Hvornår kunne dit barn håndtere rugbrød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2011

Lise

Simon var vist 8-9 mdr da han kunne spise rugbrød. Jeg begyndte da han var ca 7 mdr.

Casper er nu 13 mdr, og kan godt spise rugbrød. Han gider bare ikke. Jeg giver ham en hapser ved at lægge den foran ham, og så kaster han den i munden. Så drøner den rundt i munden en tre-fire gange, og ud kommer et renslikket stykke rugbrød  Møgunge! Nå, men han var næsten et år før han magtede det. Og jeg har givet ham det siden han var ca 7 mdr. Det har været en kamp. Men altså, jeg får ham ikke mæt af rugbrød, så jeg fodrer efter med øllebrød, som han elsker.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2011

TineA

KaMa skriver:

Ja, du kan prøve det. Jeg laver en skive bondebrød med leverpostej, hvidløgsost eller gurcamole, skærer skorperne af og ligger det i blød i mælk. Vupti det ryger ned. Mine tvillinger spiser altid op, når det er rugrbød. De ELSKER det.

Det var smart at bløde det op - det har jeg slet ikke tænkt på

Det må vi prøve til frokost i morgen!

1000tak!

Anmeld

12. april 2011

Vial

W.. skriver:

Det var smart at bløde det op - det har jeg slet ikke tænkt på

Det må vi prøve til frokost i morgen!

1000tak!

Det læste jeg i en bog. Tror, det er den fra sundhedsstyrelsen.

Min søster og mor har aldrig gjort det. De har til gengæld heller aldrig oplevet før, at børn ikke får det galt i halsen. SÅ måske det virker

Anmeld

12. april 2011

Tulle28

Min datter var 8 mdr, da hun fik rigtig rugbrød. Men altså, det er jo med mundmotorik som med at kravle f.eks. - nogle børn er bare hurtigere klar end andre. Så det ville jeg ikke bliver nervøs over

Anmeld

12. april 2011

TineA

KaMa skriver:

Det læste jeg i en bog. Tror, det er den fra sundhedsstyrelsen.

Min søster og mor har aldrig gjort det. De har til gengæld heller aldrig oplevet før, at børn ikke får det galt i halsen. SÅ måske det virker

Der kunne være noget om snakken

Anmeld

12. april 2011

SussieThyssen

W.. skriver:

Vi har haft en del udfordringer med "grov" mos galt i halsen, så jeg er meget nervøs for at give vores søn blødt rugbrød, men han skal vel snart lære det?! Han er 7 ½ måned

Startede I med at "made" barnet med rugbrødet eller slog de sig selv løs?

På forhånd TAK!

Mine har aldrig kunnet det med rugbrød før de var en 9-12 mdr gamle.
Nogle børn er bare længere om at modnes i halsen...så det er vigtigt at du respekterer det med klumper, klægt og groft brød, hvis den bette ikke er parat til det. Ellers kan man fremprovokere en spiseværgring.

I det hele taget så er min mening, at surbrød har små børn ikke godt af..så er det bedre at bage noget brød selv, der ikke indeholder surdej.

Så tag tiden...byd trolden lidt små bidder at gnave i, men tving ikke noget igennem..og fortsæt med at lave mosen uden klumper lidt endnu.
Det skal nok komme.

Kærligst
Sussie

Anmeld

12. april 2011

MoarViborg

Min datter er 6 ½ mdr og spiser rugbrød uden problemer! Jeg startede ud med bondebrød, og da der ingen problemer var, gik jeg hurtigt over til bagerens mørke rugbrød (kernefrit).

Da jeg introducerede de små bidder for Ane, skubbede jeg dem ind i siden af munden på hende, så hun ligesom var tvunget til at tygge det! :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.