En ordentlig gennemførlig update!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

305 visninger
9 svar
0 synes godt om
24. oktober 2008

Loggidut

Ja jeg ved ikke om det er fordi jeg har brug for at læsse det af, eller om det er fordi jeg synes i skal vide om det meste som forgår i mit liv...

men endelig har jeg lidt konkret at gå efter...

økonomien har været af helvede til, mest p.g.a. den barsel som jeg jo har haft, men så også alt det her ballade omkring min fagforening og kontanthjælp...ja og fyring...ja alt det negative økonomiske som er sket...min bank syltede en underskrift fra mig, og i stedet for den kom i rette hænder blev den arkiveret med min sag hos min lokalbank...så ingen havde opdaget den var kommet frem, og pludselig lukkede de mit dankort...ja og min netbank...så alt har bare været sort...pludselig blev betalingerne på min buget afvist, og det er altså lige som husforsikring og BRF der bliver betalt der i gennem...så vi var virkelig på røven...alt har vi forsøgt...snakket stolpe op og ned, med både den ene og den anden om det her, og ingen ting kunne de gøre, min bank sendte en vurderingsmand ud, for 14 dage siden, og ellers hørte vi ikke mere derfra, så derfor gik vi i michaels bank (vi har ikke den samme bank) og spurgte om hun ville låne os de penge hvis jeg flyttede bank...men niks, så længe jeg var på bistand og markedet var som det er lige nu, så kunne hun ikke selv om hun kendte os godt, og vidste økonomien havde været fin ind til nu her...så i de sidste dage har Tvang med huset lagt i luften, og som min svigerfar sagde i sjov...sæt da ild til hytten, ja christ, vores forsikrng er ikke engang betalt!

aj det bliver langt det her...sorry piger..men altså, i skal sgu vide hvor vi står!

nå¨alt har været sort i de sidste dage, mine svigerforældre har lagt vandret for at finde de penge til os, eller se om de kunne hjælpe...(har jeg ikke altid sagt at mine svigerforældre er nogle dejlige mennesker) men som mig og michael var enige om...de skulle sgu ikke til at slække på deres økonomi fordi det kørte af røven til, min svigermor har tigget og bedt os, og vi har trukket ud i lang tid, for vi har sgu ikke lige råd til at betale noget nu og her...

men så i går, så skete der altså noget, solen var anderledes, og folk var meget mere glade, og ja, jeg ved ikke...jeg kan ikke fortælle jer hvad der skete, bare sige at jeg fik så mange gode opringninger i går, så jeg er lige ved at tro det ikke kan være rigtigt!

Min bankdame ringede...langt om længe...og jeg regnede self. med det var negativt, eftersom michaels bank havde sagt nej...men hun havde sgu noget godt af fortælle mig sagde hun...og hun havde endda flere muligheder...så ringede min svigermor, og sagde de ville kautionere for os, og senere ringede svigerfar og sagde at hvis ikke min bank ville hjælpe så lånte han de penge til os... og sådan blev det!

CHRIST....nu kommer så julehistorien, i ved den hvor alt ender genialt og godt...
jeg var til møde med min bankdame her til morgen klokken 8, og ja jeg havde ondt i min mave...så ondt at jeg slet ikke har sovet i nat...
men jeg fik kaffe, og hun trala laéde, og virkede så glad, og jeg sad bare der med den ondeste selvfølelse...og nedtrykthedsfornemmelse, og turde slet ikke fortælle hende om at jeg var røget på kontanthjælp...for jeg havde det bare så skidt med det hele...jeg kunne så fortælle hende om den voksenlærlingeplads jeg hørte om i går, og hun jublede bare videre derud af...
lad mig sige...vi var på to forskellige plan, jeg var nede og hun var oppe!

men hun havde jo så fået tallene på vores vurdering, og hold nu fast piger...sidst fik vi huset vurderet til 1,4 mill. og der havde vi jo så ikke rørt ved friværdien, nu vurderede hendes mægler det til 1,6 mill. og med en omlægning af lånet nu og her, kunne vi frigive mellem 200.000 og 300.000 det vil dermed sige vi ender op med et beløb som hedder mellem 450.000 og 500.000 i friværdi, som vi stadig kunne trække på, og med omlægning af lånene havde vi ikke opnået de 80% i lån på huset, så der ville være penge til at putte både billån og andet restgæld der lå og søbede i baggrunden ind under...

det kan så godt være vores husleje lyder på ca et par hundrede mere om måneden men når billånet er væk, slipper vi på et afdrag på 3000 om måneden...fåååårk, så hyler jeg igen...

