Utroligt dumme spørgsmål..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.395 visninger
13 svar
0 synes godt om
12. april 2011

Anonym trådstarter

.. om grød og mos. det er pinligt, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af det.

hvor længe skal børnene have mos/grød tilsat mme?

skal der mme i mosen der er tilsat kød eller fisk? alttså eksempelvis kartoffel-gulerod-broccoli med fisk og mme? eller hvad? hvis der kommer sovs på, skal der så stadig mme i?

ej, det er måske total indlysende, men jeg er så forvirret.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2011

Klumpe-dumpe

Anonym skriver:

.. om grød og mos. det er pinligt, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af det.

hvor længe skal børnene have mos/grød tilsat mme?

skal der mme i mosen der er tilsat kød eller fisk? alttså eksempelvis kartoffel-gulerod-broccoli med fisk og mme? eller hvad? hvis der kommer sovs på, skal der så stadig mme i?

ej, det er måske total indlysende, men jeg er så forvirret.

Hejsa

Jeg synes da bestemt ikke det er pinligt, at spørge om det.

Jeg mener nok, at hvis dit barn får over 400ML mme i flaske/glas på en dag, så er det ikke nødvendigt. Da barnet så får nok jern.

Men men men jeg puttede det i min datters, indtil hun startede i dp. og faktisk spiste alt.

Det skader jo ikke at putte i.

Anmeld

12. april 2011

kamtok

Iflg. min SP så skal der kun mme i mosen, hvis dit barn ikke tager på som det skal. Det er ikke nødvendigt, hvis du har et barn som tager fint på og ellers får de flasker h*n skal have i løbet af dagen. Det skader dog ikke at komme en smule i, hvis man lige vil give det en lidt sødere smag. 

Jeg tror har kun læst mig frem til at de skal i grøden og evt. grøntsagsmosen, men vil nok ikke blande det med fisk og kød. 

P.S. Der findes ikke dumme spørgsmål, kun dumme svar 

Anmeld

12. april 2011

Anonym trådstarter

Rose <3 skriver:

Hejsa

Jeg synes da bestemt ikke det er pinligt, at spørge om det.

Jeg mener nok, at hvis dit barn får over 400ML mme i flaske/glas på en dag, så er det ikke nødvendigt. Da barnet så får nok jern.

Men men men jeg puttede det i min datters, indtil hun startede i dp. og faktisk spiste alt.

Det skader jo ikke at putte i.

tak for svar

han får over 400ml dagligt, men tilsætter stadig mme til grøden og mosen.

men jeg synes bare, at det virker underligt at blande grøntsager, kød, mme og sovs sammen i en pærevælling...?

Anmeld

12. april 2011

Palaja

Altså det bestemmer du vel selv. Men på et tidspunkt skal MME'en da ud af grøden så barnet kan lære hvordan rigtig mad smager 

Marie er knapt 8 mdr og får ikke MME i grøntsagerne og kartoflerne, det har hun ikke fået i over en måned. De bliver bare moset groft med en gaffel, og så en go smørklat på. I hendes morgen grød (havre/hirse/øllebrød) får hun stadig MME i men ikke så meget som i starten og så får hun også en lille smørklat i.

Anmeld

12. april 2011

Palaja

Og med hensyn til jern så må man bare supplere med jern-dråber hvis den samlede mængde MME om dagen er under 400 mL.

Anmeld

12. april 2011

Anonym trådstarter

kamtok skriver:

Iflg. min SP så skal der kun mme i mosen, hvis dit barn ikke tager på som det skal. Det er ikke nødvendigt, hvis du har et barn som tager fint på og ellers får de flasker h*n skal have i løbet af dagen. Det skader dog ikke at komme en smule i, hvis man lige vil give det en lidt sødere smag. 

Jeg tror har kun læst mig frem til at de skal i grøden og evt. grøntsagsmosen, men vil nok ikke blande det med fisk og kød. 

P.S. Der findes ikke dumme spørgsmål, kun dumme svar 

jeg bruger mme til at søde grøntsagsmosen og gøre konsistensen rigtig, så det er meget lift jeg bruger. men dette kan vel egentlig erstattes af sødmælk, eller hvordan? tak for dit svar. jeg synes bare ikke, at jeg slår til mht maden - jeg tænker så meget over hvad jeg putter i munden på ham og er bange for at jeg gør det hele forkert..

Anmeld

12. april 2011

kamtok

Anonym skriver:

jeg bruger mme til at søde grøntsagsmosen og gøre konsistensen rigtig, så det er meget lift jeg bruger. men dette kan vel egentlig erstattes af sødmælk, eller hvordan? tak for dit svar. jeg synes bare ikke, at jeg slår til mht maden - jeg tænker så meget over hvad jeg putter i munden på ham og er bange for at jeg gør det hele forkert..

Spiser han og tager fint på? - I så fald så laver du garanteret ganske udemærket mad til ham  Det er altså rigtig svært, at lave en grøntsagsmos forkert 

Du kan sagtens bruge en lille smule mme. Men det er ikke strengt nødvendigt.

Jeg vil på det varmeste anbefale dig at købe bogen Mad til spædbørn og småbørn på apoteket - den koster 65 kr.  og der står alt om mad til børnene og så er der opskrifter med i den  - Og opskrifter er jeg stor stor fan af, så ved jeg at jeg gør det rigtigt 

Anmeld

12. april 2011

kamtok

Anonym skriver:

tak for svar

han får over 400ml dagligt, men tilsætter stadig mme til grøden og mosen.

men jeg synes bare, at det virker underligt at blande grøntsager, kød, mme og sovs sammen i en pærevælling...?

Hvis du laver en ret med grøntsagsmos, fisk/kød og sovs, så synes jeg at mme er unødvendigt - men det er jo bare min personlige mening. 

Anmeld

12. april 2011

Anonym trådstarter

kamtok skriver:

Spiser han og tager fint på? - I så fald så laver du garanteret ganske udemærket mad til ham  Det er altså rigtig svært, at lave en grøntsagsmos forkert 

Du kan sagtens bruge en lille smule mme. Men det er ikke strengt nødvendigt.

Jeg vil på det varmeste anbefale dig at købe bogen Mad til spædbørn og småbørn på apoteket - den koster 65 kr.  og der står alt om mad til børnene og så er der opskrifter med i den  - Og opskrifter er jeg stor stor fan af, så ved jeg at jeg gør det rigtigt 

Ja, han spiser omkring 1 dl pr måltid og ca 500ml mme dagligt og han følger sin kurve fint. jeg har den som pdf-fil, jeg læser den MEGET tit, men mangler mange svar, da jeg skal have skåret det ud i pap. Ej, hvor jeg synes det er besværligt altså.. jeg er så tæt på at hoppe på den "slemme slemme" færdigmad...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.