Dræn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

559 visninger
4 svar
0 synes godt om
24. oktober 2008

Lise

Vi har været en tur ved ørelægen her til morgen, Simon og jeg. Tror nu egentlig ikke de er det store problem, men han har haft væske på ørerne i i hvert fald 3-4 mdr nu, så nu har vi fået en tid til at få lagt dræn.. Så er det spændende om det ændrer noget med sådan en dims i øret.

Jeg ved at en masse af jer allerede har erfaring med dræn, så kan i fortælle mig om der er noget skidt ved det? Og falder skidtet ud, eller hvordan?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2008

Anja

Synes dræn er en rigtig god ting. Når der er væske på mellemøret, kan det komme ud inden det udvikler sig ti betændelse, og så skal de små jo ikke have det dårligt.

Men ja, de kan falde ud. Elias fik lagt dræn i maj og i september fik han nyt dræn i det ene øre, da det havde skubbet sig løs og faldt ud da ørelægen skulle tjekke det.

Det er meget væmmeligt at se ens barn blive lagt i nakose, men det hjælper altså.

Jeg synes helt klart, at det er det værd, men lidt besværligt er det da, hvis de falder ud.

Anja - som har to ørebørn - håber ikke at Esther bliver det 3.

Anmeld

24. oktober 2008

Siber

Hej Lise,

ja vi fik jo en helt anden Johanna efter hun fik lagt dræn i. I maj md, og de sidder der indenu, og der har ikke været problemer!

Af ulemper, ja så er det jo ikke godt med svømmehal, og vi har en lille vandhund (i badekaret) med hun ved selvfølgelig ikke hvad hun går glip af, men jeg ved bare hun ville elske det!

så jeg har ikke fortrudt et sek at hun fik lagt dræn!

Men nej det er ikke så fedt at se hende i narkose, men når jeg tænker på hvordan livet med Johanna var før dræn, så ja kan jeg godt overleve det!

pøj pøj med Simon

knus Siber

Anmeld

25. oktober 2008

Anja

Siber skriver:

Hej Lise,

ja vi fik jo en helt anden Johanna efter hun fik lagt dræn i. I maj md, og de sidder der indenu, og der har ikke været problemer!

Af ulemper, ja så er det jo ikke godt med svømmehal, og vi har en lille vandhund (i badekaret) med hun ved selvfølgelig ikke hvad hun går glip af, men jeg ved bare hun ville elske det!

så jeg har ikke fortrudt et sek at hun fik lagt dræn!

Men nej det er ikke så fedt at se hende i narkose, men når jeg tænker på hvordan livet med Johanna var før dræn, så ja kan jeg godt overleve det!

pøj pøj med Simon

knus Siber

Vores ørelæge har sagt, at det ikke er noget problem med svømmehal og dræn. Han mener, at det kun er hvis de dykker ned og bliver i vandet i mange sekunder, at der KAN risikere at løbe vand ind gennemdrænet.

Vi tager i al fald i svømmehallen med jævnemellemrum og har altid gjort det (1-2 gange per mdr) og som sagt har vil aldrig haft problemer med Jonas´ dræn.

Man kan desuden også købe nogle gummi ørepropper til børn, der er formet som en lille trakt eller nogle silikone ørepropper, som man kan forme efter barnets øre. Vi har dem liggende, men da ørelægen mente, at det var spild af energi at proppe dem i ørene på barnet - specielt, hvis det ikke gider have dem i, så har vi aldrig brugt dem.

Anmeld

25. oktober 2008

Siber

Vores ørelæge har sagt, at det ikke er noget problem med svømmehal og dræn. Han mener, at det kun er hvis de dykker ned og bliver i vandet i mange sekunder, at der KAN risikere at løbe vand ind gennemdrænet.

Vi tager i al fald i svømmehallen med jævnemellemrum og har altid gjort det (1-2 gange per mdr) og som sagt har vil aldrig haft problemer med Jonas´ dræn.

Man kan desuden også købe nogle gummi ørepropper til børn, der er formet som en lille trakt eller nogle silikone ørepropper, som man kan forme efter barnets øre. Vi har dem liggende, men da ørelægen mente, at det var spild af energi at proppe dem i ørene på barnet - specielt, hvis det ikke gider have dem i, så har vi aldrig brugt dem.

jamen jeg kan kun give dig og din ørelæge ret!

Det går mere og mere op for mig at vores ørelæge er en arrogant (staves) kvinde. Vi må jo godt skylde hendes øre med saltvand!

Sidst vi var til tjek, spurgte jeg til det. og når man spørger om noget stiller hun et fjæs op, som om man var idiot! Hun sagde så, ja det kan i godt med ørepropper og pandebånd. Jeg sagde ja men det er vel ikke fordi de ikke må vand i ørene, vi skylder jo hendes øre. Så fik jeg ellers tibage at, har du nogen siden fået vand i ørene og bla bla bla og det går ondt, men salt vand går ikke ondt!

så......næste gang vi skal afsted, vil jeg altså bede hende om at tale pænt tak!

<men vi har faktisk overvejet at tage i svømmehallen, men tak for svar!

Knus Siber

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.