen er en del yngre end mig, så det smitter jo noget af. 

Men lige mht at være førstegangsgravid så føler jeg mig jævnligt som en gammel kone  
De af vores venner der vil have børn har jo for længst fået både 2 og 3 børn og vi går jævnligt til deres konfirmationer *smiler*

Det er svært at spå om fremtiden, mest fordi der er så mange grene af medicinen der er enormt spændende. Men lige nu og her så er jeg ret sikker på at jeg havner inden for psykiatrien eller evt neurologien -altså et eller andet med hjerner

Anmeld

15. april 2011

Philla

quindelist skriver:

Kender godt det med at alderen snyder  bilder mig selv ind at jeg ligner og opfører mig som en på 24 *griner*
Hmm men til daglig omgåes jeg jo medstuderende der stort set alle sammen er en del yngre end mig, så det smitter jo noget af. 

Men lige mht at være førstegangsgravid så føler jeg mig jævnligt som en gammel kone  
De af vores venner der vil have børn har jo for længst fået både 2 og 3 børn og vi går jævnligt til deres konfirmationer *smiler*

Det er svært at spå om fremtiden, mest fordi der er så mange grene af medicinen der er enormt spændende. Men lige nu og her så er jeg ret sikker på at jeg havner inden for psykiatrien eller evt neurologien -altså et eller andet med hjerner

Åh ja, vi skal netop til en venindes søns konfirmation - og jeg kommer som gravid. Hm ...... men alle liv er ikke ens, trøster jeg mig med

Det lyder spændende at skulle arbejde med hjerner. Nok lige så meget også fordi, jeg kun sidder med tal. 

Skal du egentlig scannes yderligere? Vi fik at vide, at der ikke er flere scanninger. Kun hvis jordemoder sender mig videre. Så nu skal lillepigen blot vokse sig stor. 

Anmeld

16. april 2011

quindelist

Philla skriver:

Åh ja, vi skal netop til en venindes søns konfirmation - og jeg kommer som gravid. Hm ...... men alle liv er ikke ens, trøster jeg mig med

Det lyder spændende at skulle arbejde med hjerner. Nok lige så meget også fordi, jeg kun sidder med tal. 

Skal du egentlig scannes yderligere? Vi fik at vide, at der ikke er flere scanninger. Kun hvis jordemoder sender mig videre. Så nu skal lillepigen blot vokse sig stor. 

Jeg er allerede blevet scannet 6 gange -den ene gang dog på den fertilitetsklinik hvor vi fik hjælp.
Og skal forvente at blive scannet med 2-4 ugers mellemrum resten af graviditeten -jeg bor nærmest på Rigshospitalet.

De mange scanninger skyldes at jeg har noget kronisk sygdom, som bla. gør at jeg danner blodpropper i lungerne, det får jeg så blodfortyndende medicin for i meget store doser, og da det igen kan medføre væksthæmning hos baby så holder de meget nøje øje med os. -dvs de tjekker at den vokser som den skal og at der ikke dannes blodpropper i moderkagen.

Det er selvfølgelig rart at de følger det så nøje -men ærligt talt også lidt anstrengende  Jeg glæder mig hver gang til at "hilse på spunken" igen men jeg er også nervøs hver eneste gang, det bliver meget nemt "sygeliggjort" når man render til lægekontroller i en uendelighed.

Men heldigvis har alting i forhold til graviditeten indtil videre været fuldstændigt normalt. -og det satser jeg da på det bliver ved med at være.

Har du planer for weekenden? -her står den på oprydning i både mit og mandens klædeskabe, det har jeg udskudt aaaaaaaalt for længe og der trænger i den grad til at blive ryddet ud.

Anmeld

17. april 2011

Philla

Alt andet lige, så er det dejligt at høre, at du er skarpt under kontrol. Men kan godt forstå, hvis du er nervøs under hver scanning. Hvis alt er som det skal være nu, så håber jeg for jer, at det varer ved 

Vi har været flittige i haven her i weekenden og så har vi været hos familie og skal hos mere familie i aften. Min mand har malet vores lille piges værelse og vi begynder så småt på diverse indkøb.

Hvor langt er I? Har du mærker indenfor barnevogne, som du kan anbefale?

Anmeld

25. april 2011

quindelist

Philla skriver:

Alt andet lige, så er det dejligt at høre, at du er skarpt under kontrol. Men kan godt forstå, hvis du er nervøs under hver scanning. Hvis alt er som det skal være nu, så håber jeg for jer, at det varer ved 

Vi har været flittige i haven her i weekenden og så har vi været hos familie og skal hos mere familie i aften. Min mand har malet vores lille piges værelse og vi begynder så småt på diverse indkøb.

Hvor langt er I? Har du mærker indenfor barnevogne, som du kan anbefale?

Hold da op hvor tiden går når solen skinner og manden holder ferie

Dejligt med en have, -det kan vi godt savne indimellem, selvom det nu er et meget bevidst valg at vi købte lejlighed i stedet for hus  Der er nemlig ingen af os der er ret vilde med havearbejde.

