sproget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2008

Lise

Min Simon siger: Ma-ma-ma (mad), ma-ma-ma (vand), ma-ma-ma (vil du smage min mad, mor?) ma-ma-ma (tak for mad), Hej (hej), hej-hej (farvel) og lå-lå-lå (ved ikke hvad det betyder).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2008

ka li ja

Lise skriver:

Min Simon siger: Ma-ma-ma (mad), ma-ma-ma (vand), ma-ma-ma (vil du smage min mad, mor?) ma-ma-ma (tak for mad), Hej (hej), hej-hej (farvel) og lå-lå-lå (ved ikke hvad det betyder).

hehe ja det er jo til at forstå!!
simon kan man altid regne med

Anmeld

24. oktober 2008

bette

ka li ja skriver:

puha den var værer!!!

han siger :det?? HELE TIDEN
og så kan han sige moar, mar(far),maiii(smage), mæl(mælk) ma(mad)

hold kæft hvor siger han da egentlig rigtig meget m hihi
men koen siger buu og ikke muuu, og hesten siger prrr og hunden våvåvåv.
så kan han sikkert også mere når han er hos dagplejen, men jeg har ikke hørt det ;o)
jo 'gågå' kan han i hvert fald også. det betyder rikke!!!

haha tror du der findes en ordbog til at tyde deres nybegynder sprog

Anmeld

24. oktober 2008

ka li ja

det der med ordbogen ville da være genialt, men så skulle der følge en individuel med til hvert barn lol lol

Anmeld

24. oktober 2008

ivfmarie

Hmmm... Malte prøver at sige som en gris - når han ser en gris, det lyder godt nok mest som om han har noget galt i halsen. Og så siger han "grrkk" når han vil have noget at drikke. Og så er han da det høfligste bette barn - han siger pænt "tak" hver gang han får eller giver noget.
Og så siger han "hov" og "av". Ellers er dat bare mundgøgl i vildskab, og det lyder herresjovt

Marie

Anmeld

24. oktober 2008

Marco2

Emily snakker heeelt vildt. Og siger en masse ord. Især når hun snakker i telefon. Så er hun virkelig vigtig. Sommetider går hun ud i køkkenet for at tale "buisness" så vi ikke høre hvad hun siger. At man så skal være fuld sibiriks sailor for at forstå hvad det er hun siger er jo så åbenbart vores problem og ikke hendes....

AG

Anmeld

25. oktober 2008

Muffinmus

Hm...ingen sætninger endnu..mest små ord i forbindelse med noget han ser, gør, eller vi siger.
Mor, mad, mis, mush(musik), vov vov, fiss(fisk), sdo go (sko på76.gif, så se det, den, der, ej(nej), av, hov, ned og et par flere der ikke lige ligger i korttidshukkommelsen lige nu60.png
Maria 20+1

Anmeld

25. oktober 2008

Nadi

ka li ja skriver:

benjamin????
han vil ha en bror!!!!

Ja det kunne da godt lyde sådan på det 76.gif Nu må vi se, edt er vi jo ikke selv med til at bestemme når den tid kommer. Men synes det er lidt sjovt 45.png

Anmeld

25. oktober 2008

Tynen

Lise skriver:

CLASSIC!!

Det var lige præcis det jeg prøvede at sige igår, men du gjorde det så meget bedre!

Anmeld

25. oktober 2008

Helle30

Sofie siger "aaarkkt" = tak, - ligemeget om hun giver eller får. Koen på mælkekartonen siger tilsyneladende buuueeeeh???. Det siger den til gengæld altid.
Hvis hun får et sp. i en spørgende tone, svarer hun JA (meget højt) - også selvom svaret burde være nej...
Hun er jo så også begyndt at tysse, og den slog mig helt ud, for jeg har aldrig tysset på hende eller andre, mens hun hørte på det.
Vi var på besøg hos Susan, og pigen (ikke Susan - men Sofie) ville ikke sove til middag. HUn rev sko og strømper af og placerede dem på overlærredet, - grinede og fik vognen til at hoppe. Jeg gik ud til hende, lagde hende ned og sagde shyyyy - nu skal du sove. Tøsen rejser sig så op i vognen, river sutten ud, sætter en stiv pegefinger for læberne og tysser tilbage af mig. Møhhh?? Det viser sig så, at dp'en ofte må tysse på drengene i gruppen - derfra har Sofie det.
I dag legede hun itteoehhh (tittebøh) med Nixon. Han fattede vist ikke helt reglerne, men hun var lykkelig for, at han bare gad blive liggende.
Ja så siger hun jo a-det, a-det i én uendelighed..... Jeps søster: Jeg har lige fortalt dig 7 gange, at det er en kop.. det er det stadivæk.
For en måneds tid siden sagde hun ofte "Bush" "Bush". Hendes far var vældig glad (venstremand) men jeg tror, mine rynkede bryn (tilhørende en anti-venstrekvinde) har gjort, at hun har stoppet sin valgpropaganda igen.
Indimellem siger hun jo så ting, vi ikke er helt sikre på. Måske dukker de frem igen.
Sofie går i dp med en dreng (Tjalfe) på ca 2 år. Han er simpelthen så velformuleret, atr hverken jeg eller deres dp nogensinde har hørt noget lignende. Han giver udtryk for sin mening - og så begrunder han den. Det er helt vildt.

- Helle - hvis datter heldigvis holder mund og sover nu...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.