Hvornår kunne dit barn håndtere rugbrød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2011

Fru Nielsen

W.. skriver:

Whaaaaat ?! Det var tidligt! Uden problemer?

Der har aldrig været problemer med ham. Han startede da han var 3 mdr med grød. Han blev ganske enkelt ikke mæt af mme og mit mælk længere... Da han så var 5 mdr var han ligesom klar til at nu skulle der ske lidt mere. Jeg startede med at lave bitte små stk også med smørre pålæg oven på....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2011

TineA

Fru Nielsen skriver:

Der har aldrig været problemer med ham. Han startede da han var 3 mdr med grød. Han blev ganske enkelt ikke mæt af mme og mit mælk længere... Da han så var 5 mdr var han ligesom klar til at nu skulle der ske lidt mere. Jeg startede med at lave bitte små stk også med smørre pålæg oven på....

Ja, så giver det god mening Dejligt med børn med en sund appetit! Tak for dit svar!

Anmeld

12. april 2011

Vial

W.. skriver:

Vi har haft en del udfordringer med "grov" mos galt i halsen, så jeg er meget nervøs for at give vores søn blødt rugbrød, men han skal vel snart lære det?! Han er 7 ½ måned

Startede I med at "made" barnet med rugbrødet eller slog de sig selv løs?

På forhånd TAK!

Her til aften prøvede jeg for første gang at servere grov grøntsagsmos. Min søn, som lige er blevet 8 mdr kunne slet ikke finde ud af det, og fik det galt i halsen. Så han fik en rugbrødsmad med ost, den røg lige ned.. hahaha.

Der er ikke altid logik i det der!

Anmeld

12. april 2011

TineA

twinboys skriver:

smørepålæg som leverpostej, smørost, advokado, banan, sardel....

Majbritt

Ja, det må vi altså se at få prøvet

Anmeld

12. april 2011

twinboys

W.. skriver:

Ja, det må vi altså se at få prøvet

velbekomme

Anmeld

12. april 2011

TineA

KaMa skriver:

Her til aften prøvede jeg for første gang at servere grov grøntsagsmos. Min søn, som lige er blevet 8 mdr kunne slet ikke finde ud af det, og fik det galt i halsen. Så han fik en rugbrødsmad med ost, den røg lige ned.. hahaha.

Der er ikke altid logik i det der!

Hahaha, jamen det er da for underligt Hvordan "grov" var mosen?

Anmeld

12. april 2011

MissTooze

Emma var 6mdr da vi startede. Startede med at made hende og så fik hun selv lov da hun var omkring 8 mdr

Anmeld

12. april 2011

Vial

W.. skriver:

Hahaha, jamen det er da for underligt Hvordan "grov" var mosen?

For det første var grøntsagerne helt udkogte, der var en del der var helt fint mos, men der var klumper af de udkogte grøntsager på størrelse med en lillefingernegl.

Anmeld

12. april 2011

TineA

KaMa skriver:

For det første var grøntsagerne helt udkogte, der var en del der var helt fint mos, men der var klumper af de udkogte grøntsager på størrelse med en lillefingernegl.

Det er sådan jeg også gør, og her er det samme problem

Så kan det jo være at barnet vil spise brød!?

Anmeld

12. april 2011

Vial

W.. skriver:

Det er sådan jeg også gør, og her er det samme problem

Så kan det jo være at barnet vil spise brød!?

Ja, du kan prøve det. Jeg laver en skive bondebrød med leverpostej, hvidløgsost eller gurcamole, skærer skorperne af og ligger det i blød i mælk. Vupti det ryger ned. Mine tvillinger spiser altid op, når det er rugrbød. De ELSKER det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.