vi skal op til hende på onsdag...og afslutningsvis sagde hun, og prøv lige at hør her, selv om du ikke kommer i arbejde før januar, så er der stadig nok til i kan få steg og gaver på bordet juleaften!, og vi lukker dig ikkened af den grund...så gå nu hjem og ha en dejlig weekend og forresten så er dit dankort ikke lukket når vi lige får det her på plads...fååårk, min bil kunne næsten ikke køre hjem oppe fra banken, og lige nu tuller jeg bare rundt og småhyler...jeg er så glad, og samtidig med tør jeg slet ikke tro på det kan være sandt...

aj jeg kan sgu godt forstå hvis i ikke gider læse det her...skulle bare lige sige til jer at nu tror jeg på en fremtid i huset igen...

ps/ hvor har i forresten været søde og opbakkende, når jeg har hældt alt mit negativitet ud over jer...sorry

knus fra en noget kun mere lettet Sloggi, som pludselig høre fuglene synge i regnen ???????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2008

Marco2

Hvor er det bare dejligt at læse slogs!

Sad da helt og fik tårer i øjnene... er ved at blive et gammelt sentimentalt fjols....

Dejligt med lyset for enden af tunnelen. Og selvfølgelig skal du da hælde af på os.

Ha' nu en rigtig god weekend og nyd din dejlige familie.

Dejligt at få en positiv Slogs tilbage igen.

Stort knus fra AG

Anmeld

24. oktober 2008

mor til en del

For fanden Sloggi nu hyler jeg også......

Hvor er det bare godt at det hele kom i orden, der er bare så surt når økonomien hænger i det uvisse.

Kan du have en fremragende fredag, og smæk så en kage i ovnen,´og forkæl den kære mand når han kommer hjem...

Lisbeth.

Altså en rigtig kage, med mel og æg....

Anmeld

24. oktober 2008

Helle30

Hårh Sloggi. Jeg kan næsten ikke se tastaturet, for nu sidder jeg da og tuder selv.
Hvor lyder det bare godt Trine. Det må være en kæmpe lettelse for jer at vide, at det hele nok skal gå. Det er jo nemt nok at mene, at penge ikke er alt - men det er de jo næsten, når det kommer dertil, at det er huset, bilen osv. der er i spil.
Hvor er det dejligt, at der sidder nogle mennesker, der har forstand på sådan noget som lånomlægning og friværdi og andet, som vi andre har svært ved at gennemskue.
Hav nu en rigtig god weekend Slogs. - Jeg er sikker på, du end ikke vil opfatte det dårlige vejr, der loves

- Helle

Anmeld

24. oktober 2008

Ny mor

Hold kæft, jeg sidder sku´også med våde øjne Men Sloggi altså, hvor dejligt at høre at det vente - jubiii !!!

Knus Birgitte (så glad på veres vegne)

Anmeld

24. oktober 2008

Rasmine

Årh Sloggi, jeg vidste slet ikke det havde stået så slemt til.
Hvor er det godt I fandt en løsning!

Anmeld

24. oktober 2008

Tikki

åhhhh hvor er det bare godt at høre! Jeg under dig det helt vildt - det har sgu været en hård tid for dig - dejligt at solen skinner igen

Kæmpe krammer

Anmeld

24. oktober 2008

Loggidut

møgkællinger....så tuder jeg igen ...ha ha, nej i er bare så søde, og hvor er jeg glad for at jeg har jer!
Jo bacon det stod virkeligt slemt til, og jeg kunne slet ikke ane nogen udvej...nu har min veninde lige været her, hun fjernede lige den sidste rest af ondt i maven, så vi fik snakket..

men i skal ikke tude over det her...det er da kun mig der skal!

aj hvor er i bare geniale søde, og jeg fatter slet ikke hvordan pokker i kunne læse alt det volapyk igennem!

weeee....jeg tror jeg skal slukke ned for min computer, rydde lidt op, og så bare køre totalt hygge på familien...vi trænger alle sammen til det!

men tak tøser! Hvor er jeg bare glad for jer!

Anmeld

24. oktober 2008

Siber

Hej Søde sloggi,

åh altså jeg vidste slet ikke at det stod så slemt til! Men hvor er jeg bare glad for at der er lys forude. Jeg fælder sku en glædeståre med dig!

Men søde ven jeg er da parat til at lave en indsamling hvis det går helt galt min skat!

Håber I får en fantastisk weekend, og hvorfor bor jeg ikke i Jylland, så var jeg sku kørt forbi og givet dig en krammer!

Knus Siber

Anmeld

24. oktober 2008

Kaufie

Puuuh Sloggi - det har bestemt ikke været en rar periode at komme igennem - men nu ser det da ud til at I er ude på den anden side. Og ja, solen skinnede lige et øjeblik og fulgene satte i flerstemmig skønsang da jeg læste dit indlæg!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.