Hvor tidlig kan man starte arbejde igen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.402 visninger
11 svar
0 synes godt om
12. april 2011

Gravid2012

Hej alle sammen.

Sad og taenkte paa, hvor tidlig man starte paa arbejde efter man har foedt ? For man bliver man da noedt til at amme babyen, eller er der noget med en brystpumpe ?

haaber i kan hjaelpe mig.

Ha en super dag !!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2011

Tanja1234

Det er vist noget der er meget forskellige holdninger til...

I teorien er du som mor kun "tvunget" til at holde 2 ugers barsel efter fødslen, så i princippet kan du starte dér, men det kræver nok at barnet får flaske.

Min egen plan er at blive hjemme max 6 måneder, men rigtig mange mødre tager så meget barsel de overhovedet kan og går hjemme i ca. 1 år.

Håber det var til lidt hjælp...

Anmeld

12. april 2011

Gravid2012

Tanja1234 skriver:

I teorien er du som mor kun "tvunget" til at holde 2 ugers barsel efter fødslen, så i princippet kan du starte dér, men det kræver nok at barnet får flaske.

Min egen plan er at blive hjemme max 6 måneder, men rigtig mange mødre tager så meget barsel de overhovedet kan og går hjemme i ca. 1 år.

Tak for hjaelpen.. Arbejder nemlig hvert aar fra Maj-oktober, saa proever at planlaegge det. Hvis jeg er gravid nu, har jeg termin d. 31 december, saa det maa vaerer godt nok efter hvad du siger..

Grunden til jeg spoerger er at hvis jeg ikke er gravid, om jeg saa skal proeve at blive gravid igen.... og tror vel godt vi kan proeve igen og derefter efter oktober...

Anmeld

12. april 2011

Tanja1234

Ja og ellers så er der jo ingen der isger hvor længe man SKAL gå hjemme.

Heldigvis kan man planlægge det lige som man vil og du har mulighed for at dele 32 ugers barsel med faderen, så i stedet for at sende den lille meget tidligt i institution, kan h*n få lidt tid sammen med farmand hvis det er muligt

Anmeld

12. april 2011

Moar2011

jeg har selv plan om kun at tag 6mdr barsel .. og så skal den bette st starte i vuggestue/dagpleje hvis han er klar til det ..

Anmeld

12. april 2011

Aves.

Nu kan jo starte når du vil, men der er vidst en nedre grænse for hvornår man tager børn ind for at blive passet i vs eller dp, hvis de er børn af velfungerende mødre vel af mærke...ellers kan det jo være en nødvendighed at få dem ud hvis mor feks er syg eller andet.

Anmeld

12. april 2011

Hansen97

Nå never mind mit svar

Anmeld

12. april 2011

Gravid2012

Tanja1234 skriver:

Og hvad er det lige en brystpumpe er ? kan man saa pumpe maelk foer man tager paa arbejde, saa barnet altid har maelk fra moderen.. ?

Anmeld

12. april 2011

Kildebakken

Synes egentlig det er noget der er svært at tage stilling til, før man sidder og er blevet mor, så er det nemlig ikke sikkert at du har lyst til at forlade den lille lige med det samme:-) I gamle dage var der jo ikke så lang barsel som i dag, så det kan jo sagtens lade sig gøre at få den lille passet og i nogle jobs at tage den lille med. Det ville have været mega hårdt for mig, men vi er jo forskellige og det skal der være plads til.

Anmeld

12. april 2011

Peps

stephanie1988 skriver:

Hej alle sammen.

Sad og taenkte paa, hvor tidlig man starte paa arbejde efter man har foedt ? For man bliver man da noedt til at amme babyen, eller er der noget med en brystpumpe ?

haaber i kan hjaelpe mig.

Ha en super dag !!!

Det hedder sig, at dagpleje og vuggestue er for børn i alderen 24 uger. Om den regel kan brydes, er vist noget man aftaler med den såkaldte dagpleje og kommunen.

Ellers er der jo privat børnepasning/dagpleje, hvor man selv kontakter den private dagplejer man har valgt.

Mvh Susanne - mor til 5 og privat dagplejer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.