Her har vi absolut INGENTING købt endnu..... -men har dog besluttet hvilket værelse der skal være børneværelse  nu skal jeg bare have jaget manden ud af værelset, -det fungerer nemlig som hans kontor i dag.  Hmm det er slet ikke så nemt for jeg bliver jo nødt til at lave plads til ham i mit kontor  arghh vi er vist blevet luksus mennesker....

Vi har været i babysam og ønskebørn og kigge nogle gange og er efterhånden ved at have en indkøbsliste på plads.  Pyha den er godt nok lang.

Men eftersom vi jo er de sidste i omgangskredsen til at få børn så kommer der løbende lækre arvesager ind,  og der er jo ingen grund til at have 2 af hver  

Vi kan ikke helt beslutte os med barnevogn -men er godt klar over at vi snart skal tage en beslutning hvis den skal købes fra ny, -noget med fabrikkerne holder industriferie og sådan....

Vi svinger imellem en Odder på X-dream stellet eller en Emmaljunga big star supreme, jeg har hørt meget både godt og skidt om begge men er nået frem til at det bliver den jeg synes er pænest, vi skal jo ikke tænke i holdbarhed i forhold til om den kan klare 2 børn mere og et søskendesæde og den slags, for vi får KUN det her ene barn.

Min næste overvejelser går så på om ikke jeg er for nærig til at give så mange penge for en barnevogn der kun skal bruges til et enkelt barn...... - det er ikke nemt det her *griner*
Vi har set både i dba.dk og på guloggratis at der er rigtig mange lækre vogne til salg til gode priser, så måske ender vi med at købe en brugt barnevogn -men det tænker vi lige over de næste par uger.

Det eneste vi faktisk har besluttet os 100% for er at autostolen bliver en Maxi Cosi Pebble med isofix base -den har klaret sig rigtig godt i forskellige tests og så kan jeg godt li at basen kan genbruges i næste størrelse...

Hvor langt er i med div indkøb og planlægning?

Anmeld

30. april 2011

Philla

quindelist skriver:

Hold da op hvor tiden går når solen skinner og manden holder ferie

Dejligt med en have, -det kan vi godt savne indimellem, selvom det nu er et meget bevidst valg at vi købte lejlighed i stedet for hus  Der er nemlig ingen af os der er ret vilde med havearbejde.

Her har vi absolut INGENTING købt endnu..... -men har dog besluttet hvilket værelse der skal være børneværelse  nu skal jeg bare have jaget manden ud af værelset, -det fungerer nemlig som hans kontor i dag.  Hmm det er slet ikke så nemt for jeg bliver jo nødt til at lave plads til ham i mit kontor  arghh vi er vist blevet luksus mennesker....

Vi har været i babysam og ønskebørn og kigge nogle gange og er efterhånden ved at have en indkøbsliste på plads.  Pyha den er godt nok lang.

Men eftersom vi jo er de sidste i omgangskredsen til at få børn så kommer der løbende lækre arvesager ind,  og der er jo ingen grund til at have 2 af hver  

Vi kan ikke helt beslutte os med barnevogn -men er godt klar over at vi snart skal tage en beslutning hvis den skal købes fra ny, -noget med fabrikkerne holder industriferie og sådan....

Vi svinger imellem en Odder på X-dream stellet eller en Emmaljunga big star supreme, jeg har hørt meget både godt og skidt om begge men er nået frem til at det bliver den jeg synes er pænest, vi skal jo ikke tænke i holdbarhed i forhold til om den kan klare 2 børn mere og et søskendesæde og den slags, for vi får KUN det her ene barn.

Min næste overvejelser går så på om ikke jeg er for nærig til at give så mange penge for en barnevogn der kun skal bruges til et enkelt barn...... - det er ikke nemt det her *griner*
Vi har set både i dba.dk og på guloggratis at der er rigtig mange lækre vogne til salg til gode priser, så måske ender vi med at købe en brugt barnevogn -men det tænker vi lige over de næste par uger.

Det eneste vi faktisk har besluttet os 100% for er at autostolen bliver en Maxi Cosi Pebble med isofix base -den har klaret sig rigtig godt i forskellige tests og så kan jeg godt li at basen kan genbruges i næste størrelse...

Hvor langt er i med div indkøb og planlægning?

Hej igen

Ja, sommeren er over os, så nu er der ikke så meget tid til at sidde indenfor foran pc Men det er nu kun meget dejligt.

Her går det godt. Jeg vokser så fint, og alt er som det skal være. Værelset til vores lille pige er malet. Og længere er vi ikke nået. Men om ikke så længe, så begynder vi at kigge på de forskellige ting. Vi vælger at indkøbslisten bliver til de mest nødvendige ting (selvom jeg ved, at det holder ikke helt i virkeligheden). Farmor og farfar køber barnevogn til os, udfra den som vi gerne vil have. Så vi må hellere snart til at undersøge markedet nærmere.

God weekend

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.